EPC Moldova

Planul de creștere economică pentru Republica Moldova, finanțat de UE. Ce prevede acesta

Prim-ministrul Dorin Recean a publicat pe rețelele de socializare Planul de creștere economică pentru Republica Moldova, care va fi implementat cu mijloace financiare acordate de Uniunea Europeană. Acesta include, printre altele, înființarea a mii de afaceri, investiții în infrastructură, crearea a 100 000 de locuri de muncă noi și digitalizarea integrală a serviciilor publice. 

Dorin Recean a declarat că Planul de creștere economică a fost elaborat de Guvern. Potrivit premierului, acesta va stimula creșterea economică și va ajuta la pregătirea Republicii Moldova de aderarea la UE.

Planul de creștere economică prevede următoarele lucruri:

– 100 000 de locuri de muncă noi;
– 5 000 de afaceri noi, inclusiv afaceri mici de familie;
– sprijin pentru 25 000 de întreprinderi mici;
– investiții în drumuri, căi ferate, poduri (de ex.: șoseaua de centură a Chișinăului, Odessa-Chișinău-Iași, construcția podurilor peste râul Prut);
– finalizarea liniei electrice de conexiune cu UE, Chișinău-Vulcănești-Isaccea și construirea a două linii electrice la nordul țării;
– 40 000 de familii vor primi până la 350 de euro pentru înlocuirea electrocasnicelor vechi cu altele noi;
– apă curată și canalizare pentru 1,5 milioane de oameni;
– două spitale regionale noi în Cahul și Bălți;
– 5 000 de locuri noi în grădinițe;
– regenerarea a 63 000 hectare de terenuri și păduri;
– roaming gratuit și digitalizarea integrală a serviciilor publice.

Precizăm că Planul de creștere economică va fi implementat cu susținerea Uniunii Europene. Președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a anunțat, în data de 10 octombrie, în timpul unei vizite la Chișinău, că UE va acorda Republicii Moldova 1,8 miliarde de euro, pe parcursul următorilor trei ani, pentru realizarea planului.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării al Republicii Moldova

Cum a ajuns borșul acru moldovenesc să cucerească UE: istoria unei companii din R. Moldova

Evoluția unei companii din Republica Moldova a fost calificată de Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării drept „una dintre cele mai inspiraționale istorii de afaceri” din țară. Dacă la început firma exporta pe piața Uniunii Europene doar tradiționalul borș acru, astăzi vinde și popcorn, cipsuri și ambalaje de carton. Principalele piețe de export ale companiei sunt România, Franța, Lituania și Italia.

Potrivit ministerului, compania Sadro-Ursu, lansată în 1993, exportă astăzi peste 80% din producția sa pe piața Uniunii Europene. Ministerul a calificat-o drept „una dintre cele mai inspiraționale istorii de afaceri din Republica Moldova”.

„În 1993 am deschis primul nostru magazin de cartier, iar câțiva ani mai târziu am trecut de la comerț la producție. Am cumpărat o afacere în România și așa am devenit unicul producător de borș acru din România. Iar toată producția era la Chișinău”, a comunicat administratorul companiei.

Potrivit autorităților, dacă la început compania era cunoscută pentru tradiționalul borș acru, astăzi portofoliul său de produse este mai divers. Compania exportă borș acru, popcorn pentru microunde, cipsuri și ambalaje de carton, cu un volum total al exporturilor de peste 46,7 milioane de lei în ultimul an.

„Popcornul pentru microunde este unul dintre produsele noastre de bază și este prezent în foarte multe țări din Europa. De fapt, ar fi mai simplu să enumerăm unde nu îl exportăm”, a declarat directoarea comercială a companiei.

Principalele piețe de export ale companiei sunt România (50%), Franța (30%), Lituania (10%) și Italia (10%). Potrivit ministerului, compania dispune astăzi de o suprafață de producție de 6.000 m², utilaje moderne și zeci de angajați.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: