Facebook/La blouse roumaine

Louis Vuitton cere scuze României. Decizia privind ia românească, inclusă într-o colecție recentă

Brandul francez Louis Vuitton a retras din vânzare bluza inspirată dintr-o ie românească, pentru care nu a creditat originile, după scandalul care a izbucnit în mediul online. Reprezentanții renumitei case de modă au prezentat scuze statului român, într-o discuție cu ambasadoarea României în Franța. De asemenea, casa de modă a convenit cu Ministerul Culturii de la București să colaboreze la o serie de evenimente care să promoveze meșteșugurile și ia românească, relatează Pro TV

După campania amplă lansată pe internet prin care ONG-ul „La blouse roumaine” a cerut reprezentanților Louis Vuitton să recunoască originile bluzei, brandul francez a scos-o de la vânzare.

A fost o campanie diferită față de celelalte cazuri, pentru că de data aceasta am cerut brandului LV să scoată acea cămașă numită balon din colecție. În al doilea rând am cerut comunității noastre să participe, să șusțină campania cu mărturii despre acest port tradițional”, a declarat inițiatoarea ONG-ului „La Blouse Roumaine” Andreea Tănăsescu.

Ambasadoarele României în Franța și la UNESCO s-au întâlnit la Paris cu reprezentanții casei de modă. Aceștia au prezentat scuze României și au precizat că a fost vorba de o greșeală, pentru că nu au verificat sursa de inspirație.

Ministerul Culturii de la București și brandul francez au agreat un parteneriat și pregătesc acum o serie de evenimente în care ia și meșteșugurile românești să fie promovate.

M-am gândit că cel mai important este să transformăm o eroare într-o oportunitate. Și atunci, cu alți parteneri instituționali, am luat legătură cu casa de modă, am stabilit un calendar, prin care România, în parteneriat cu o companie atât de mare, să pun în valoare meșteșugurile romanești”, a menționat ministra Culturii a României, Rauca Turcan.

***

Precizăm că, la începutul lunii iunie, „La Blouse Roumaine” a atras atenția asupra faptului că Louis Vuitton a utilizat fără acord și creditare o ie specifică zonei etnografice Mărginimea Sibiului, România, pentru una din bluzele din cea mai recentă colecție LV by the Pool. Potrivit site-ului casei de modă, bluza se vindea la prețul de 6 550 de euro. ONG-ul a demarat o campanie pe Facebook în încercarea de a obține recunoașterea originii bluzei respective. Zeci de persoane au publicat fotografii în care ei sau rudele lor poartă ii din Mărginimea Sibiului.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

 

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

mfa.gov.md

Mihai Popșoi și un grup de diplomați străini au fost la cules cireșe. Eveniment de consolidare a relațiilor comerciale

Ministrul Afacerilor Externe, Mihai Popșoi, împreună cu un grup de diplomați acreditați la Chișinău și producători locali, a fost la cules cireșe în satul Ustia, pe 27 iunie. S-a întâmplat în cadrul evenimentului „Recolta de cireșe a diplomaților”, care se află la prima ediție și a fost organizat de Ministerul Afacerilor Externe (MAE) și Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare, cu sprijinul companiei Staragro Group și al Asociației Moldova Fruct.

Potrivit unui comunicat al MAE, evenimentul are drept scop consolidarea relațiilor comerciale și evidențierea calității cireșelor moldovenești.

Programul evenimentului a inclus activități precum culesul cireșelor, vizite la instalațiile de sortare și ambalare, precum și degustări de bucate tradiționale și vinuri autohtone.

Ministrul de Externe, Mihai Popșoi, a subliniat că această inițiativă marchează o premieră simbolică și se înscrie în seria acțiunilor strategice organizate de MAE și misiunile diplomatice ale Republicii Moldova pentru a susține promovarea produselor agroalimentare autohtone pe piețele internaționale.

„Prin astfel de inițiative, ne propunem nu doar să punem în valoare potențialul agricol al Republicii Moldova, ci și să consolidăm punțile comerciale cu partenerii noștri externi. Cireșele moldovenești sunt mai mult decât un produs, ele sunt o poveste de succes care merită spusă și gustată în întreaga lume”, a declarat diplomatul.

Oficialul a evidențiat importanța colaborării interinstituționale în promovarea exporturilor agricole și și-a exprimat speranța că astfel de inițiative vor fi extinse și în alte regiuni ale țării, incluzând și alte sectoare ale economiei naționale.

mfa.gov.md
mfa.gov.md
mfa.gov.md
mfa.gov.md
mfa.gov.md
mfa.gov.md
mfa.gov.md

În anul 2024, Republica Moldova a exportat aproximativ 14 000 de tone de cireșe către 15 țări. Potrivit autorităților, volumul exporturilor, împreună cu numărul piețelor de desfacere, este preconizat să crească în anii următori, ca urmare a investițiilor substanțiale realizate în acest sector strategic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: