iute Moldova la 17 ani: O poveste despre oameni, încredere și transformare

Pe 5 iunie 2025, iute Moldova marchează 17 ani de activitate – o etapă semnificativă pentru una dintre cele mai inovatoare companii de pe piața financiară nebancară din Republica Moldova. De la primele credite de consum acordate în format tradițional, până la  transformarea într-un lider digital regional, parcursul iute Moldova este o lecție despre adaptare, curaj, orientare spre client și multă implicare socială. Despre momentele care au contat, inovațiile care au schimbat regulile jocului și despre planurile de viitor am discutat cu Sergiu Sobuleac, CEO iute Moldova.

Dle Sergiu Sobuleac, cum ați descrie iute Moldova în momentul actual – ce reprezintă compania azi, dincolo de servicii financiare?

iute Moldova este parte a unui Fintech Internațional – Iute Group – ce deservește peste 900 mii clienți în 4 țări europene. În prezent suntem o prezență consolidată, situându-ne în TOP 3 pe piața serviciilor financiare nebancare din Republica Moldova. Am crescut constant în acești ani – de la credite nebancare oferite în format tradițional, la credite de consum 100% online, opțiuni de plată în rate la peste 1000 de parteneri în toată țara, intermediere în asigurări și soluții integrate pentru clienți și parteneri. Am reușit prin investiții continue în tehnologie și, mai ales, în oameni.

Pentru noi, creșterea înseamnă clienți mulțumiți, nu doar cifre mari. Construim relații de încredere, pe termen lung, bazate pe transparență, etică și digitalizare. Suntem, probabil, singura companie de creditare nebancară de pe piață care utilizează modele statistice și de prognoză a anumitor tendințe, necesități, schimbări comportamentale ale clienților noștri, cu scopul de a le oferi soluții de finanțare personalizate.

Cred că este important să menționez că iute Moldova se implică tot mai mult și în viața socială a comunității, inclusiv prin participare activă la educația financiară a tinerilor.

Despre acest aspect al activității dvs. vom vorbi neapărat. Să rămânem puțin la orientarea spre clienți pe care ați menționat-o. Ce a însemnat, în termeni concreți, procesul de digitalizare pentru voi și pentru clienții voștri în ultimii ani?Afirm cu mândrie că iute Moldova a fost prima companie din domeniul financiar nebancar care a lansat o aplicație mobilă ce oferă clienților acces la servicii de creditare 100% online, fără hârtii și fără deplasări. Astăzi Myiute numără peste 400 mii descărcări și 100 mii utilizatori activi. Privind spre viitor, vrem să dezvoltăm Myiute într-o aplicație completă – prin care clienții să își poată gestiona creditele, plățile, asigurările și chiar accesa servicii bancare.

La iute Moldova am automatizat procesele de onboarding, de aplicare și aprobare a creditelor, astfel încât peste 60% dintre creditele oferite pentru procurarea bunurilor și serviciilor la parteneri și peste 10% dintre creditele de consum sunt aprobate instant.

Acest lucru înseamnă că, clienții pot beneficia de serviciile noastre fără vreun efort substanțial, fără o tonă de acte și fără a se deplasa la oficiile noastre, semnând totul online. Menționez aici că, peste 90 la sută din contractele de credit sunt astăzi semnate online, prin intermediul aplicației mobile Myiute. 

Și, ca să vă dau un exemplu, aplicarea pentru un credit de consum este extrem de simplă: este necesar ca utilizatorul sa descarce aplicația mobila Myiute de pe Google sau App Store, să se autentifice (în cazul in care este deja client iute) sau să treacă procesul de identificare (unul foarte simplu si rapid, doar cu datele din buletin). Apoi, cu ajutorul calculatorului de credit, acesta poate alege suma și termenul potrivite (până la 300 mii lei pentru termene de până la 60 luni), transmite cererea și obține aprobarea instant sau în mai puțin de 10 minute, cu ajutorul unui consilier iute. Iar în cazul plăților în rate la partenerii noștri, clientul scanează, prin intermediul Myiute, QR-codul iute din magazin și plătește în tranșe, imediat, direct din aplicație. 

Ce urmează în zona de inovație digitală? Pregătiți funcționalități noi pentru clienți?
Vom continua să automatizăm procesele pentru a oferi clienților o experiență cât mai simplă și eficientă. Obiectivul nostru este să atingem o rată de aprobare automatizată de 30% pentru creditele de consum, eliminând necesitatea intervenției manuale. În paralel, extindem gama de produse și servicii prin intermedierea unor noi soluții de asigurare, accesibile în aplicația Myiute. Vom persevera în valorificarea modulele statistice avansate de care dispunem, pentru a personaliza ofertele pentru fiecare client în parte, adaptându-ne constant la nevoile și profilul acestora. 

Cum vedeți rolul inteligenței artificiale în serviciile financiare pe termen scurt?
Inteligența artificială este deja o realitate în activitatea noastră zilnică, nu o perspectivă îndepărtată. Implementăm IA strategic, pe mai multe direcții esențiale. Cea mai semnificativă aplicare actuală se regăsește în procesul de analiză și evaluare a situației financiare, profilului clienților. Deși în această etapă menținem o abordare hibridă – combinând algoritmii de IA cu supervizarea umană și operațiuni manuale – observăm o evoluție constantă către automatizare. Proporția dintre procesarea automată și cea manuală se modifică în favoarea primei, iar rezultatele preliminare ne oferă încrederea că vom putea realoca resursele umane către activități cu valoare adăugată mai mare.

Un al doilea domeniu în care IA demonstrează o eficiență remarcabilă este analiza conversațiilor din Call Center. Tehnologia ne permite să evaluăm în timp real calitatea interacțiunilor dintre operatori și clienți, să identificăm rapid punctele slabe în comunicare și să intervenim acolo unde este necesar. Acest proces de monitorizare și optimizare continuă contribuie substanțial la creșterea satisfacției clienților și la dezvoltarea competențelor echipei noastre.

Totuși, care sunt produsele sau serviciile recente de care sunteți cel mai mulțumit?
În primul rând, aș menționa intermedierea produselor de asigurare, care sunt extrem de promițătoare pentru compania noastră. Investim foarte mult, inclusiv la nivel de Iute Group, pentru a spori diapazonul de produse de asigurare oferite clienților, atât din perspectiva termenelor, cât și a modalităților de plată. Aș mai menționa aici și faptul că am fost prima companie de microfinanțare care a implementat grile de reducere a ratei dobânzii în funcție de termenele de rambursare și sumei creditului. Ne mândrim cu faptul că dispunem și de un modul statistic – PD Model (Probability of default model), care structurează clienții noștri conform nivelurilor de risc, oferind prognoze care ne permit să cream oferte personalizate, adaptate capacității de plată a clienților. La capitolul plăților în rate la parteneri – ne-am ambiționat să accesăm acele sectoare ale pieței care, acum câțiva ani, nici nu puteau fi asociate acestui tip de vânzări. Cred că vom deține pionieratul și aici, dar deocamdată nu vă dau prea multe detalii: toate la timpul potrivit.

Cum echilibrați creșterea companiei cu responsabilitatea față de clienți, parteneri și comunitate?
Răspunsul la această întrebare este direct proporțional cu semnificația noțiunii de „a crește” pentru fiecare entitate în parte. Pentru unii, ea semnifică creșterea profitului, pentru alții – extinderea portofoliului etc. Noi, la nivel de grup, am renunțat la prioritatea de a crește în termeni absoluți, cum ar fi veniturile sau profitul, adoptând strategia de a crește numărul de clienți, care, pe termen lung, va spori capitalizarea companiei.

Într-o piață financiară aglomerată, ce vă diferențiază în mod real?
Cu siguranță – orientarea noastră către client. Intrăm într-o competiție corectă și transparentă chiar și cu băncile tradiționale, oferind condiții competitive atât la nivel de sume, cât și la prețuri.

Atragem clienții care valorează rapiditatea serviciilor și digitalizarea – eliminăm birocrația inutilă și livrăm soluții în timp record. Fiecare client primește oferte adaptate nevoilor sale specifice, nu produse standardizate. Această abordare ne poziționează ca o alternativă credibilă și modernă într-un sector dominat de birocrație și lipsă de flexibilitate.

Ce își propune iute Moldova pentru următorii ani? Care sunt direcțiile prioritare?
În perioada următoare, iute Moldova se va concentra pe creșterea numărului de clienți activi, care folosesc constant serviciile noastre de creditare și asigurare. Scopul nostru primordial este dezvoltarea aplicației Myiute într-o aplicație universală, o platformă de management financiar, care va permite clienților să-și gestioneze creditele, plățile în rate la parteneri și să beneficieze de cele mai tari oferte, să subscrie diverse tipuri de asigurări și să acceseze alte servicii, inclusiv bancare. Această viziune ne va permite să fim mai aproape de client și să-i oferim o experiență integrată și convenabilă.

După cum am consemnat la începutul interviului, iute Moldova este una dintre puținele companii financiare care investesc activ în educația financiară a tinerilor, care susțin inițiativele de educație antreprenorială. Ce v-a determinat să faceți din asta o direcție strategică?
Convingerea noastră fermă este că, fără un popor educat financiar, țara nu are viitor. Nu ne putem dezvolta ca societate și nu avem cum să atingem un nivel de viață decent și sustenabil. De aceea, am inițiat programul #YouthEconomy powered by iute Moldova și ne-am implicat activ în Campania Națională „Generația Inteligenței Financiare”, în organizarea taberelor de vară și a altor evenimente ale Junior Achievement Moldova, cu care avem un parteneriat strategic. Noi ne raportăm la această activitate ca la o investiție sigură în viitorul nu doar al afacerii noastre, ci al comunității în general. Astăzi, tinerii pot și trebuie să dispună de cunoștințe financiare și antreprenoriale pentru a-și stabili – în cunoștință de cauză și evaluându-și obiectiv capacitățile – propriul destin. Prin tot ce facem, le oferim nu doar cunoștințe, ci și inspirație, încredere în puterile proprii și o bază solidă pentru a se afirma în viitoarea generație de antreprenori.

Și dacă tot vorbim despre dezvoltarea personală, ce ați învățat dvs., ca lider, în acești ani în care ați condus iute Moldova prin schimbări majore?
Nu știu dacă am învățat ceva absolut inedit, dar, cu siguranță, mi-am reconfirmat ceea ce am acumulat pe parcursul experienței mele anterioare. Și anume că orice schimbare poate fi uneori dureroasă, dar este necesară. Trăim într-o lume atât de dinamică, încât rigiditatea și neacceptarea iminenței schimbărilor pot fi fatale pentru orice afacere. Vedeți ce s-a întâmplat cu Nokia, care nu a acceptat ideea că un telefon poate fi operațional și fără a avea butoane… Uneori, „a renunța la butoane” înseamnă, de fapt, a deschide o ușă spre viitor. Trebuie să învățăm să ne adaptăm unor realități volatile și să ieșim periodic din zona de confort pentru a face față unei piețe extrem de concurențiale. Astăzi, schimbarea este singura constantă pe care ne putem baza.

Ce credeți despre rolul echipei într-o companie de succes, ce o motivează și în ce măsură există un liant comun al oamenilor la iute Moldova?
Tarmo Sild, acționarul nostru, spune că o companie este de succes numai dacă are o echipă cu o mentalitate de câștigător. De altfel, unul dintre cele mai importante roluri ale mele este de a construi o echipă care gândește proactiv și acceptă firesc schimbarea. Fără coeziunea echipei, nicio companie nu poate să se miște spre viitor, să facă față concurenței. În cel mai bun caz, ea stagnează într-un prezent relativ stabil, dar pe termen lung este condamnată la eșec. Rolul echipei e crucial și ea se alimentează din susținerea și motivarea reciprocă. Fie că e vorba de fișa de post și viziuni de dezvoltare a companiei, fie că e vorba de teambuildinguri.

Ce le doriți colegilor și clienților dvs. cu ocazia aniversării iute Moldova?
Mulțumesc din inimă întregii echipe pentru anii în care lucrăm împreună, pentru faptul că au acceptat schimbările care, evident, nu întotdeauna au fost confortabile, dar mereu necesare.

Le doresc tuturor colegilor mei mult succes și curaj. Zic „curaj” pentru că frica de a face ceva nou, de multe ori, omoară din start ideile frumoase. Celor peste 600 mii de clienți ai  iute Moldova le mulțumesc pentru încredere și le doresc prosperitate. Pe cei care încă nu sunt clienții noștri, și îi încurajez să testeze serviciile iute – astăzi extrem de prietenoase și diverse. Să se lase plăcut surprinși de modul în care am avansat în beneficiul lor! 

Vă mulțumesc și la mulți ani, iute Moldova!

Despre iute Moldova: Compania iute Moldova este parte a iute Group, companie Fintech Estoniană, prezentă în patru țări europene: Moldova, Albania, Macedonia și Bulgaria. iute Moldova, cea mai rapidă instituție de creditare nebancară din Republica Moldova, este prima companie de microfinanțare ce pune la dispoziția clienților o rețea de bancomate cardless, precum și posibilitatea de asigurare a creditelor în caz de accident. Strategia reputațională și de suport clienți iute Moldova a fost și rămâne a fi concentrată pe digitalizarea tuturor serviciilor oferite, cea mai rapidă metodă de creditare în condiții personalizate fiind aplicația mobilă 

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Pompier despre moartea fetiței din Hotelul Național: „Nu știu cum poți trece peste așa ceva”

Cunoscutul pompier din Chișinău, Dmitri Polșin, a povestit pe 7 noiembrie, într-o postare pe rețelele sociale, că a participat împreună cu colegii săi la evacuarea corpului neînsuflețit al fetiței care a murit pe teritoriul fostului Hotel Național din centrul capitalei. Bărbatul a mărturisit că este și el tată și de aceea a simțit nevoia să vorbească public despre tragedie.

„Astfel de intervenții te distrug psihologic. Condoleanțe familiei. Le doresc putere și răbdare. Nu știu cum să supraviețuiesc acestui lucru. Și, ca să fiu sincer, nu sunt sigur dacă aș putea să o fac eu”, a scris pompierul.

Polșin a spus că tragedia l-a făcut să reflecteze la relația cu propriii copii.

„Serviciul e serviciu, intervenția e intervenție. Dar și eu am copii. Complicați, ca toți. O fiică aproape de vârsta acelei fetițe. Și știți, nici ea nu-mi spune niciodată ce simte cu adevărat. Nu o cert, încerc să-i fiu prieten. Dar totuși — e un zid al tăcerii”, a adăugat el.

Pompierul a subliniat că nu a scris postarea pentru a atrage atenția asupra sa, ci pentru a sensibiliza părinții.

„Trăim vremuri dificile. Poate va fi și mai greu. Dar dacă măcar un părinte, după ce citește asta, se duce la copilul său și îl îmbrățișează, înseamnă că nu am scris degeaba”, a spus Polșin.

Amintim că pe 7 noiembrie, poliția din Chișinău a anunțat că o fetiță de 13 ani, dată dispărută cu o zi înainte, a fost găsită fără viață pe teritoriul fostului Hotel Național. Potrivit versiunii preliminare, ea ar fi murit în urma unei căderi de la înălțime.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

„E un proiect mare”. Ceban explică de ce strada Industrială nu va fi reparată prea curând

Șoferii care circulă pe strada Industrială din Chișinău mai au de așteptat până la reparația completă a arterei. Primarul Ion Ceban a declarat pentru NewsMaker că municipalitatea are la dispoziție trei ani pentru a finaliza lucrările.

Strada face parte dintr-un pachet major de proiecte finanțate prin diferite instrumente ale Uniunii Europene, estimat la peste 1,5 miliarde de lei. Momentan, autoritățile efectuează doar lucrări de mentenanță pe anumite porțiuni, pentru a mai ameliora circulația. Primarul a adăugat că detaliile despre calendarul exact al proiectului vor fi făcute publice atunci când va fi momentul potrivit.

„Strada Industrială, împreună cu arterele Mesager și Mircea cel Bătrân, sunt incluse într-un pachet mare de reabilitare prin finanțare europeană. Lucrările vor fi realizate în următorii trei ani, inclusiv toate aspectele tehnice. Există un pachet de peste un miliard 500 de milioane de lei, agreat, votat, când va fi calendarul vom anunța public.”, a spus Ion Ceban.

NewsMaker a încercat să afle la ce etapă se află proiectul, însă toate tentativele au fost fără succes. Funcționarii municipali au explicat că, pentru moment, se fac doar lucrări de mentenanță și intervenții punctuale, până la reparația integrală a drumului.

„- Dar acum este în reparație strada Mircea cel Bătrân, pentru că am înțeles că după această stradă urmează să se intervină pe strada Industrială?
– Repet, sunt proiecte foarte mari care nu au mai existat în Republica Moldova. Reiterez, este un pachet foarte mare care nu a existat în Republica Moldova, are calendarul său și acest calendar va fi făcut public”,
potrivit primarului.

Recent, echipa NewsMaker a arătat starea deplorabilă a străzii Industrială, unde gropile și denivelările fac circulația dificilă sau chiar imposibilă pentru șoferi. Intervențiile drumarii au fost limitate, fiind realizate doar pe o porțiune a străzii, la indicația Direcției mobilitate urbană a municipiului.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

Video // Adolescenții continuă să se aventureze în fostul Hotel Național, la doar o zi după moartea fetiței de 13 ani

Deși moartea tragică a unei fetițe de 13 ani, găsită fără suflare în incinta fostului Hotel Național din Chișinău, a șocat opinia publică, adolescenții continuă să frecventeze clădirea părăsită. Imagini surprinse de colegul nostru de la NewsMaker arată cum, la scurt timp după tragedie, câțiva tineri, stau la balconul imobilului.

Potrivit martorului, adolescenții desenau graffiti pe zidurile clădirii, când la fața locului a ajuns un echipaj de poliție, care ar fi încercat să îi identifice. Nu este clar, deocamdată, dacă tinerii au fost reținuți sau sancționați.


NewsMaker a solicitat Inspectoratului Național de Securitate Publică o reacție privind măsurile luate pentru a împiedica accesul persoanelor în clădire, însă, la momentul publicării materialului, răspunsul nu a fost primit.

Incidentul s-a produs chiar a doua zi, după ce autoritățile au confirmat decesul minorei. Potrivit Poliției Chișinău, fetița a fost dată dispărută de mama sa pe 6 noiembrie, în jurul orei 20:20, după ce nu s-a întors de la liceu. Aproximativ 40 de minute mai târziu, copila a fost găsită inconștientă în clădirea fostului hotel, iar medicii au constatat decesul.


Informațiile preliminare arată că minora ar fi căzut de la înălțime. Pe corpul ei nu au fost depistate alte leziuni decât cele specifice căderii. Poliția a deschis o anchetă pentru a stabili toate circumstanțele tragediei.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
noi.md

DOC// Moldova ar putea introduce vize pentru cetățenii din CSI. Când ar putea fi adoptată hotărârea?

Republica Moldova ar putea impune regimul de vize pentru cetățenii statelor Comunității Statelor Independente (CSI). Măsura este inclusă pe ordinea de zi a ședinței Guvernului programate pentru 12 noiembrie 2025.

Proiectul prevede denunțarea Acordului semnat la Bișkek, pe 9 octombrie 1992, care permitea cetățenilor statelor CSI să călătorească fără vize pe teritoriul membrilor comunității. Ministerul Afacerilor Externe va notifica Comitetul Executiv al CSI cu privire la această decizie, iar legea va intra în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial.

Pe lângă acest proiect, agenda ședinței Guvernului mai include alte șase proiecte care vizează denunțarea unor acorduri similare cu state membre ale CSI.

Ministerul Afacerilor Externe a precizat că denunțarea Acordului CSI privind călătoriile fără vize nu va afecta regimul actual de călătorii dintre Republica Moldova și Federația Rusă, întrucât există un acord bilateral separat, care rămâne în vigoare. Modificările vor viza doar Tadjikistanul și Kârgâzstanul, cu care nu există acorduri bilaterale similare.

Amintim că pe 20 iunie 2023, Parlamentul de la Chișinău a aprobat în a doua lectură proiectul de denunțare a Convenției privind Adunarea Interparlamentară a CSI. Speakerul Igor Grosu a propus retragerea din Convenția privind Adunarea Interparlamentară CSI, „întrucât politicile, scopurile și deciziile actuale ale Adunării Interparlamentare CSI nu mai corespund scopurilor și politicilor Republicii Moldova”. Potrivit parlamentarului, un alt motiv este declarația fermă a țării noastre de a urma vectorul european.

În decembrie 2023, președinta Comisiei parlamentare politică externă, deputata partidului de guvernare Acțiune și Solidaritate, Doina Gherman, declara că Republica Moldova intenționează să se retragă din Comunitatea Statelor Independente (CSI), până la sfârșitul anului 2024.

Înainte de aceasta, președintele rus Vladimir Putin a spus că prezența Moldovei în CSI nu are valoare nici pentru Comunitate, nici pentru Rusia. „Lasă-i să facă ce vor. Pentru noi, prezența acestei țări în CSI nu este de mare valoare. Dar suntem pregătiți, nu renunțăm, nu alungăm pe nimeni. Dacă ei vor să muncească, noi suntem fericiți. Dacă ei nu vor, este alegerea lor”, a spus Putin.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Facebook/Cristina Gherasimov

Comisara europeană pentru Extindere, Marta Kos, revine la Chișinău. Care este scopul vizitei?

Pe 11 noiembrie, comisara europeană pentru Extindere, Marta Kos va efectua o vizită în Republica Moldova, unde se va întâlni cu conducerea țării și va participa la mai multe evenimente publice, potrivit Guvernului Republicii Moldova.

Printre acestea se numără Conferința „Raportul de extindere 2025: progrese și priorități de viitor ale Republicii Moldova”, care va aduna reprezentanți ai Guvernului, partenerilor internaționali, mediului academic, sectorului privat și societății civile.

În cadrul conferinței sunt așteptate discursuri din partea premierului Alexandru Munteanu, a președintelui Comisiei parlamentare pentru Integrare Europeană, Marcel Spătari, a ambasadorului Germaniei, Hubert Knirsch, precum și a mai multor miniștri responsabili de domenii-cheie precum justiția, afacerile externe, economia, infrastructura, educația și mediul.

Comisara europeană pentru Extindere va susține o intervenție specială în cadrul sesiunii dedicate Raportului de Extindere 2025 și va răspunde la întrebările participanților.

Precizăm că ultima vizită oficială a comisarei europene pentru Extindere, Marta Kos, în Republica Moldova a avut loc în perioada 3–5 septembrie.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Больше нет статей для показа
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: