Andrei Mardari / NewsMaker

Spînu, dezvăluiri despre plecarea din Guvern, funcția de primar al capitalei și „controlul” asupra unor deputați PAS

Fostul ministrul al Infrastructurii, în prezent secretar general al Președinției, Andrei Spînu, a vorbit public astăzi, în cadrul emisiunii „Cutia Neagră” de la JurnalTV, despre plecarea sa din Guvernul Gavrilița, aspirațiile pe care le are la funcția de primar al capitalei, precum și despre presupusul „control” pe care l-ar exercita asupra unor deputați din PAS. Oficialul respinge acuzațiile care i se aduc și declară că partidul de guvernământ rămâne unit și consolidat.

Vicepreședintele PAS, Andrei Spînu, neagă acuzațiile potrivit cărora ar „controla” 13 deputați PAS din Parlament – motiv pentru care ar fi fost angajat de președintă în funcția de secretar general al instituției prezidențiale, după plecarea de la minister. Spînu cataloghează zvonurile lansate în spațiul public drept un fals și declară că echipa PAS este consolidată și unită.

„Rog să vedeți cine sunt cei care lansează astfel de zvonuri. Sunt tot felul de fugari, hoți și corupți care în loc să răspundă în fața legii, lansează tot felul de zvonuri și aberații. Eu am spus mereu că sunt un om de echipă. Eu țin foarte mult la echipa PAS și nu există niciun fel de dubiu, și nu mă refer doar la mine, am încredere și în colegii mei, că la orice etapă de când se discută tot felul de astfel de speculații, au fost careva încercări, grupuri, dorințe de separare”, a declarat Andrei Spînu.

Oficialul a făcut dezvăluit în cadrul emisiunii și despre retragerea sa din Guvernul Gavriliță. Oficialul susține că decizia a fost luată de el și că nu ar fi fost influențată de PAS. Mai mult, Spînu declară că a decis singură să nu facă parte din noua echipă guvernamentală condusă de Dorin Recean. „A fost decizia mea”, a precizat el.

În ceea ce privește candidatura sa pentru funcția de primar al municipiului Chișinău, Spînu declară că nu își dorește să ocupe acest fotoliu. „Nu am planuri sa candidez. PAS își va anunța candidatura la momentul potrivit. (…) Suntem pe ultima sută de metri”, a precizat oficialul.

Amintim că Guvernul condus de Dorin Recean a fost învestit la 16 februarie. În noul Executiv nu se regăsesc doar trei miniștri din Guvernul Gavrilița. Este vorba de Andrei Spînu, Sergiu Litvinenco și Dumitru Budianschi, cei trei fiind înlocuiți de secretari de stat. După retragerea din Guvern, Spînu a fost numit de președinta Maia Sandu în funcția de secretar general al Președinție.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: