„Oamenii s-au săturat de vremuri bune”: socialiștii au cerut „tarife corecte” la gaz în fața ANRE. Reacția PAS

Partidul Socialiștilor din Republica Moldova (PSRM) a organizat un protest în fața Agenției Naționale pentru Reglementare în Energetică (ANRE), exprimându-și nemulțumirea față de prețul actual al gazelor naturale. Formațiunea a cerut „tarife corecte” și să fie făcut public prețul de achiziție.

Protestatarii au afișat pancarte cu mesaje precum: „ANRE – instrument pentru jefuirea populației”, „Nu furați oamenii prin tarife”, „Cu PAS se scumpește gazul”, și altele.

Liderul PSRM, Igor Dodon, a declarat într-o postare pe Facebook că „un metru cub de gaz pentru populație ar trebui să coste nu mai mult de 10 lei“.

„Cerem stabilirea unor tarife corecte și desecretizarea prețului de achiziție al gazului. Un metru cub de gaz pentru populație ar trebui să coste nu mai mult de 10 lei. Totuși, tariful actual este cu 5 lei mai mare decât această cifră. În al cui buzunarul ajung acești 5 lei? Al lui Recean? Al Maiei Sandu? Iar ca să nu aflăm acest lucru, au secretizat tot ce ține de achiziția gazului. Oamenii s-au săturat de aceste tarife, s-au săturat de „vremurile bune” ale Maiei Sandu și PAS și vor să revină la vremuri normale, când gazul și toate celelalte erau mai ieftine. Toamna asta, puterea actuală va cădea”, se menționează în postarea lui Igor Dodon.

Purtătoarea de cuvânt a ANRE, Galina Sanduța, a declarat pentru NewsMaker că nu va comenta acțiunile actorilor politici.

Cât despre acuzațiile PSRM la adresa președintei Maia Sandu și a premierului Dorin Recean, am solicitat comentariu de la serviciul de presă al Partidului Acțiune și Solidaritate.

„Acum, când Moldova devine cu adevărat independentă energetic și nu mai poate fi lăsată în frig și întuneric la dorința Kremlinului, socialiștii protestează. Ei protestează pentru că nu vor ca Moldova să fie liberă de șantajul Kremlinului. Cât au fost la putere, n-au făcut absolut nimic în acest sens. N-au mișcat un deget pentru a integra energetic Moldova în Uniunea Europeană. N-au pus nici măcar o cărămidă la fundamentul unei centrale de producere a energiei electrice. Nici măcar Termoelectrica nu au modernizat-o și au lăsat-o cu tehnologia secolului al 19-lea. N-au tras nici măcar un metru de linie de interconectare cu Uniunea Europeană. Pentru că socialiștii au vrut și vor în continuare să țină Republica Moldova sub controlul unui stat străin. Guvernul PAS a avut grijă de cetățeni în fața șantajului Gazprom și creșterii internaționale a prețurilor la gaze și a venit în ultimii ani cu compensații substanțiale în factură”, a declarat purtătoarea de cuvânt a PAS, Adriana Vlas.

Amintim că compania de stat Energocom a fost desemnată de ANRE drept principalul furnizor de gaze naturale pentru consumatorii din Republica Moldova, pentru o perioadă de trei ani. Decizia a fost adoptată în ședința din 23 mai. Atât Energocom, cât și Moldovagaz au reacționat la hotărârea autorității de reglementare. Energocom a declarat că este pregătită să preia responsabilitatea livrării gazelor către populație, iar directorul interimar al Moldovagaz, Vadim Ceban, a dat asigurări că întrepreprinderea va căuta soluții pentru depășirea situației actuale.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Suzuki Vitara și Suzuki S-Cross – parteneri adevărați pentru viață și drum

Când ai în spate zeci de mii de kilometri și mulți ani de experiență la volan, îți schimbi atitudinea față de mașini. Nu te mai interesează „tendințele anului” și „opțiunile superioare”. Principalul lucru este ca mașina să meargă, să nu se strice, să nu fie capricioasă și să fie previzibilă pe șosea.

Suzuki Vitara și Suzuki S-Cross sunt exact așa.
Fiabile, simple, cu caracter. Fără patos, dar cu calitate adevărată sub capotă.

Suzuki Vitara — pentru cei care iubesc natura și libertatea

„Dimineața. Pescuit pe Nistru. Plecați în zori, pe bancheta din spate — undițe, cutie, câteva sandvișuri. Drumul este ud, pe alocuri cu pietriș. Dar Vitara nu pune întrebări inutile”.

1.4 BoosterJet de 140 CP și tracțiune integrală (dar poate fi și față) — și deja ești lângă apă, în timp ce ceilalți așteaptă să se usuce asfaltul.

Transmisie – la alegere: mecanică clasică sau automată. Fără roboți și variatoare. Pentru cei care preferă să țină totul sub control.

Exemplu din viață

„Am luat Vitara. Vara – la vânătoare, iarna – la pescuitul de iarnă. Nu m-a dezamăgit niciodată. Odată m-am împotmolit pe un câmp, pe ploaie, dar am activat tracțiunea integrală și am ieșit singur, fără tractor. Și apoi cu aceeași Vitara duc copilul la școală, prin oraș. Și totul cu o singură mașină.”

Suzuki S-Cross — pentru călătorii în familie și drumurile Europei

„Dimineața — piața din Cricova, după-amiaza — crama din Purcari, iar peste o săptămână — excursie pe Transfăgărășan în România”.

Suzuki S-Cross — partenerul ideal pentru astfel de trasee. Interior spațios, portbagaj încăpător, consum redus.

Te urci, pornești sistemul de navigație (sau CarPlay) și pornești la drum să descoperi lumea.

Chiar și în configurația de bază există tot ce este necesar. Iar în configurația de top — camere, climatizare, încălzire a scaunelor — confortabil atunci când conduci mult timp.

De ce alegi tocmai Suzuki?

  •     Calitate japoneză — înseamnă că nu va începe să facă zgomot după un an
  •     Minimul necesar — doar ceea ce este cu adevărat necesar
  •     Motor și transmisie fiabile – ca în vremurile bune de altădată
  •     Tracțiune integrală sau față – la alegere
  •   Garda la sol de 180 mm – suficientă atât pentru drumurile de țară, cât și pentru Europa

Ce este important de știut despre motorul și echiparea Suzuki

  •     Noul motor 1.4 BoosterJet (140 CP) — cu turbocompresor, dar fără capricii. Are o tracțiune bună la turații joase, nu este supraîncărcat cu electronică și se comportă excelent atât în oraș, cât și la munte.
  •     Econom: în condiții reale — 6,0–6,5 l/100 km pe autostradă.

Asta înseamnă că excursiile la cabană, prin Moldova sau prin Carpați nu vă vor afecta bugetul.

  •     Transmisie cu lanț pentru distribuție — fiabilă și fără cheltuieli inutile.
    Fără curele care trebuie schimbate „la fiecare două sezoane”.
  •     Transmisie clasică — la alegere: manuală sau automată.
    Fără variatoare, fără roboți — doar cutii de viteze testate în timp, care pot fi întreținute chiar și în provincie.
  •     Interior simplu și logic — totul la îndemână, fără suprasolicitarea senzorilor.
    Fără funcții inutile. Totul este intuitiv, simplu și fiabil. 
  •     Manevrabilitate excelentă — mai ales în comparație cu crossover-urile mari și grele.

Suzuki este mai ușor, dar mai stabil pe șosea. Atât în oraș, cât și pe serpentine — se conduce cu plăcere.

Acum – pentru Suzuki Vitara și Suzuki S-Cross – prețurile sunt reale, ceea ce înseamnă că este momentul potrivit pentru a cumpăra. 

Unde puteți cumpăra?

Suzuki vă așteaptă în showroom-urile Suzuki ale companiei DAAC-Hermes:

Chișinău, str. Petricani, 17

Bălți, str. Ștefan cel Mare, 152

Cahul, str. Dunării, 2
Puteți solicita un Test Drive online

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: