Daily Sabah

Există tulpina britanică în Moldova? Ministerul Sănătății a primit rezultatele testelor din Berlin

Reprezentanții Ministerului Sănătății, Muncii și Protecției Sociale (MSMPS) au informat că tulpina britanică de COVID-19 nu este prezentă în R. Moldova. Testele efectuate cu probe trimise la un laborator din Berlin nu au confirmat prezența tulpinii.

„Cu privire la prezența noi tulpini de COVID-19, din Marea Britanie, în Republica Moldova, menționăm că, laboratorul Agenției Naționale pentru Sănătate Publică (ANSP) a recepționat primele rezultate primelor 10 probe expediate laboratorului din Berlin. Astfel, conform rezultatelor, nu a fost confirmată prezența tulpinii britanice”, a menționat serviciul de presă al ministerului.

Totodată, ANSP a expediat alte 20 probe pentru examinare, aceluiași laborator.

„Menționăm că, la moment, testele privind depistarea noi tulpini sunt efectuate de către un laborator privat, care deține kituri speciale în acest sens.  Însă, metoda recomandată de Organizația Mondială a Sănătății este metoda secvențierii. Reprezentanții MSMPS au avut o ședință cu specialiștii din cadrul laboratorului privat, în urma căreia au decis că vor fi expediate câteva probe laboratorului din Berlin, pentru a confirma  veridicitatea rezultatelor,” au mai menționat reprezentanții ministerului.

Potrivit autorităților, la moment, laboratoarele ANSP nu dispun de echipamente necesare pentru a depista noua tulpină.

„MSMPS a solicitat Organizației Mondiale a Sănătății,  suport privind dotarea laboratorului ANSP, pentru realizarea metodei de secvențiere, astfel încât, să fie posibilă depistarea și altor tulpini ale virusului SARs Cov-2”, au mai spus la minister.

Menționăm că despre faptul că în Republica Moldova ar exista cazuri de infectare cu noua tulpină a coronavirusului a anunțat premierul interimar Aureliu Ciocoi în cadrul unei emisiuni TV.

Totodată și primarul general al capitalei, Ion Ceban, a anunțat că sunt înregistrate cazuri de infectare cu tulpina britanică.

Experții consideră că tulpina britanică este mult mai contagioasă decât virusul original, dar evoluția bolii nu este mai gravă, iar vaccinele deja descoperită protejează și împotriva acestei variante.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Максим Андреев / NewsMaker

PAS – „lider” în utilizarea resurselor administrative în campania electorală: constatările Promo-LEX în prag de alegeri

Partidul de guvernământ Acțiune și Solidaritate (PAS) este vizat cu cele mai multe cazuri de utilizare a resurselor administrative în campania pentru alegerile parlamentare, potrivit raportului Promo-LEX prezentat pe 26 septembrie, în ultima zi de campanie electorală. Raportul mai arată cheltuieli neraportate de aproape 700 de mii de lei în rândul mai multor concurenți electorali – bani folosiți în special pentru publicitate online, transport și plata agitatorilor. Perioada monitorizată cuprinde 11–24 septembrie.

Potrivit observatorilor, campania electorală a fost una foarte activă. În perioada raportată, concurenții electorali au desfășurat aproape 2.000 de evenimente — cu 50% mai multe decât la începutul campaniei. Cel mai des au distribuit materiale informative (68%) și s-au întâlnit cu alegătorii (22%). Cei mai activi au fost PAS și Blocul Electoral „Patriotic”.

Promo-LEX a documentat 84 de cazuri de utilizare a resurselor administrative, dintre care 66 la PAS. Blocul „Patriotic” a înregistrat opt cazuri, Blocul „Alternativa” – cinci, Partidul „Coaliția pentru Unitate și Bunăstare” (CUB) – trei, iar „Liga Orașelor și Comunelor” (LOC) și Partidul Național Moldovenesc (PNM) câte unul fiecare. Încălcările țin de atribuirea meritelor pentru proiecte finanțate din bugetul de stat, folosirea spațiilor instituțiilor publice pentru activități electorale, implicarea primarilor și funcționarilor publici în campanie în timpul programului de lucru și organizarea întâlnirilor cu angajați din sectorul bugetar.

În perioada 8–21 septembrie, concurenții electorali au declarat venituri în valoare totală de 23,8 milioane de lei, provenite în principal din donații ale persoanelor fizice (67%), juridice (16%) și din donații materiale (10%). În aceeași perioadă, formațiunile politice au cheltuit 23 de milioane de lei, cel mai des pentru publicitate la televiziune și radio (44%), materiale promoționale (22%), publicitate online (10%) și reclame pe rețelele sociale (7%). Totodată, concurenții nu au raportat cheltuieli de cel puțin 693 de mii de lei, bani folosiți pentru publicitate pe rețelele sociale, transport, deplasări peste hotare și remunerații pentru agitatori. Cele mai mari neconcordanțe au fost depistate la PAS (43% din sumă).

Printre alte nereguli observate se numără: plasarea publicității în locuri interzise, implicarea unor terți (inclusiv rețele coordonate din Rusia și ONG-uri), precum și utilizarea limbajului instigator la ură, cu declarații homofobe, sexiste și xenofobe din partea unor politicieni.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.


Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: