MAI, replică pentru Ceban: „Asigurarea fluidizării circulației rutiere nu este de competența INSP”
Full Article 3 minutes read

MAI, replică pentru Ceban: „Asigurarea fluidizării circulației rutiere nu este de competența INSP”

Ministerul Afacerilor Interne a venit cu o reacție la acuzațiile primarului capitalei Ion Ceban, cu privire la posibila rea-voință a autorităților centrale în privința decongestionării traficului din oraș. Într-un comunicat publicat pe 16 decembrie, MAI menționează că de la crearea grupului comun de lucru, în luna septembrie, reprezentanții Primăriei au realizat o singură acțiune: renunțarea la practica aplicării marcajului rutier pe timp de zi.

MAI menționează că, zilnic, în municipiul Chișinău, sunt implicați 75% din efectivul INSP în activități de fluidizare a traficului în orele de dimineață și seară. Reprezentanții instituției au amintit că, pe 21 septembrie 2021, a avut loc prima ședință a grupului de lucru comun, în cadrul căreia specialiștii de la Inspectoratul Național pentru Securitatea Publică au prezentat Direcției Transport Public a Primăriei mun. Chișinău, Planul de acțiuni privind reorganizarea circulației rutiere pentru a diminua ambuteiajele în municipiul Chișinău. În planul de acțiuni prezentat de poliție sunt incluse 49 de acțiuni, care trebuiau urgent întreprinse de către autoritatea de gestionare a drumurilor din capitală, pentru a evita atât accidentele rutiere, cât și pentru a asigurarea deplasarea fără impedimente pe drumurile din capitală.

„Informăm că, până în prezent, Direcția Generală Transport Public și Căi de Comunicație a realizat doar o acțiune – neaplicarea marcajului rutier pe timp de zi, celelalte fiind lăsate fără acțiuni, precum ar fi: reorganizarea circulației rutiere pe arterele principale ale orașului, neadmiterea cazurilor de executare a lucrărilor de construcție în orele de vârf, amenajarea parcărilor publice cu stabilirea modului de amplasare a vehiculelor în staționare, revizuirea amplasării trecerilor pietonale ș.a. La fel, în perioada lunilor septembrie-decembrie 2021, către Primăria Municipiului Chișinău au fost înaintate prescripții și sesizări tematice, majoritatea dintre care, au fost ignorate”, menționează conducerea MAI.

La fel, instituția face trimitere la Legea siguranței traficului rutier (nr. 131/2007, art. 16), care prevede că de competența Administrației Publice Locale este întocmirea și actualizarea planurilor de organizare a traficului în localitățile urbane pentru îmbunătățirea fluenței și siguranței acestuia.

„Prin urmare, asigurarea fluidizării circulației rutiere nu este de competența INSP al IGP. De atribuțiile poliției țin activitățile de asigurare a securității circulației rutiere și fluidizare doar în cazuri de urgență sau calamități, precum ar fi: accidente rutiere, situații de avariere, condiții meteo nefavorabile, ș.a. Pentru a asigura cetățenilor municipiului Chișinău condiții de trafic optime, solicităm din partea Primăriei Municipiului Chișinău și Direcției Generale Transport Public și Căi de Comunicație acțiuni proactive și informarea Grupului Comun de lucru despre măsurile întreprinse”, au conchis reprezentanții instituției.

***

Pe 10 decembrie, în cadrul unei emisiuni televizate, primarul capitalei Ion Ceban a  declarat că nu exclude că reprezentanții Guvernului l-ar sabota intenționat, prin nedirijarea traficului rutier așa cum ar trebui.

„Ieri am văzut că a publicat cineva o fotografie de pe viaduct. De dirijarea traficului rutier din oraș se ocupă poliția. Nu exclud deja că se face intenționat rău. Pentru că nu a crescut numărul de mașini în oraș timp de un an. Nu a crescut semnificativ, cel puțin. Hai să admitem 3000 sau 5000 de mașini. Dar nu au fost așa ambuteiaje”, a declarat primarul capitalei.

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: