președinte.md

Maia Sandu îndeamnă oamenii din afaceri din Austria să vină în Moldova: Guvernarea este hotărâtă să asigure un climat investițional propice

Președinta Maia Sandu îndeamnă oamenii din afaceri din Austria să vină în Republica Moldova. Șefa statului dă asigurări că guvernarea este hotărâtă să asigure un climat investițional și de afaceri propice în țară, să protejeze investițiile și proprietățile, și să încurajeze inițiativa privată ce creează locuri de muncă și crește nivelul de bunăstare a oamenilor. Declarațiile au fost făcute după întrevederea cu Alexander Van der Bellen, preşedintele federal al Republicii Austria.

În același timp, Maia Sandu a declarat că țara noastră este interesată să consolideze agenda de cooperare prin lansarea unui dialog de nivel înalt în domeniul energiei, securității și justiției.

„Vrem, de asemenea, să deschidem noi capitole de cooperare cu UE și să adaptăm treptat politicile noastre la prevederile Pactului Verde European și la politicile comunitare de transformare digitală.  Contăm, totodată, pe sprijinul Austriei pentru aprofundarea cooperării dintre Uniunea Europeană și țările Parteneriatului Estic ce au Acorduri de Asociere cu UE. O oportunitate în acest sens este oferită de viitorul Summit al Parteneriatului Estic din luna decembrie”, a mai menționat președinta.

Maia Sandu a reiterat faptul că Republica Moldova vrea să devină o țară prosperă, însă are nevoie de sprijinul partenerilor „din rândul statelor democratice”.

„După cum ne arată schimbările climatice, problemele de securitate din regiunea noastră, dificultățile cauzate de pandemie și turbulențele de pe piața combustibilului și a gazelor naturale, provocările vremii nu pot fi gestionate de state individual și de sine stătător. Valorile viitorului sunt cooperarea, solidaritatea, compromisul și respectul reciproc”, a remarcat șefa statului.

Președinta Republicii Moldova, Maia Sandu, efectuează pe 21-22 octombrie o vizită oficială la Viena, la invitația omologului său austriac. În cadrul vizitei, șefa statului va avea mai multe întâlniri cu oficiali austrieci.

 

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Максим Андреев / NewsMaker

PAS – „lider” în utilizarea resurselor administrative în campania electorală: constatările Promo-LEX în prag de alegeri

Partidul de guvernământ Acțiune și Solidaritate (PAS) este vizat cu cele mai multe cazuri de utilizare a resurselor administrative în campania pentru alegerile parlamentare, potrivit raportului Promo-LEX prezentat pe 26 septembrie, în ultima zi de campanie electorală. Raportul mai arată cheltuieli neraportate de aproape 700 de mii de lei în rândul mai multor concurenți electorali – bani folosiți în special pentru publicitate online, transport și plata agitatorilor. Perioada monitorizată cuprinde 11–24 septembrie.

Potrivit observatorilor, campania electorală a fost una foarte activă. În perioada raportată, concurenții electorali au desfășurat aproape 2.000 de evenimente — cu 50% mai multe decât la începutul campaniei. Cel mai des au distribuit materiale informative (68%) și s-au întâlnit cu alegătorii (22%). Cei mai activi au fost PAS și Blocul Electoral „Patriotic”.

Promo-LEX a documentat 84 de cazuri de utilizare a resurselor administrative, dintre care 66 la PAS. Blocul „Patriotic” a înregistrat opt cazuri, Blocul „Alternativa” – cinci, Partidul „Coaliția pentru Unitate și Bunăstare” (CUB) – trei, iar „Liga Orașelor și Comunelor” (LOC) și Partidul Național Moldovenesc (PNM) câte unul fiecare. Încălcările țin de atribuirea meritelor pentru proiecte finanțate din bugetul de stat, folosirea spațiilor instituțiilor publice pentru activități electorale, implicarea primarilor și funcționarilor publici în campanie în timpul programului de lucru și organizarea întâlnirilor cu angajați din sectorul bugetar.

În perioada 8–21 septembrie, concurenții electorali au declarat venituri în valoare totală de 23,8 milioane de lei, provenite în principal din donații ale persoanelor fizice (67%), juridice (16%) și din donații materiale (10%). În aceeași perioadă, formațiunile politice au cheltuit 23 de milioane de lei, cel mai des pentru publicitate la televiziune și radio (44%), materiale promoționale (22%), publicitate online (10%) și reclame pe rețelele sociale (7%). Totodată, concurenții nu au raportat cheltuieli de cel puțin 693 de mii de lei, bani folosiți pentru publicitate pe rețelele sociale, transport, deplasări peste hotare și remunerații pentru agitatori. Cele mai mari neconcordanțe au fost depistate la PAS (43% din sumă).

Printre alte nereguli observate se numără: plasarea publicității în locuri interzise, implicarea unor terți (inclusiv rețele coordonate din Rusia și ONG-uri), precum și utilizarea limbajului instigator la ură, cu declarații homofobe, sexiste și xenofobe din partea unor politicieni.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.


Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: