Șeful suspendat al Procuraturii Anticorupție, pus oficial sub învinuire pentru fabricarea unui dosar la comandă

Procuratura pentru Combaterea Criminalității Organizate și Cauze Speciale i-a înaintat șefului suspendat al Procuraturii Anticorupție învinuirea pentru patru capete de acuzare și a depus demers pentru aplicarea măsurii preventive – arestul preventiv pentru 30 de zile.

Acesta este acuzat de: ”exces de putere”, ”fals în acte publice”, ”reținerea sau arestarea ilegală” și ”tragerea cu bună-știință la răspundere penală a unei persoane nevinovate” – acțiuni comise în privința co-proprietarilor rețelei de benzinării ”VENTO”. Ultimii au fost recent reabilitați în drepturi, după ce s-a ajuns la concluzia că în anul 2018 au fost persecutați, reținuți, arestați, deposedați de avere și trași ilegal la răspundere penală într-un dosar la comandă, se arată într-un comunicat de presă emis de procuratura generală.

La fel, PCCOCS a anunțat despre reținerea unui alt figurant în dosar, care în anul 2018 era ofițer de investigație în cadrul Direcției nr.5 a INI (în prezent – angajat al Poliției de Frontieră), care imediat ce a primit citație la Procuratură, s-a internat în spital, în baza unui certificat eliberat de serviciul medical al Poliției de Frontieră. Potrivit medicului curant, starea acestuia de sănătate permite participarea la acțiuni procesuale, astăzi urmând a fi audiat și recunoscut în calitate de învinuit.

Printre cei care au instrumentat și gestionat acest dosar figurează și actualul Șef interimar al Serviciului Antidrog din cadrul Poliției de Frontieră, care în anul 2018 era ofițer de investigație în cadrul Direcției nr.5 a INI și care încă acum o săptămână a fost pus sub învinuire pentru aceleași patru capete de acuzare.

Cât despre al patrulea figurant în dosar – un fost procuror din cadrul Procuraturii Anticorupție, acesta a anunțat despre îmbolnăvirea sa cu COVID-19 exact în ziua pentru care fusese citat pentru audieri.

Potrivit comunicatului, urmărirea penală este în derulare, iar Procuratura va continua să aplice toate căile legale de repunere în drepturi a persoanelor care au fost pe nedrept urmărite penal și judecate, cu tragerea la răspundere a celor care au fabricat și gestionat dosare la comandă.

Menționăm că șeful suspendat al Procuraturii Anticorupție Viorel Morari susține că reținerea sa ar fi ilegală și ar avea drept scop readucerea sa la tăcere din cauza criticilor pe care le-a adus Procuraturii Generale și șefului acesteia. Declarația a fost făcută pentru Jurnal TV, pe 19 ianuarie.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Pe 31 mai a fost deschis circulației podul peste calea ferată de pe drumul de ocolire a municipiului Bălți. Potrivit Ministerului Infrastructurii, acesta a fost reconstruit integral. Lucrările de reparație, demarate în octombrie 2024, au costat aproximativ 31,6 milioane de lei. Conform ministerului, durata de viață a podului este estimată la cel puțin 100 de ani. La ceremonia de inaugurare au participat președintele Parlamentului Igor Grosu și ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale Vladimir Bolea.

„Începând de astăzi, șoferii vor circula pe un pod sigur, dotat cu: parapet de siguranță și parapet pietonal protejate cu zinc, rezistente la coroziune; rosturi de dilatație moderne, adaptate la schimbările de temperatură; îmbrăcăminte rutieră din beton asfaltic turnat în două straturi; sistem dirijat de evacuare a apelor pluviale”, au comunicat reprezentanții Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, pe 31 mai. Potrivit ministerului, durata de viață a noii structuri este estimată la cel puțin 100 de ani.

Președintele Parlamentului, Igor Grosu, a spus că podul a fost „construit de la zero în timp record – 6 luni”. „Podul peste calea ferată, de pe traseul Chișinău-Orhei-Bălți, este un pod demult așteptat, construit conform ultimelor standarde europene. (…) Pe lângă faptul că este o arteră importantă de ocolire a orașului, podul a deschis acum drum direct și către Zona economică liberă Bălți. Până acum, antreprenorii și muncitorii din zonă erau nevoiți să facă un drum de ocolire, ceea ce însemna timp și bani irosiți”, a menționat Grosu.

Administrația de Stat a Drumurilor a raportat că pasajul peste calea ferată are o lungime de 76,21 metri și o lățime totală de 12,30 metri. Acesta include patru deschideri și două trotuare pietonale, fiecare cu o lățime de 1,0 metru. Lucrările de reparație, demarate în octombrie 2024, au o valoare totală de circa 31 635,42 mii lei. Potrivit Administrației, banii au fost alocați din Fondul Rutier.

„Vom continua cu reabilitarea podului peste râul Răut, astfel încât întreaga centură a municipiului Bălți să corespundă celor mai înalte standarde de circulație rutieră”, a declarat ministrul Vladimir Bolea.

Ministerul Infrastructurii a precizat că lucrările de reabilitare au loc în două etape: prima etapă a prevăzut reparația pasajului peste calea ferată, iar cea de-a doua etapă presupune reparația podului peste râul Răut: „Podul peste râul Răut și pasajul peste Calea Ferată sunt de o importanță strategică, fiind parte integrantă a centurii municipiului Bălți. Acestea au fost date în exploatare la începutul anilor ’70, însă, în urma constatării deteriorărilor semnificative s-a impus necesitatea stringentă a reabilitării”.

Igor Grosu
Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova
Igor Grosu
Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova
Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova
Igor Grosu
Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: