Andrei Mardari / NewsMaker

„Pauza este luată doar de la acest post”. Popescu, despre ce va face după demisia din funcția de ministru

Nicu Popescu a dat asigurări că, în continuare, va contribui la eforturile autorităților Republicii Moldova de a aduce țara noastră în Uniunea Europeană și de a asigura pacea. Oficialul a evitat să comunice dacă va avea sau nu o funcție publică. La această etapă, Popescu a spus că are nevoie de o pauză „doar de la acest post”, de la conducerea Ministerului de Externe. 

În timpul unor declarații pentru jurnaliști, Popescu a venit cu mai multe precizări „pentru a evita orice fel de interpretări eronate privind motivul demisiei”.

Subliniez clar, am îndeplinit cu succes obiectivele de politică externă stabilite împreună și alături de doamna președintă Maia Sandu la începutul acestui mandat și la această etapă am nevoie de o pauză. În același timp, vă asigur că voi continua să contribui la eforturile continue a doamnei președintă Maia Sandu și a echipei de guvernare – de a aduce Republica Moldova în Uniunea Europeană și de a asigura în continuu pacea, stabilitatea și calmul în țara noastră”, a comunicat Popescu.

Întrebat ce l-a făcut să se gândească exact acum că are nevoie de o pauză, Popescu a răspuns: „Pauza este luată doar de la acest post, nu este luată de la efortul și aportul meu personal la efortul doamnei președintă Maia Sandu și a echipei de guvernare de a continua lucrul de ancorare a Republicii Moldova în familia de state europene. Deci, voi continua să fac acest lucru indiferent de poziția în care mă aflu. Dar această pauză este luată anume de la lucrul pe care l-am făcut în ultimii doi ani jumate, din această postură”.

Întrebat de jurnaliști dacă rămâne în Moldova sau poate pleacă la Bruxelles pentru funcția de negociator-șef, Popescu a spus că ulterior se va veni cu mai multe precizări.

Deci, în primul rând funcția de negociator șef este o funcție care nu presupune traiul sau relocarea la Bruxelles. Negociatorul șef în mod normal se află în statul candidat și cazul nostru negociatorul șef se va afla predominant în Republica Moldova, evident cu deplasări regulate la Bruxelles dar și în alte state capitale ale UE. Anumite anunțuri se vor face ulterior. În cazul meu, din nou, vom veni cu mai multe precizări dar adevărul este că dacă ne uităm pur matematic locul în care m-am aflat eu cel mai mult în ultimii ani probabil m-am aflat cel mai mult în rețeaua de aeroporturi din întreaga Europă și în acest sens această noțiune de „revenire” este destul de ambiguă”, a conchis Popescu.

Pe 24 ianuarie, Nicu Popescu a demisionat din funcția de ministru de Externe. Anunțul a fost făcut în cadrul unei conferințe de presă.

Amintim, în decembrie, premierul Dorin Recean declara că viitorul negociator-șef al Republicii Moldova pentru aderarea la Uniunea Europeană va fi un vicepremier.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Andrei Mardari / NewsMaker

Transportatorii acuză ANTA și MIDR de abuzuri și corupție și amenință cu noi proteste. Reacția Guvernului

Transportatorii amenință cu proteste, acuzând Ministerul Infrastructurii și Agenția Națională Transport Auto (ANTA) de inacțiune, dar și presupuse abuzuri și scheme de corupție. Asociația Patronală a Operatorilor de Transport Auto (APOTA) a transmis un apel public, în care avertizează că lipsa metodologiei tarifare, impunerea sistemelor electronice e-GPS și e-Bilet, precum și obligația de adaptare a tuturor vehiculelor pentru persoanele cu dizabilități pun în pericol activitatea transportatorilor.

Potrivit APOTA, trei probleme majore afectează activitatea transportatorilor:

  1. Lipsa metodologiei de calcul a tarifelor, deși legea prevedea aplicarea acesteia din 1 iunie 2024. Potrivit asociației, transportatorii operează de peste un an și jumătate cu tarife „înghețate”, ceea ce ar duce la închiderea unor rute regulate.
  2. Promovarea sistemelor e-GPS și e-bilet, considerate de APOTA drept „scheme corupționale” care ar încalca legislația și drepturile transportatorilor, „fără a avea efecte reale asupra disciplinei fiscale”. Potrivit asociației, „sistemul e-bilet a fost conceput pentru a promova o schemă de corupție – de a obliga transportatorii să procure doar un singur model de aparate de casă”.
  3. Obligația ca toate vehiculele să fie adaptate pentru persoane cu dizabilități. APOTA consideră măsura „imposibil de aplicat din punct de vedere tehnic și financiar, și impusă abuziv contrar legislației naționale și europene”.

„ANTA cunoaște că ordinul este ilegal, nu mai corespunde prevederilor legale, că transportatorii nu au capacitate financiară sau tehnică să-l aplice și, cel mai grav, că persoanele cu handicap nu vor avea nici în continuare posibilitatea reală de a fi transportate. Cu toate acestea, ANTA a decis să speculeze pe seama nevoilor unei categorii foarte vulnerabile, pentru a-și lărgi posibilitatea de a estorca mită și a trece cu vederea lipsa transportului adaptat”, se menționează în declarația asociației.

În context, transportatorii au solicitat adoptarea imediată a metodologiei tarifare, retragerea proiectului privind noile sisteme electronice și anularea cerințelor ANTA privind adaptarea tuturor vehiculelor pentru persoane cu dizabilități. Aceștea amenință că, în cazul în care autoritățile vor ignora solicitările, vor ieși la proteste.

NewsMaker a solicitat un comentariu de la ANTA cu privire la acuzațiile asociației de transportatori. La momentul publicării știrii, nu am primit un răspuns.

După apelul public lansat de APOTA, Guvernul a transmis că a luat act de solicitarea publică, dar soluționarea problemelor ține de competența Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale.

„MIDR are ușile deschise. Guvernul își dorește ca pasagerii să aibă condiții de confort, iar activitatea să se desfășoare în conformitate cu legislația și cadrul fiscal în vigoare”, a declarat purtătorul de cuvânt Daniel Vodă.

În privința acuzațiilor APOTA legate de posibile scheme de corupție, Executivul a invitat toate părțile care dețin informații relevante să le prezinte organelor competente.

„Am văzut și acuzații privind posibile riscuri de corupție în sistemele informatice. Poziția noastră rămâne neschimbată. Invităm pe toți cei care au informații relevante să le documenteze și să le transmită autorităților competente”, a subliniat Vodă.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: