Spînu a anunțat că prețul la energia electrică s-ar putea mări 

În cazul în care Gazprom nu va furniza gaze naturale începând cu 1 mai, atunci în consecință nici MGRES nu va putea asigura cu energie electrică consumul de pe malul drept al Nistrului. În acest sens, Enegocom a lansat deja licitația pentru achiziții centralizate de energie electrică și așteaptă oferte până pe 22 aprilie. Reieșind din cifrele de pe piață, vicepremierul Andrei Spînu declară că s-ar putea să avem o creștere a tarifului la energia electrică.

„Conform discuțiilor cu MGRES, ei au propus un preț de 76 de dolari pentru un Megawatt-oră și doar pentru ’70 la sută din volumul necesar de energie electrică”, a relatat Spînu.

Tot el a menționat că, ca surse alternative capabile să înlocuiască producția MGRES, ar fi energia electrică produsă în Ucraina.

„Vom fi nevoiți să cumpărăm cel puțin 30 la sută din Ucraina pentru a acoperi întregul necesar de energie electrică. Prețul pe piața din Ucraina pentru energia în bază era de 63,5 dolari pentru un Megawatt-oră, mai mic decât au propus cei de la MGRES. Iar la operatorul pieței de energie electrică în bază se vindea cu 75 de dolari. Continuăm discuțiile cu partenerii din Ucraina și sperăm că până vineri să avem mai multe răspunsuri”, a comunicat ministrul.

Potrivit lui, în România prețurile sunt mult mai mari. „Ieri, prețul de energie în bază fiind 241 de euro”, a spus el.

Spînu a fost întrebat dacă tariful pentru consumatorii finali va fi majorat în condițiile în care prețul de achiziție va crește.

„Ar fi mai corect să oferim un răspuns după ce primim ofertele, după 22 aprilie. Reieșind din cifrele care le avem astăzi, s-ar putea să avem o creștere a tarifului pentru energia electrică. Cel mai probabil ar putea ca tariful să fie aplicat pentru luna mai, dar plătit în luna iunie

Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Victoriabank oferă antreprenorilor din Moldova acces la acceptarea metodelor de plată pe platforma Shopify, una dintre cele mai cunoscute și folosite platforme de E-commerce din lume, devenind prima bancă din țară care integrează serviciile sale de plată cu Shopify.

Acum, clienții Victoriabank pot lansa și accepta metodele de plată în magazinul online de pe platforma Shopify și pot încasa mijloacele financiare direct în contul lor de companie, fără bătăi de cap, fără dezvoltări tehnice complicate și fără costuri suplimentare. Totul e posibil datorită unui plugin gratuit, creat de bancă în parteneriat cu echipa DOT TEAM – o premieră pe piața din Republica Moldova. Acest plugin permite integrarea extrem de simplă și rapidă a soluției de plată Victoriabank cu Shopify și suportă procesarea plăților atât cu cardurile bancare Visa/Mastercard, cât și cu MIA – metoda de plată inovatoare lansată recent de bancă. Comercianții pot încasa online în MDL, direct în contul lor deschis la Victoriabank, beneficiind de un flux complet local, eficient și sigur. Integrarea durează doar câteva minute și elimină complet barierele tehnice.

Comercianții pot instala și utiliza acest plugin gratuit, detalii pot fi obținute accesând acest link.

Această inițiativă vizează IMM-urile care vor să-și dezvolte afacerea, într-un moment în care piața de E-commerce din Moldova a crescut semnificativ, iar tot mai multe afaceri caută soluții eficiente pentru a se extinde online. 

Beneficii concrete pentru clienții Victoriabank:

  • acceptarea metodelor de plată online și instante, fără să fii expert IT;
  • acces la clienți din toată lumea, prin Shopify;
  • plăți securizate, direct prin Victoriabank;
  • suport tehnic local, oferit de specialiști în comerț electronic.

Ne dorim să oferim antreprenorilor locali mai mult decât un simplu instrument și am creat o soluție completă, adaptată realității din Moldova, care să le permită să-și dezvolte afacerea online, fără bariere tehnice sau costuri suplimentare. Shopify este un standard global în E-commerce, iar integrarea noastră le oferă clienților Victoriabank acces la aceleași oportunități pe care le au la dispoziție businessuri din SUA, Germania, Franța sau România. Este un pas important în strategia noastră de digitalizare a mediului de afaceri și de susținere activă a economiei locale”, declară Mircea Aursulesei, Vicepreședinte Retail și IMM, Victoriabank.

Shopify este folosită de peste 4 milioane de afaceri din întreaga lume și reprezintă una dintre cele mai avansate platforme de comerț electronic. Prin această integrare, Victoriabank face posibilă conectarea simplă a afacerilor moldovenești la rețele internaționale de clienți, metode moderne de plată și standarde globale de performanță digitală.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: