Andrei Mardari / NewsMaker

„O structură care acționa la comandă”. Ana Revenco, despre ce a găsit la SPIA, când a preluat mandatul de ministru

Ministra de Interne, Ana Revenco, a declarat în cadrul emisiunii „Cutia Neagră” de la TV8, din 29 noiembrie, că până nu demult, Serviciul protecție internă și anticorupție (SPIA) al MAI acționa la comandă. Șefa de la MAI a afirmat că, SPIA executa comenzi care veneau de la fosta conducere a MAI și a Inspectoratului General al Poliției (IGP).

Între timp, Revenco, declară că are încredere în echipa pe care a adus-o la minister și își exprimă speranța că vor munci conform principiilor care au fost trasate din momentul preluării funcțiilor de conducere.

„Ceea ce am găsit eu când am venit era o structură concepută cu oameni numiți în funcții de conducere, care acționau nici pe departe în interesul sistemului, nici pe departe conform mandatului său inițial. Mai degrabă, la comandă, începând cu cei din conducere până la șefi de direcții”, a declarat ministra.

Ministra de Interne consideră că unii ofițeri ai SPIA ar putea fi implicați în mai multe ilegalități comise alături de angajații fostei Direcții nr. 5.

„Probabil și asta. Ceea ce încerc eu să vă zic este faptul că SPIA până acum, de curând, nu era orientată spre a investiga activitatea de corupție cu participarea angajaților sau a foștilor angajați ai sistemului Afacerilor Interne. Mai degrabă, erau orientați spre executarea unor comenzi care veneau inclusiv de la fosta conducere a ministerului și a IGP”, a spus Revenco.

Fiind întrebată dacă șeful adjunct al SPIA Eugen Șevciuc a fost responsabil de amplasarea corturilor în stradă în 2019 și blocarea accesului noilor membri ai Cabinetului de miniștri de atunci în sediu, Revenco a negat.

„Am dispus o anchetă internă care a rezultat în concluzii ce nu susțin această ipoteză. A fost parte a echipei care era responsabil pentru supravegherea clădirii Ministerului”, a precizat ministra.

Cât ține de politica de cadre, Ana Revenco a precizat că nu acceptă în funcții oameni pe principii de „cumătrism, prietenism și nănășism”.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Andrei Mardari / NewsMaker

Călătoriile cu transportul public raional și interraional ar putea costa mai mult. De când și cu cât (DOC)

Biletele la autobuze și microbuze pe rutele raionale și interraionale s-ar putea scumpi cu până la 20% din 2026. Guvernul urmează să examineze, pe 15 octombrie, o nouă metodologie de calcul a tarifelor pentru transportul rutier de persoane.

Conform proiectului prezentat de Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, transportatorii vor putea stabili propriile tarife, însă fără a depăși plafonul maxim stabilit de ANTA, care va fi calculat anual, până la data de 1 iunie.

Documentul introduce un mecanism de ajustare automată a tarifelor, în funcție de evoluția costurilor, „pentru a permite o adaptare mai rapidă la fluctuațiile economice”. Totodată, metodologia propune aplicarea unor coeficienți raionali. Mai exact, prin intermediul acestora, consiliile raionale vor putea ajusta tarifele inclusiv în funcție de specificul rutelor și fluxul de pasageri.

Operatorii de transport vor avea posibilitatea să aplice un tarif cu până la 20% peste plafon, în situațiile în care cheltuielile nu sunt acoperite, dar doar dacă vor prezenta dovezi care să justifice majorarea.

Potrivit proiectului, tarifele vor fi actualizate anual, pornind de la prețul mediu al motorinei din perioada precedentă.

Ministerul susține că noua metodologie va oferi operatorilor mai multă autonomie în stabilirea tarifelor, va reduce dependența de aprobările guvernamentale frecvente și va spori capacitatea acestora de a se adapta la condițiile pieței: „Ca urmare, valoarea tarifelor calculate depinde direct de condițiile de exploatare și capacitățile operatorilor de transport”.

În prezent, tarifele pentru serviciile de transport sunt următoarele:

  • în trafic interraional: categoria de confort II – 0,75 lei/km/pasager; categoria de confort I – 0,86 lei/km/pasager;
  • în trafic raional: categoria de confort II – 0,85 lei/km/pasager; categoria de confort I – 0,96 lei/km/pasager.

Acestea au intrat în vigoare pe 1 ianuarie 2024.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: