Brandul francez Louis Vuitton a retras din vânzare bluza inspirată dintr-o ie românească, pentru care nu a creditat originile, după scandalul care a izbucnit în mediul online. Reprezentanții renumitei case de modă au prezentat scuze statului român, într-o discuție cu ambasadoarea României în Franța. De asemenea, casa de modă a convenit cu Ministerul Culturii de la București să colaboreze la o serie de evenimente care să promoveze meșteșugurile și ia românească, relatează Pro TV.
După campania amplă lansată pe internet prin care ONG-ul „La blouse roumaine” a cerut reprezentanților Louis Vuitton să recunoască originile bluzei, brandul francez a scos-o de la vânzare.
„A fost o campanie diferită față de celelalte cazuri, pentru că de data aceasta am cerut brandului LV să scoată acea cămașă numită balon din colecție. În al doilea rând am cerut comunității noastre să participe, să șusțină campania cu mărturii despre acest port tradițional”, a declarat inițiatoarea ONG-ului „La Blouse Roumaine” Andreea Tănăsescu.
Ambasadoarele României în Franța și la UNESCO s-au întâlnit la Paris cu reprezentanții casei de modă. Aceștia au prezentat scuze României și au precizat că a fost vorba de o greșeală, pentru că nu au verificat sursa de inspirație.
Ministerul Culturii de la București și brandul francez au agreat un parteneriat și pregătesc acum o serie de evenimente în care ia și meșteșugurile românești să fie promovate.
„M-am gândit că cel mai important este să transformăm o eroare într-o oportunitate. Și atunci, cu alți parteneri instituționali, am luat legătură cu casa de modă, am stabilit un calendar, prin care România, în parteneriat cu o companie atât de mare, să pun în valoare meșteșugurile romanești”, a menționat ministra Culturii a României, Rauca Turcan.
***
Precizăm că, la începutul lunii iunie, „La Blouse Roumaine” a atras atenția asupra faptului că Louis Vuitton a utilizat fără acord și creditare o ie specifică zonei etnografice Mărginimea Sibiului, România, pentru una din bluzele din cea mai recentă colecție LV by the Pool. Potrivit site-ului casei de modă, bluza se vindea la prețul de 6 550 de euro. ONG-ul a demarat o campanie pe Facebook în încercarea de a obține recunoașterea originii bluzei respective. Zeci de persoane au publicat fotografii în care ei sau rudele lor poartă ii din Mărginimea Sibiului.
Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.
Vreți să susțineți ceea ce facem?
Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.
Susțineți NewsMaker!