chisinau.md

Precizările Primăriei Chișinău cu privire la rampele din pasajele subterane destinate persoanelor cu mobilitate redusă

Primăria Chișinău anunță că a luat act de rezultatele evaluării conformității rampei de acces a pasajului subteran de la Viaduct, realizat de Centrul pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități. În acest sens, municipalitatea vine cu mai multe precizări.

Potrivit Primăriei, în cazul amenajării unor pante de 8 grade, conform normelor, panta va începe în subterană și se va termine la 30 de metri de trecere, ceea ce presupune intervenție în trotuare și pereți de sprijin. Astfel de lucrări contravin normelor de securitate.

De asemenea, instalarea unor ascensoare pe ambele părți ale străzii ar costa municipalitatea între 30 și 100 de mii de euro pentru un singur lift, fără întreținerea acestora. În acest an, resurse financiare în bugetul municipal pentru renovarea pasajelor subterane din capitală, nu au fost prevăzute.

Astfel, în procesul de renovare a trecerilor subterane, municipalitatea a ținut cont de următoarele aspecte:

– crearea unor condiții decente în aceste treceri (curățenie, iluminare, scurgere pluvială).

– crearea unor condiții de accesibilitate în condițiile specificului tehnic al acestor construcții.

Viceprimarul de ramură, Victor Chironda, a precizat că pe termen lung, Primăria Chișinău planifică închiderea pasajelor subterane sau dublarea acestora cu treceri pietonale.

„O trecere subterană cu trepte stabile, curată, iluminată și cu o pantă (abruptă) cu balustradă, e mai bine decât o trecere pietonală murdară, întunecată, cu trepte degradate, fără pantă, fără balustradă și plină cu gherete”, a declarat Victor Chironda.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: