screen

Negocierile dintre agricultori și deputați continuă în parlament (VIDEO)

Deputații partidului ȘOR, Vladimir Vitiuc și Violeta Ivanov, au venit la negocieri cu reprezentanții agricultorilor care au ieșit astăzi la protest în fața parlamentului.

La discuții participă și liderul Partidului „Democrația Acasă”, Vasile Costiuc, care transmite LIVE de la fața locului.

„Continuăm dialogul cu privire la TVA. Această problemă va fi discutată mâine în parlament. Înainte de vot, intenționăm să purtăm negocieri cu guvernul și fracțiunile parlamentare. Această situație nu va fi ignorată. Fracțiunea ȘOR vrea să ajute și va participa la discuții ”, a spus Vitiuc.

Anterior, fermierii au purtat discuții cu deputații de la Platformele DA, PAS, PRO Moldova și PDM. Ulterior li s-au alăturat reprezentanți ai PSRM și ȘOR.

În timpul negocierilor, deputații au promis că vor discuta despre modificările aduse politicii bugetare și fiscale la ședința de astăzi a parlamentului. Vicepreședintele Platformei DA, Alexandru Slusari, a menționat că partidul său a înregistrat un amendament pentru creșterea fondului pentru dezvoltarea agriculturii cu 800 de milioane de lei. În plus, reprezentanții fermierilor protestatari au cerut să convoace o ședință a comisiei economie și să poarte negocieri.

***

Ciocniri violente s-au produs pe 16 decembrie în fața clădirii parlamentului. Mai mulți agricultori au urcat cu tractoarele pe scările din fața legislativului. Polițiștii au recurs la gaze lacrimogene pentru a dispersa mulțimea.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

TRM

Taxe noi pentru drumurile din Moldova: una va fi urmărită prin camere video

Șoferii din Republica Moldova vor plăti două taxe noi pentru infrastructura rutieră – una pentru deținerea automobilului și alta pentru utilizarea drumurilor naționale. Măsura, pregătită de Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale (MIDR), urmează să fie implementată treptat până în 2028 și are scopul de a alinia sistemul național la standardele Uniunii Europene, scrie Radio Moldova.

„Până în 2030, intenționăm să implementăm un mecanism ce presupune introducerea, în 2027–2028, a două taxe: una pentru posesia autovehiculului, colectată la primării pentru renovarea drumurilor locale, și alta pentru utilizarea infrastructurii naționale, calculată fie în funcție de timp, fie pe distanță”, a anunțat secretarul de stat de la MIDR, Nicolai Mîndra, la emisiunea „Spațiul Public” de la Radio Moldova.

Oficialul a precizat că taxa de utilizare a drumurilor naționale va fi gestionată printr-un sistem de camere video montate pe șosele: „Ne așteptăm ca investiția să fie amortizată în circa șapte ani, cu o rată de rentabilitate de peste 35%”.

Banii acumulați din aceste taxe vor contribui la îndeplinirea obiectivului Guvernului – până în anul 2030 să nu mai existe drumuri pietruite între localități.

Potrivit raportului Administrației Naționale a Drumurilor, în prima jumătate a anului 2025, Moldova a cheltuit peste un miliard de lei pentru întreținerea și reparația drumurilor. Suma reprezintă circa 37% din bugetul total de aproape 2,7 miliarde de lei alocat pentru acest domeniu.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: