Principalul suspect în cazul „Ana-Maria” nu va fi testat la poligraf. Procuratura a respins solicitarea

Gheorghe Cotorobai, principalul suspect în cazul omorului tinerei în vârstă de 19 ani, însărcinată în luna a șasea, Ana-Maria Guja, nu va trece poligraful. Solicitarea privind testarea la poligraf, înaintată de avocatul bărbatului, a fost respinsă de procuror. Informația a fost confirmată pentru NM de purtătoarea de cuvânt a Procuraturii Generale (PG), Violina Moraru. 

La data de 18.04.2024 apărătorul a solicitat testarea la poligraf. La 23.04.2024 solicitarea fiind respinsă de procuror prin ordonanță”, a declarat Violina Moraru pentru NM.

Totodată, reprezentanta PG a precizat că bănuitul a fost pus oficial sub învinuire pentru omorul unei femei însărcinate.

La 25 aprilie 2024, urmare a conexării cauzelor penale, învinuitului i-a fost înaintată o nouă acuzare, conform bănuielii rezonabile de comitere a infracțiunilor de răpire și omorul unei femei gravide. Învinuitul a refuzat să se expună asupra învinuirii și să facă declarații pe caz”, a menționat Violina Moraru.

***

Amintim că cazul Anei-Maria a șocat opinia publică. Tânăra însărcinată a fost găsită moartă la opt zile după ce a urcat într-o mașină de ocazie, la Orhei. Ea ar fi murit din cauza unei traume cranio-cerebrale. Presa a scris cu referire la surse din Centrul de Medicină Legală că tânăra însărcinată a fost supusă mai multor torturi, inclusiv viol.

Principalul suspect, Gheorghe Cotorobai, un fost polițist și angajat al sistemului penitenciar, în vârstă de 45 de ani, pledează nevinovat. Anterior, avocatul lui Cotorobai a declarat pentru presă că a solicitat testarea clientului său la poligraf.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Pe 31 mai a fost deschis circulației podul peste calea ferată de pe drumul de ocolire a municipiului Bălți. Potrivit Ministerului Infrastructurii, acesta a fost reconstruit integral. Lucrările de reparație, demarate în octombrie 2024, au costat aproximativ 31,6 milioane de lei. Conform ministerului, durata de viață a podului este estimată la cel puțin 100 de ani. La ceremonia de inaugurare au participat președintele Parlamentului Igor Grosu și ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale Vladimir Bolea.

„Începând de astăzi, șoferii vor circula pe un pod sigur, dotat cu: parapet de siguranță și parapet pietonal protejate cu zinc, rezistente la coroziune; rosturi de dilatație moderne, adaptate la schimbările de temperatură; îmbrăcăminte rutieră din beton asfaltic turnat în două straturi; sistem dirijat de evacuare a apelor pluviale”, au comunicat reprezentanții Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, pe 31 mai. Potrivit ministerului, durata de viață a noii structuri este estimată la cel puțin 100 de ani.

Președintele Parlamentului, Igor Grosu, a spus că podul a fost „construit de la zero în timp record – 6 luni”. „Podul peste calea ferată, de pe traseul Chișinău-Orhei-Bălți, este un pod demult așteptat, construit conform ultimelor standarde europene. (…) Pe lângă faptul că este o arteră importantă de ocolire a orașului, podul a deschis acum drum direct și către Zona economică liberă Bălți. Până acum, antreprenorii și muncitorii din zonă erau nevoiți să facă un drum de ocolire, ceea ce însemna timp și bani irosiți”, a menționat Grosu.

Administrația de Stat a Drumurilor a raportat că pasajul peste calea ferată are o lungime de 76,21 metri și o lățime totală de 12,30 metri. Acesta include patru deschideri și două trotuare pietonale, fiecare cu o lățime de 1,0 metru. Lucrările de reparație, demarate în octombrie 2024, au o valoare totală de circa 31 635,42 mii lei. Potrivit Administrației, banii au fost alocați din Fondul Rutier.

„Vom continua cu reabilitarea podului peste râul Răut, astfel încât întreaga centură a municipiului Bălți să corespundă celor mai înalte standarde de circulație rutieră”, a declarat ministrul Vladimir Bolea.

Ministerul Infrastructurii a precizat că lucrările de reabilitare au loc în două etape: prima etapă a prevăzut reparația pasajului peste calea ferată, iar cea de-a doua etapă presupune reparația podului peste râul Răut: „Podul peste râul Răut și pasajul peste Calea Ferată sunt de o importanță strategică, fiind parte integrantă a centurii municipiului Bălți. Acestea au fost date în exploatare la începutul anilor ’70, însă, în urma constatării deteriorărilor semnificative s-a impus necesitatea stringentă a reabilitării”.

Igor Grosu
Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova
Igor Grosu
Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova
Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova
Igor Grosu
Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: