Facebook/Оксана Баулина

Jurnalista din Rusia Oxana Baulina a fost ucisă în timp ce filma un reportaj la Kiev

Jurnalista Oxana Baulina a murit în timp ce filma un reportaj despre distrugerile din Kiev. Informația a fost confirmată de redacția The Insider, pe 23 martie.

Oxana Baulina, jurnalistă The Insider, se afla la Kiev și filma distrugerile din cartierul Podolsk, care a fost bombardat acum câteva zile. În acest timp, s-a produs un nou atac aerian. Împreună cu ea a murit un civil. Alte două persoane care îi însoțeau au fost rănite.

Înainte de a fi angajată de The Insider, jurnalista a lucrat pentru „Fondul luptei cu corupția”, condus de opozantul rus Alexei Navalnîi. După ce organizația a fost inclusă în lista celor cu activitate extremistă, ea a părăsit Rusia. În calitate de corespondent, Oxana a plecat în Ucraina, unde a realizat câteva reportaje din Lvov și Kiev.

***

Pe 2 martie, în urma loviturii de rachetă asupra turnului de televiziune și telecomunicații din Kiev a decedat cameramanul postului de televiziune Kiev Live, Evghenii Sakun.

Pe 13 martie, jurnalistul american independent Brent Renaud a fost ucis de soldații ruși. Pe 15 martie, cameramanul Fox News Pierre Zakrzewski a murit în timpul unui atac.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: