Promo-LEX: unii concurenți electorali au început agitația electorală înainte de termenul legal
Full Article 2 minutes read

Promo-LEX: unii concurenți electorali au început agitația electorală înainte de termenul legal

Asociația Promo-LEX a lansat pe 27 mai cel de-al doilea Raport al Misiunii de observare (MO) Promo-LEX a alegerilor parlamentare anticipate din 11 iulie 2021. Experții au constatat faptul că unii (potențiali) concurenți electorali au început agitația electorală înainte de termenul legal stabilit. De asemenea, au atras atenția asupra unui caz care poate fi calificat drept implicare a președintei țării în campania de susținere a unui partid.

Raportul reflectă constatările cu caracter electoral raportate de către observatori în perioada 12- 25 mai 2021.

Promo-LEX atrage atenția în mod repetat asupra faptului că majoritatea concurenților au început activitățile de agitație electorală în lipsa persoanelor de încredere înregistrate la CEC.

Observatorii Promo-LEX au raportat cel puțin 18 cazuri (17 – Blocul Electoral Comuniștii și Socialiștii (BESC), 1 –  Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) de agitație electorală desfășurată înainte de termenul legal stabilit, conținând îndemnul la vot pentru un anumit concurent/potențial concurent electoral.

Pentru perioada 21 – 25 mai 2021, au fost raportate cel puțin 46 de activități electorale desfășurate de patru concurenți electorali: Partidul Acțiune și Solidaritate (PAS) (80%), Blocul Electoral Comuniștii și Socialiștii (BECS) (11%), Blocul Electoral Renato Usatîi (BERU) (7%) și Partidul Politic ȘOR (PPȘ) (2%). Cele mai populare activități de promovare electorală au fost distribuirea materialelor electorale (63%) și întâlnirile cu alegătorii (28%).

În perioada observată, au fost identificate cel puțin 121 de cazuri (BECS) ce pot fi calificate drept utilizare a resurselor administrative în scop de promovare electorală. Dintre acestea, 120 de cazuri vizează implicarea angajaților din sectorul public în activități de campanie electorală și un caz –  asumarea meritelor pentru servicii efectuate din bani publici.

De asemenea, au fost raportate cel puțin trei cazuri ce pot fi calificate drept oferire de cadouri cu impact electoral (BECS – 2, BERU – 1).

Observatorii Promo-LEX au menționat și un caz ce poate fi calificat drept implicare a Președintelui Republicii Moldova în campania de susținere a unui concurent electoral – PAS.

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: