Premierul României, despre Autostrada Moldova: Obiectivul este semnarea tuturor contractelor până pe 31 decembrie

Premierul României Nicolae Ciucă a declarat, pe 16 iunie, că Autostrada Moldova este un proiect aşteptat de foarte mult timp de către români şi este importantă asigurarea „ritmului de coerenţă” a derulării acestui program. Șeful Guvernului României a menționat că obiectivul este ca până pe 31 decembrie să fie semnate toate contractele în acest sens, notează AGERPRES.

Prim-ministrul României a participat, alături de vicepremierul Sorin Grindeanu, la semnarea contractului între CNAIR şi compania Pizzarotti pentru execuţia Lotului 1 al Autostrăzii Ploieşti-Buzău, secţiunea A7.

Este un moment care începe să devină uzual. Spun asta pentru că, în urmă cu câteva zile, a fost semnat primul contract pentru lotul Ploieşti – Buzău din proiectul Autostrada Moldova. Apreciez că este foarte important să asigurăm acest ritm de coerenţă a derulării întregului program pentru că, aşa cum am înţeles de la domnul ministru, obiectivul asumat pentru anul acesta este ca până pe 31 decembrie să fie semnate toate contractele pentru Autostrada Moldova. Am spus-o şi o repet: este un proiect aşteptat de foarte mult timp de către români şi este datoria noastră să asigurăm că tot ceea ce înseamnă aşteptările populaţiei, cât şi asumarea din partea Guvernului României se va realiza”, a afirmat Nicolae Ciucă.

Oficialul a spus că este un proiect foarte important care are asigurată finanţarea prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.

Sunt alocate sume importante, discutăm despre 12 miliarde de euro, bani alocaţi prin PNRR, discutăm despre nouă miliarde de euro prin fondurile de coeziune. Iată o sumă foarte mare de bani care trebuie să se regăsească în dezvoltarea infrastructurii mari din ţara noastră. Ca atare, tot ceea ce trebuie făcut în continuare este, domnule ministru, doamnelor şi domnilor, să facem tot ceea ce depinde de noi, aşa cum am procedat şi până acum, astfel încât aceste obiective să poată să aibă ritmicitatea necesară pentru a încadra în termenele asumate„, a adăugat premierul român.

În România, există două proiecte mari pentru infrastructura regiunii moldovene: A7 și A8. A7 de la Ploiești spre Iași, (fiindcă București-Ploiești există deja), cu tronsoanele Ploiești–Buzău, Buzău–Focșani, Focșani–Bacău și Bacău–Pașcani, Pașcani-Suceava-Siret.

Tronsonul Pașcani la Iași ar urma să facă parte din autostrada A8, denumită Autostrada Unirii, fiindcă urmează să conecteze Transilvania de Moldova, pe ruta Târgu-Mureș-Iași-Ungheni. Parlamentul de la București a adoptat în 2018 cu o largă majoritate Legea privind aprobarea realizării autostrăzii Ungheni -Iași-Târgu Mureș, dar ulterior lucrurile au fost amânate de guvernul Ciucă, scrie Europa Liberă România.

Autostrada „Moldovei” A7 și Autostrada „Unirii” A8 ar urma să se intersecteze în apropiere de Pașcani, notează hotnews.ro.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Șeful Inspectoratului General al Poliției (IGP), Viorel Cernăuțeanu, susține că actualul nivel de salarizare din sistemul polițienesc este „insuficient” pentru a motiva angajații să rămână în sistem. Potrivit acestuia, un polițist aflat la început de carieră ar trebui să aibă un salariu de cel puțin 20.000 de lei, iar pentru polițiștii cu experiență remunerația ar trebui să ajungă la 35.000 de lei. Declarațiile au fost făcute în cadrul emisiunii NM «Есть вопросы».

În prezent, salariile în sistem variază între 8.000 și 15.000 de lei, ceea ce, spune Cernăuțeanu, determină mulți angajați să părăsească sistemul. „Chiar la fiecare coleg de-al meu, când încearcă să părăsească sistemul, în mod special cei tineri care au 5–10 ani vechime în muncă, întrebarea pe care o formulăm este legată de temeiul încetării. Și răspunsul, de cele mai multe ori, este salariul insuficient”, a precizat șeful IGP.

Cernăuțeanu spune că un tânăr polițist, fără familie, ar trebui să primească un salariu de cel puțin 20 mii. Ca să mențină polițistii cu experiență în sistem, ar fi nevoie de salarii de circa 35 de mii.

„Salariul ar trebui să ajungă la 30-35 de mii de lei ca să putem menține profesioniștii în sistem și să nu îi pierdem. Din considerentul că atâta timp cât angajatul are prioritatea de a merge într-o altă instituție unde salariul este mai mare, vorbim chiar și de alte instituții bugetare, că sunt cu salariile mai mari, sau de a merge în domeniul privat”, a subliniat șeful IGP.

Cernăuțeanu a menționat că, în limita posibilităților, s-au făcut eforturi pentru achitarea unor sporuri și ore suplimentare. În plus, s-a început achitarea orelor de noapte pentru angajații implicați în astfel de ture.

„Acolo unde avem posibilitatea, am preluat mecanismul de achitare a anumitor sporuri sau ore suplimentare după caz, dar într-un procent nu pe măsura necesarului. În același timp am început a achita orele de noapte pentru angajații care sunt antrenați în orele de noapte. Chiar la moment, conform solicitării conducerii statului și a Guvernului, s-a inițiat un mecanism de identificare a îmbunătățirii sistemului de salarizare, cel puțin pentru anumite categorii de angajați. Se va începe treptat, începând cu ofițerii de urmărire penală, care sunt punctul cheie în documentarea anumitor cauze și acțiuni în poliție”, a declarat șeful IGP.

Din totalul de peste 9.000 de angajați, aproximativ 1.100 de funcții sunt vacante, care de fapt, sunt puse sub moratoriu, ceea ce înseamnă că nu pot fi ocupate prin angajări noi.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: