gov.md

Igor Șarov: „Indiferent de forma de organizare a procesului educațional, profesorilor li se va achita salariul integral”

„Indiferent de forma de organizare a procesului educațional, profesorilor li se va achita salariul integral, iar munca suplimentară prestată de cadrele didactice în dependență de modelul selectat de instituție va fi remunerată”. Despre acest lucru a anunțat ministrul Educației, Igor Șarov, în cadrul unei ședințe de lucru cu activul sindical al Federației Sindicale a Educației și Științei și liderii sindicali din raioanele țării.

În acest context, participanții la discuții au menționat despre necesitatea creării unui grup de lucru pentru elaborarea proiectului de lege, care ar reglementa explicit procedura de retribuire a muncii, a timpului de staționare în perioada pandemiei, reieșind din principiul păstrării salariului integral pentru angajații din sistem ca formă de protecție socială a acestora.

Totodată, s-a discutat despre necesitatea modificării clasei de salarizare pentru cadrele didactice cu studii superioare; motivarea tinerilor specialiști de a rămâne în sistem; creșterea prestigiului profesiei de pedagog; elaborarea şi aprobarea unor noi modele de activitate pentru instituțiile de învățământ extrașcolar, de arte şi sport, în contextul situației epidemiologice.

Menționăm că din 1 septembrie va fi reluat procesul de studii preșcolar și general în instituțiile de învățământ publice și private. Acestea se vor redeschide doar după ce vor întruni toate regulile menționate în instrucțiunea Comisiei Naționale Extraordinare de Sănătate Publică.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: