Андрей Мардарь / NewsMaker

MAI, replică pentru Ceban: „Asigurarea fluidizării circulației rutiere nu este de competența INSP”

Ministerul Afacerilor Interne a venit cu o reacție la acuzațiile primarului capitalei Ion Ceban, cu privire la posibila rea-voință a autorităților centrale în privința decongestionării traficului din oraș. Într-un comunicat publicat pe 16 decembrie, MAI menționează că de la crearea grupului comun de lucru, în luna septembrie, reprezentanții Primăriei au realizat o singură acțiune: renunțarea la practica aplicării marcajului rutier pe timp de zi.

MAI menționează că, zilnic, în municipiul Chișinău, sunt implicați 75% din efectivul INSP în activități de fluidizare a traficului în orele de dimineață și seară. Reprezentanții instituției au amintit că, pe 21 septembrie 2021, a avut loc prima ședință a grupului de lucru comun, în cadrul căreia specialiștii de la Inspectoratul Național pentru Securitatea Publică au prezentat Direcției Transport Public a Primăriei mun. Chișinău, Planul de acțiuni privind reorganizarea circulației rutiere pentru a diminua ambuteiajele în municipiul Chișinău. În planul de acțiuni prezentat de poliție sunt incluse 49 de acțiuni, care trebuiau urgent întreprinse de către autoritatea de gestionare a drumurilor din capitală, pentru a evita atât accidentele rutiere, cât și pentru a asigurarea deplasarea fără impedimente pe drumurile din capitală.

„Informăm că, până în prezent, Direcția Generală Transport Public și Căi de Comunicație a realizat doar o acțiune – neaplicarea marcajului rutier pe timp de zi, celelalte fiind lăsate fără acțiuni, precum ar fi: reorganizarea circulației rutiere pe arterele principale ale orașului, neadmiterea cazurilor de executare a lucrărilor de construcție în orele de vârf, amenajarea parcărilor publice cu stabilirea modului de amplasare a vehiculelor în staționare, revizuirea amplasării trecerilor pietonale ș.a. La fel, în perioada lunilor septembrie-decembrie 2021, către Primăria Municipiului Chișinău au fost înaintate prescripții și sesizări tematice, majoritatea dintre care, au fost ignorate”, menționează conducerea MAI.

La fel, instituția face trimitere la Legea siguranței traficului rutier (nr. 131/2007, art. 16), care prevede că de competența Administrației Publice Locale este întocmirea și actualizarea planurilor de organizare a traficului în localitățile urbane pentru îmbunătățirea fluenței și siguranței acestuia.

„Prin urmare, asigurarea fluidizării circulației rutiere nu este de competența INSP al IGP. De atribuțiile poliției țin activitățile de asigurare a securității circulației rutiere și fluidizare doar în cazuri de urgență sau calamități, precum ar fi: accidente rutiere, situații de avariere, condiții meteo nefavorabile, ș.a. Pentru a asigura cetățenilor municipiului Chișinău condiții de trafic optime, solicităm din partea Primăriei Municipiului Chișinău și Direcției Generale Transport Public și Căi de Comunicație acțiuni proactive și informarea Grupului Comun de lucru despre măsurile întreprinse”, au conchis reprezentanții instituției.

***

Pe 10 decembrie, în cadrul unei emisiuni televizate, primarul capitalei Ion Ceban a  declarat că nu exclude că reprezentanții Guvernului l-ar sabota intenționat, prin nedirijarea traficului rutier așa cum ar trebui.

„Ieri am văzut că a publicat cineva o fotografie de pe viaduct. De dirijarea traficului rutier din oraș se ocupă poliția. Nu exclud deja că se face intenționat rău. Pentru că nu a crescut numărul de mașini în oraș timp de un an. Nu a crescut semnificativ, cel puțin. Hai să admitem 3000 sau 5000 de mașini. Dar nu au fost așa ambuteiaje”, a declarat primarul capitalei.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Poate Moldova să fie „coridor verde” pentru armele din Ucraina? Răspunsul șefului Centrului NATO de la Chișinău

Șeful Centrului NATO de la Chișinău, Ion Tăbîrță, consideră că Moldova nu ar pututea fi „coridor verde” pentru contrabanda de arme din Ucraina. În cadrul emisiunii RealPolitik de la NewsMaker, el a declarat că, dacă unii angajați ai instituțiilor de stat au fost implicați în astfel de scheme, este vorba despre acte de corupție individuale, și nu despre decizii luate la nivelul conducerii țării.

„Nu cred că a fost vreun „coridor verde” sau că guvernul nostru sau instituțiile noastre au dat un astfel de acord. Chiar dacă unii reprezentanți ai autorităților ar fi fost implicați, este un act de corupție. Până acum nu avem informații în acest sens. […] Nu putem răspunde pentru anumiți reprezentanți ai vămii. Dar ca să fie la nivelul conducerii țării — este exclus”, a spus Tăbîrță.

Precizăm că bărbatul de 52 de ani, suspectat că a orchestrat transportul de arme depistat la punctul vamal Leușeni, a fost plasat în arest preventiv pentru 30 de zile la solicitarea Procuraturii pentru Combaterea Criminalității Organizate și Cauze Speciale (PCCOCS). Decizia a fost emisă de Judecătoria Chișinău, iar administratorul companiei implicate va fi cercetat în custodia statului pentru a preveni eschivarea și pentru a asigura obiectivitatea anchetei.
***
Un camion cu armament, descoperit în noaptea de 19 spre 20 noiembrie la Vama Albița–Leușeni, a declanșat anchete în Republica Moldova și România. Procuratura Generală declarat că armamentul a fost preluat „dintr-un depozit neidentificat din Ucraina, de la persoane necunoscute”.

Pe 20 noiembrie, procurorii pentru combaterea criminalității din R. Moldova au anunțat reținerea a două persoane pentru 72 de ore. Ulterior, pe 21 noiembrie, au anunțat că a fost reținută și a treia persoană. Cei trei reținuți, toți din Chișinău, au avut următoarele roluri în schemă, conform procurorilor: conducătorul întreprinderii care a comandat transportarea mărfii (a treia persoană reținută), conducătorul companiei de transport și brokerul. Tot pe 21 noiembrie, Poliția Română a anunțat reținerea șoferului camionului.

Procurorii din R. Moldova au confirmat că șoferul, reținut de autoritățile române, este cetățean al Republicii Moldova și că marfa de contrabandă a fost încărcată în camion în municipiul Chișinău. Pe 26 noiembrie, șeful Inspectoratului General al Poliției din R. Moldova a anunțat că încă o persoană a fost reținută pentru 72 de ore în dosarul camionului. Potrivit acestuia, persoana ar fi avut rolul de organizator.
NewsMaker a adunat informațiile publice despre cazul armamentului de la vamă AICI.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: