Andrei Mardari / NewsMaker

Serviciile publice în formă electronică vor fi prestate în mod prioritar. Beneficiarul le va putea solicita la orice centru, indiferent de domiciliu

Guvernul a aprobat, pe 20 octombrie, Legea cu privire la serviciile publice. Aceasta presupune prestarea serviciilor publice în formă electronică în mod prioritar. De asemenea, beneficiarul serviciilor publice va putea solicita prestarea unui serviciu la orice oficiu al prestatorului de servicii publice sau la orice centru multifuncțional sau centru unificat de prestare a serviciilor, indiferent de locul unde își are domiciliul, sediul sau viza de reședință.

Dintre elementele inovative ale proiectului, în mod special se evidențiază: definirea clară a noțiunii de Servicii publice; reglementarea conceptului de eveniment de viață, servicii publice conexe asociate unui fapt de importanță deosebită pentru o persoană fizică sau persoană juridică de drept privat; implementarea serviciilor publice proactive care vor fi prestate din oficiu, fără necesitatea depunerii unor cereri sau demersuri din partea beneficiarilor; asigurarea cerințelor uniforme pentru interacțiunea prestatorilor cu beneficiarii serviciilor publice.

Apare o nouă abordare în prestarea serviciilor publice, conform principiului omnicanalității, adică deservirea cetățeanului prin multiple canale de prestare a serviciilor la alegerea consumatorului. Prin adoptarea Legii cu privire la serviciile publice se urmărește transpunerea în modul de prestare a serviciilor publice a principiului doar o singură dată, din care rezultă că beneficiarii de servicii publice furnizează autorităților publice date despre sine o singură dată, iar aceste date vor fi reutilizabile și accesate de oricare prestator de servicii publice.

Aprobarea Legii respective va contribui la modernizarea acestui domeniu important și va deveni una dintre prioritățile de bază ale tuturor instituțiilor prestatoare de servicii ale statului, având în vedere că serviciile publice dețin un rol cheie în dezvoltarea societății moderne.

Documentul a fost elaborat în conformitate cu cele mai bune practici în domeniu aplicate la nivel internațional și derivă din angajamentele asumate de Republica Moldova în raport cu instituțiile Uniunii Europene.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Unsplash

S-a dat drept angajat bancar și al unei companii de telefonie: cinci persoane au rămas fără 168 000 de lei

Cinci persoane din Chișinău au rămas, în total, fără 168 000 de lei. Patru dintre acestea au pierdut banii după ce o persoană s-a prezentat ca reprezentant al unor bănci comerciale și le-a convins să divulge datele cardurilor bancare. Cea de-a cincea victimă a fost determinată să ofere acces la aplicația bancară din telefon de aceeași persoană, care s-a prezentat drept angajat al unei companii de telefonie mobilă. Poliția a reținut un suspect. Este vorba de un băiat de 19 ani.

Reprezentanții Inspectoratului General al Poliției au comunicat pe 24 octombrie că tânărul, care este originar din regiunea transnistreană, este bănuit de implicarea în cel puțin cinci cazuri de escrocherie cu date bancare, comise în sectorul Rîșcani al capitalei.

„În patru dintre episoade, suspectul s-ar fi prezentat ca reprezentant al unor bănci comerciale, contactând telefonic victimele, convingându-le să divulge datele cardurilor bancare, sub pretextul prevenirii unor tranzacții neautorizate. Într-un alt caz, tânărul s-ar fi dat drept angajat al unei companii de telefonie mobilă, determinând victima să ofere acces la aplicația bancară din telefon, ulterior, de pe contul acesteia fiind sustrași banii”, au declarat reprezentanții IGP.

Potrivit instituției, cinci persoane au fost prejudiciate, în total, cu peste 168 000 de lei.

„Suspectul a fost identificat, reținut și plasat în arest preventiv pentru 30 de zile. Dacă va fi găsit vinovat, acesta riscă o pedeapsă cu închisoarea de până la 5 ani”, au precizat reprezentanții Inspectoratului.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: