UNFPA

Opt raioane, supravegheate mai atent la examenele după clasa a 9-a. Perciun: „Se copiază sistemic”

Opt raioane din Republica Moldova vor fi supravegheate mai atent, la examenele după clasa 9-a din acest an. Este vorba de Briceni, Cahul, Cantemir, Cimișlia,  Drochia, Dubăsari, Rezina și Șoldănești. Potrivit ministrului Educației și Cercetării, Dan Perciun, decizia a fost luată după ce s-a constatat că în aceste regiuni ale țării examenele ar fi fraudate sistemic.

„Simplu spus, în anumite raioane am observat că avem o pondere foarte mare a copiilor care obțin rezultate foarte bune la examenul de gimnaziu, note între 8 și zece. În același timp, aceiași copiii, în aceleași raioane, obțin note extrem de mici la bacalaureat. Situația nu este uniformă, de asta ne-am uitat la date. (…) În opt raioane  am observat un decalaj semnificativ între notele din clasa a 9-a și clasa a 12-a. Am concluzionat că există elemente de fraudă sistemică, care necesită intervenția din partea ministerului, așa încât să avem o evaluare corectă”, a explicat ministrul Dan Perciun.

Ministrul a declarat că, pentru a combate copiatul în cele opt raioane, marea majoritate din nordul țării, un grup de voluntari vor monitoriza desfășurarea examenelor gimnaziale. Este vorba de, în jur, 400 de oameni, care urmează să fie identificați începând cu luna martie. Potrivit ministrului, aceștia se vor deplasa în cele opt raioane în care există riscul de fraudare a examenului „pentru a se asigura cu privire la corectitudinea desfășurării probelor”.

„Încurajăm, în special persoanele care lucrează în învățământ, studenții, care cred în desfășurarea unor examene corecte, să se alăture acestei inițiative și să fac parte din acest corp de voluntari”, a făcut apel Perciun.

O altă măsură pe care ministerul anunță că o va implementa pentru a descuraja fraudarea examenelor în cele opt raioane este – examinarea centralizată a lucrărilor.

„Vom examina centralizat lucrările din aceste raioane, într-o anumită proporție, iarăși pentru ca să excludem posibilitatea unor interferențe la nivel local și să ne asigurăm că evaluarea se desfășoară cu maximă corectitudine și produce rezultatul așteptat. (…) Urmează să recrutăm evaluatorii externi, care vor evalua lucrările de clasa 9-a în aceste instituții de învățământ”, a conchis Perciun.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Vocea clienților maib – la baza creării de experiențe bancare care fac diferența

La maib, știm cât de importantă este experiența bancară, de aceea investim continuu pentru a o îmbunătăți, ascultând permanent vocea clientului, centrând procesele pe client și dezvoltând noi funcționalități pornind de la necesitățile și așteptările clienților.

Întâlnirile periodice cu clienții au devenit parte din agenda oamenilor maib. Indiferent de formatul acestora – meetup-uri sau brunchuri, de subiectul discutat, ceea ce le definește este dialogul deschis, transparent, energia și entuziasmul de a oferi și auzi feedbackul. 

Recent, am invitat clienții Retail să discutăm pe îndelete despre experiențele lor în relația cu maib. De această dată, invitați au fost cei care ne-au scris în comentarii sau mesaje private despre experiențele lor. Și… am vorbit câteva ore despre credite și carduri, aplicația maibank, deservire, despre banking uman și despre ce contează cu adevărat în relația clienților cu maib. A fost mai mult decât un schimb de impresii. A fost o discuție sinceră, cu feedback constructiv, idei valoroase și soluții la care deja lucrăm. 

Aliona Stratan, Prim-vicepreședintă maib:

„Pentru echipa maib, știm cum e nu este doar un slogan. E o promisiune: că vom continua să ascultăm clienții, să fim prezenți în relația cu ei, să îmbunătățim constant fiecare interacțiune și să dezvoltăm servicii și produse intuitive, aliniate așteptărilor și care să le depășească. Acest gen de întrevederi cu clienții ne inspiră, ne responsabilizează și ne ajută să ținem pulsul pe ceea ce contează cu adevărat. Vreau să le mulțumesc clienților maib pentru că sunt atât de deschiși și de sinceri, le mulțumesc pentru aprecieri și critici deopotrivă de valoroase, pentru sugestii și implicare. Și le mulțumesc oamenilor maib, care muncesc zilnic pentru a crea experiențe centrate pe clienți atât pe platformele digitale, cât și în rețeaua de sucursale.”

Pentru a participa la următoarea ediție a evenimentelor din seria brunchurilor, clienții sunt invitați să scrie un mesaj la adresa [email protected], indicând subiectul care și-ar dori să fie abordat.

Tu conduci. maib

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: