Andrei Mardari / NewsMaker

Ministerul condus de Alaiba – în căutarea unor companii care să informeze cetățenii „despre progresul economic” DOC

Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării, condus de Dumitru Alaiba, este în căutarea unor agenții de comunicare. Ultimele, potrivit Ministerului, vor participa la implementarea unei „campanii de comunicare de amploare”. Printre obiectivele campaniei vor fi: „informarea cetățenilor despre beneficiile reformelor guvernamentale”, „promovarea progresului economic”, dar și „consolidarea încrederii în capacitatea Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării de a asigura stabilitatea economică”. Potrivit Ministerului, campania va fi implementată cu suportul financiar al unor parteneri cheie ai Republicii Moldova iar bugetul total se estimează la circa 100 000 de dolari. 

Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării a anunțat că lansează „apel de propuneri pentru o campanie de comunicare de amploare”. Campania, potrivit Ministerului, va avea ca scop „reducerea decalajului dintre reformele implementate și percepția publică asupra acestora”.

Ministerul a adăugat că „urmărește să creeze un dialog autentic cu cetățenii și să evidențieze cum reformele economice și digitale contribuie la construirea unei țări europene, moderne, stabile și prospere”.

„În urma alegerilor prezidențiale recente din Republica Moldova și a referendumului constituțional privind aderarea la Uniunea Europeană, s-a conturat o tendință alarmantă: realizările semnificative ale Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării (MDED) au fost umbrite de narațiuni politice, campanii de dezinformare și manipulare publică larg răspândită. Vizitele în teren realizate de echipa MDED au relevat un fapt și mai îngrijorător — mulți cetățeni nu doar că nu sunt conștienți de reformele introduse de minister, dar nici nu înțeleg sau nu se asociază cu beneficiile tangibile pe care aceste schimbări le aduc în viața lor de zi cu zi. Această diferență mare dintre progresele la nivel de politici și percepția publică subliniază o provocare critică de comunicare”, se arată în declarația Ministerului.

Potrivit Ministerului, obiectivele campaniei vor fi: informarea cetățenilor despre beneficiile reformelor guvernamentale și impactul acestora asupra vieții cotidiene; combaterea dezinformării și promovarea progresului economic prin mesaje clare și bazate pe fapte; consolidarea încrederii în capacitatea Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării de a asigura stabilitatea economică și creșterea pe termen lung.

Ministerul a menționat că la implementarea acestei campanii pot participa „agențiile de comunicare și alte părți interesate”. Doritorii pot depune propunerile până la 14 februarie 2025. Potrivit Ministerului, agențiile trebuie să prezinte „dovezi ale experienței relevante în implementarea unor campanii similare, scrisori de recomandare, precum și calificări și experiență ale personalului cheie”.

„Campania va fi implementată cu suportul financiar al următorilor parteneri cheie: Proiectul Tehnologiile Viitorului, finanțat de USAID, Suedia și Marea Britanie (FTA), Proiectul USAID Reforme Instituționale și Structurale în Moldova (MISRA), Proiectul de Competitivitate și Reziliență Rurală (RCRA) și Fondul American pentru Întreprinderi Ucraina-Moldova (UMAEF)”, a precizat Ministerului.

Potrivit Ministerului, bugetul total al campaniei se estimează la circa 100 000 de dolari.

Titlul propus pentru campanie, de către Minister, este „Economia merge”.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

media-azi.md

Directorul Teleradio-Moldova, obligat să dea explicații Parlamentului? Audieri publice după raportul Curții de Conturi

Conducerea companiei „Teleradio-Moldova” (TRM) și cea a Consiliului de Supraveghere al acesteia urmează să fie audiată pe platformă parlamentară. Declarația a fost făcută de către președinta Comisiei parlamentare pentru mass-media, deputata PAS Liliana Nicolaescu-Onofrei, pe pagina sa de Facebook. Se întâmplă după ce Curtea de Conturi a constatat într-un raport cu privire la activitatea companiei publice de radio și televiziune mai multe nereguli în gestionarea resurselor financiare și a patrimoniului public, inclusiv depășiri bugetare și practici problematice în semnarea contractelor de muncă între conducerea TRM și Consiliul de Supraveghere.

„Imediat după transmiterea oficială a raportului către Parlament, vom organiza audieri publice pe platforma comisiei noastre, cu participarea managementului companiei și a Consiliului de Supraveghere. Ne vom asigura că toate recomandările din raport vor fi implementate”, a scris deputata PAS pe Facebook.

Liliana Nicolaescu-Onofrei a precizat că această auditare a fost solicitată anul trecut de Comisia pentru cultură, educație, cercetare, tineret, sport și mass-media. Parlamentara a subliniat că, potrivit legii, TRM trebuie să informeze cetățenii prin programe „menite să asigure informarea exactă, imparțială și obiectivă a publicului, respectând echilibrul politic, egalitatea de gen, libertatea de exprimare, de creație și de conștiință”.

„Independența editorială și autonomia instituțională a furnizorilor publici de servicii media este garantată prin lege. Este interzisă imixtiunea autorităților publice, a partidelor politice sau a altor organizații sociale și economice. La fel de importantă este și corectitudinea gestionării resurselor financiare și a patrimoniului public. Deci, libertate de exprimare, independență și autonomie, dar și responsabilitate majoră”, a conchis Liliana Nicolaescu-Onofrei.

Compania publică TRM a declarat că a luat act de raportul Curții de Conturi și a implementat o parte dintre recomandări. Referitor la semnarea reciprocă a contractelor de muncă dintre președintele Consiliului de Supraveghere și Dezvoltare (CSD) și directorul TRM, compania a explicat că situația s-a produs din cauza unui vid legislativ și că prevederile contractului individual de muncă al directorului general nu încalcă Codul Muncii.

Totuși, Curtea a constatat că subordonarea reciprocă și practica contractelor au generat angajamente de plată de 364,3 mii lei la încetarea mandatului directorului Vladimir Țurcanu și aproximativ 1,5 milioane lei în cazul încetării anticipate a contractului individual.

Ce arată raportul Curții de Conturi

Pe 7 noiembrie, Curtea de Conturi a examinat proiectul raportului de audit privind gestionarea resurselor financiare și a patrimoniului public de către TRM în perioada 2023-2024. Potrivit instituției, auditul a identificat „deficiențe semnificative”, printre care:

  • Planul de finanțare a inclus doar bugetul general al companiei și defalcări pentru subdiviziunile radio și televiziune, fără bugete detaliate pentru fiecare serviciu media audiovizual;
  • Tarifele pentru serviciile de difuzare și producție au fost stabilite doar în funcție de piața concurențială și indicatorii externi, fără corelare cu costurile reale suportate de instituție;
  • O parte din banii proveniți din activitatea comercială a fost repartizată unui număr restrâns de angajați sub formă de stimulente suplimentare, fără documentarea corespunzătoare a contribuției suplimentare la sarcinile postului sau la contractul individual;
  • Cheltuielile depășeau limitele bugetare aprobate de CSD cu 21.491,8 mii lei;
  • Subordonarea reciprocă dintre directorul general și președintele/secretarul CSD, precum și practica contractelor individuale, au generat angajamente de plată de 364,3 mii lei la încetarea mandatului directorului general și circa 1,5 milioane lei în caz de încetare anticipată a contractului.

Menționăm că președintele CSD este Arcadie Gherasim, iar secretarul Loretta Handrabura. În contextul deficiențelor identificate, companiei i-au fost înaintate 15 recomandări.

Mai multe detalii AICI.

TRM rămâne principala instituție publică a audiovizualului din Moldova, deținând televiziunea Moldova 1 și postul Radio Moldova. În ultimii ani, compania a fost implicată în mai multe scandaluri, inclusiv acuzații de lipsă de transparență în gestionarea banilor publici formulate de jurnalistul și fostul director al Moldova 1, Mircea Surdu, la adresa actualului director general, Vlad Țurcanu.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: