O nouă schemă pusă la cale de escroci: trimit conturi de plată celor care așteaptă colete FOTO
Full Article 2 minutes read

O nouă schemă pusă la cale de escroci: trimit conturi de plată celor care așteaptă colete FOTO

O nouă escrocherie în Republica Moldova. Persoanelor, care sunt în așteptarea coletelor poștale, li se transmit conturi de plată pentru a-și primi ulterior bunurile de peste hotare. Conturile de plată le sunt transmise prin mesaje din numele autorităților vamale. Serviciul Vamal a menționat pe 26 iunie că nu transmite conturi de plată și a îndemnat populația să verifice corectitudinea informațiilor. 

Serviciul Vamal al Republicii Moldova s-a adresat persoanelor care așteaptă să primească colete poștale și le-a atenționat despre o nouă tentativă de escrocherie prin transmiterea unor notificări cu conținut fals/conturi de plată.

„Atenție! Serviciul Vamal nu transmite conturi de plată. În cazul când urmează să primiți un colet și primiți mesaje, conturi de plată sau notificări, Vă recomandăm să apelați Centrul Unic de Apel al Serviciului Vamal tel: 022788888 și să verificați veridicitatea informațiilor”, au comunicat funcționarii vamali.

O nouă schemă pusă la cale de escroci: trimit conturi de plată celor care așteaptă colete FOTO

Serviciul Vamal al Republicii Moldova

Menționăm, acesta nu este primul caz de escrocherie în cazul coletelor poștale. Anterior, Stopfals.md a scris că o pagină de Facebook denumită „Posta Moldovei” anunța că „își eliberează depozitele și vinde colete pierdute până la Anul Nou la prețul de 53 de lei”. Detalii AICI. Pe 10 mai 2024, Poșta Moldovei anunța că „nu desfășoară campanii de vânzare a coletelor pierdute”. Precizările au fost făcute după ce, potrivit întreprinderii, s-au intensificat cazurile de escrocherie prin intermediul rețelelor de socializare sau altor surse online de informare/publicitate. Detalii AICI. Înainte de aceasta, în ianuarie 2024, întreprinderea declara că moldovenii primesc mesaje, pretinse a fi de la Poșta Moldovei, în care li se cer să plătească prin transfer bancar pentru „reexpedierea” unui colet care nu ar fi putut fi „livrat”, din cauza lipsei de informații complete despre destinatar. În reacție, Poșta Moldovei informa că nu a cerut niciodată achitarea online a serviciilor pe care le prestează. Detalii AICI.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: