belta.by

Peste 2.000 de camioane așteaptă în rând la granița dintre Belarus și UE

Peste 2.000 de camioane așteaptă în rând la granița dintre Belarus și Uniunea Europeană. Informația a fost publicată pe site-ul web al Comitetului de frontieră de stat din Belarus. Anterior, UE a interzis transportatorilor de mărfuri din Federația Rusă și Belarus să intre pe teritoriul Uniunii Europene, chiar și în tranzit. Cei care au intrat în UE până 9 aprilie trebuie să iasă până pe 16 aprilie.

La granița dintre Belarus și Letonia, în fața punctului de control Grigorovșina, staționează 300 de camioane, iar la Urbanî – mai mult de 200.

La intrarea în Lituania, în punctul de control Vidzî așteaptă 30 de camioane de mare tonaj, Kotlovka – 320, Kamenny Log – 300, Benyakoni – peste 450, Privalka – 330.

La granița din Polonia, în fața punctului de control Berestovitsa stau în rând 250 de camioane și la Kozlovici – 100 de camioane.

Reamintim că la 8 aprilie, Consiliul European a impus interdicție transportatorilor de mărfuri ruși și belarusi de a călători prin UE, inclusiv în tranzit.Cu toate acestea, sunt și unele excepții. Se acordă scutiri pentru o serie de mărfuri, cum ar fi produsele farmaceutice, produsele medicale, agricole și alimentare, inclusiv grâul, și pentru transportul care efectuează curse în scop umanitar.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

DW

Institutul Economic German: exporturile din Rusia au crescut în pofida războiului și sancțiunilor

În ciuda sancțiunilor occidentale, exporturile din Federația Rusă către 20 de țări — cei mai mari parteneri comerciali — au crescut cu 18% în perioada războiului din Ucraina, ajungând la 330 de miliarde de dolari. Aceste calcule, ajustate în funcție de inflație, se regăsesc într-un raport publicat 13 iunie de Institutul Economic German (IW) din Köln. Institutul a comparat datele privind exporturile Federației Ruse din anii 2024 și 2021.

Trezoreria de război a lui Putin rămâne bine alimentată”, se arată în comunicatul publicat de IW, potrivit DW. Potrivit datelor institutului, principalul partener comercial al Federației Ruse în anul 2024 a fost China, care a achiziționat mărfuri rusești în valoare de 130 de miliarde de dolari. Comparativ cu 2021, acest indicator a crescut cu 67%.

Pe locul al doilea în ceea ce privește importurile de bunuri din Rusia se află India. Înainte de război, India ocupa locul 12, însă de atunci livrările către această țară au crescut cu 680%. Cea mai mare parte constă în petrol.

Printre cei mai importanți parteneri comerciali ai Rusiei, economiștii germani au menționat, de asemenea, Brazilia și Turcia. De asemenea, exporturile rusești către Armenia au crescut cu 423% după începutul războiului, către Uzbekistan — cu 125%, iar către Israel — cu 240%, fiind vorba în principal tot despre petrol.

În același timp, livrările către Germania au scăzut cu 92%, practic ajungând aproape de zero. Către Italia — au scăzut cu 83%, iar către Cehia — cu 51%. Economiștii de la IW concluzionează că are loc o „redirecționare a fluxurilor comerciale” din Rusia, în special către țările din lumea a treia.

În ciuda tuturor eforturilor europene, trezoreria de război a lui Putin nu se golește. Regimul exploatează abil lacunele din sistemul de sancțiuni pentru a-și consolida resursele financiare. Datele preliminare pentru anul 2025 arată, de asemenea, că în această privință s-a schimbat foarte puțin”, scrie IW.

Institutul consideră că cea mai puternică lovitură dată exporturilor Rusiei ar putea fi reducerea plafonului de preț pentru petrolul rusesc și impunerea de sancțiuni împotriva „flotei din umbră” de petroliere.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: