Compania „Chișinău-gaz” a început colectarea indicațiilor pentru gazul consumat. Firma a transmis că consumatorii care doresc corectarea erorilor din facturile pentru lunile trecute trebuie, până pe 5 decembrie, să transmită datele online sau să asigure acces la contoare.
„În calitate de operator al sistemului de distribuție, informează consumatorii că începând cu data 24 noiembrie a fost demarat procesul de colectare a indicațiilor echipamentelor de măsurare gaze (EMG) de către personalul întreprinderii sau de la distanță prin intermediul sistemului informațional, și se va finaliza la 5 decembrie. Pentru o evidență corectă a consumului, este necesar ca consumatorii să ofere acces liber la EMG în timpul citirii indicațiilor, precum și în cazul înlocuirii acestora în cadrul verificărilor metrologice periodice. În cazul în care nu este asigurat accesul, facturarea consumului se va efectua în baza volumului estimativ determinat de operator, conform legislației în vigoare, ceea ce poate cauza eventuale neconcordanțe între consumul real și cel facturat, precum și necesitatea ajustării ulterioare a facturii”, a transmis „Chișinău-gaz” într-un comunicat.
Potrivit companiei, locuitorii Chișinăului pot transmite indicațiile pentru gazul consumat prin:
Amintim că, după ce Moldovagaz a fost lipsită de licență, iar furnizarea gazului către consumatori a fost preluată de compania de stat Energocom, utilizatorii au început să se plângă pe rețelele sociale că au primit facturi umflate la gaz.
Anterior, compania distribuitoare „Chisinău-gaz” (care oferă servicii de facturare pentru Energocom) a anunțat că pentru o parte dintre consumatori nu s-a reușit colectarea indicațiilor din cauza lipsei accesului la contoare sau pentru că „datele nu au fost expediate prin canalele de transmitere disponibile”.
„Pentru aceste situații, consumul a fost determinat în baza unui volum estimativ, conform prevederilor legale, utilizând istoricul de consum din perioadele similare ale anilor precedenți. Această metodă este aplicată în lipsa datelor reale și poate genera diferențe față de consumul efectiv”, a menționat „Chișinău-gaz”.
Pe 24 noiembrie, Ministerul Energiei a solicitat operatorilor de distribuție să intervină rapid pentru corectarea facturilor la gaze cu date eronate aferente. Operatorii au fost somați să ajusteze facturile până la sfârșitul acestei săptămâni, astfel încât acestea să reflecte consumul real, eventualele plăți în avans și diferențele apărute.