Andrei Mardari / NewsMaker

Rețelele sociale, în topul surselor de informare. Facebook și TikTok – favoritele moldovenilor

Majoritatea moldovenilor preferă rețelele sociale ca principală sursă de informare, urmate de televiziuni și site-uri de știri – arată cel mai recent studiu de audiență a mass-media din Republica Moldova, prezentat de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) pe 17 iunie. La polul opus, 28,6% dintre respondenți spun că nu au încredere în nicio sursă media.

Potrivit cercetării, Facebook, YouTube, TikTok, Instagram și Telegram sunt platformele cele mai accesate, în timp ce X (fosta Twitter), Odnoklassniki și Snapchat sunt mai puțin populare. Majoritatea respondenților – 81% – accesează internetul zilnic, în diverse scopuri: pentru comunicare și socializare, căutarea de informații personale, informare, ascultarea de muzică sau vizionarea de filme, studiu sau activități profesionale.

Studiul mai arată că posturile de televiziune se bucură de cea mai mare încredere în rândul populației, acestea fiind urmate de rețelele sociale și site-urile de știri.

„Sperăm că cifrele de audiență vor fi utile managerilor media în elaborarea planurilor de promovare și marketing, dar și în atragerea de parteneri și publicitate. În același timp, informațiile despre profilul socio-demografic al publicului vor ajuta echipele editoriale să înțeleagă mai bine cine le urmărește. Atunci când știi cui te adresezi, poți crea conținut mai relevant, mai interesant și mai bine adaptat nevoilor publicului, ceea ce contribuie la creșterea audienței”, a declarat Nadine Gogu, directoarea executivă a CJI.

Cercetarea a fost realizată pe un eșantion de 1.045 de respondenți, al populației adulte (18+ ani) din Republica Moldova. Studiul acoperă atât mediul urban, cât și cel rural, inclusiv diferite regiuni geografice ale țării. Marja de eroare maximă este de ±3,0%.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Se caută istorii de dragoste trăite în Chișinău. Cele mai autentice și neobișnuite povești vor fi ecranizate

Ai trăit o iubire care părea desprinsă dintr-un film? A fost intensă, interzisă, neașteptată sau pur și simplu te-a schimbat pentru totdeauna? Acum ai șansa să o vezi pe marele ecran. Proiectul „Chișinău, I love you!” lansează campania de colectare a celor mai emoționante, neașteptate sau nebunești povești de dragoste trăite în capitală. Cele mai bune istorii vor fi transformate în scenariu de film, iar autorii selectați vor fi premiați cu 20 000 de lei.

„Proiectul de film „Chișinău, I love you!” va fi o colecție de scurtmetraje bazate pe povești reale sau pe fantezii ascunse de ochii lumii. Căutăm istorii urbane, sincere, intense sau amuzante – de la flirturi întâmplătoare și relații interzise, până la aventuri sexy sau fantezii care n-au avut loc, dar ar fi putut deveni realitate”, a menționat Olga Harabajiu, producător executiv „609 FILM”.

Astfel, toți cei care au trăit o poveste de dragoste în Chișinău sunt invitați să o împărtășească, cu numele real sau anonim, pe site-ul oficial al proiectului: www.chisinauiloveyou.md

Proiectul va reuni diverse perspective asupra relațiilor și emoțiilor urbane, aduse la viață prin ochii a mai mulți regizori cu stiluri distincte. Acesta se va diferenția prin faptul că fiecare fragment va fi o poveste autentică, oferind o experiență cinematografică deosebită. Este un exercițiu de sinceritate și curaj, care aduce în prim-plan trăiri adesea tabuizate în spațiul public moldovenesc.

Autorii acestui proiect, Sergiu Cumatrenco și Ion Borș, sunt profesioniști ai industriei de film care aduc viziune, emoție și cinematografie de calitate în proiectele pe care le semnează. Recent, aceștia au fondat și „609 FILM”, o inițiativă care schimbă felul în care se face film în Moldova. Sergiu Cumatrenco este producător premiat internațional și unul din liderii industriei cinematografice locale, iar Ion Borș este regizorul și producătorul CARBON, cel mai de succes film moldovenesc din istoria Moldovei independente. Echipa este deschisă la parteneriate creative și colaborări cu branduri care își doresc expunere cinematografică, autenticitate și impact emoțional real.

Proiectul de film „Chișinău, I love you!” este realizat de compania 609 FILM, în parteneriat cu YOUBESC, KANTORA și FILM.md

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: