colaj NM

„Sunteți o achiziție nereușită”. Replici între consilierul lui Ceban și purtătorul de cuvânt al Guvernului privind campania „Moldova poate”

Ion Bulgac, consilier în Cabinetul primarului de Chișinău și membru al formațiunii edilului – Mișcarea Națională Alternativă (MAN), a criticat campania de informare guvernamentală „Moldova poate”. Acesta consideră că inițiativa ar fi una „electorală”. În replică, purtătorul de cuvânt al Guvernului, Daniel Vodă, a declarat că, de fapt, campania de informare este despre „transparență” și „comunicare clară cu cetățenii” și i-a mulțumit pentru „promovare”. El i-a mai transmis lui Bulgac, care recent a trecut de la Coaliția pentru Unitate și Bunăstare la MAN, că este „o achiziție nereușită”.

Pentru 5 milioane de lei pe care Guvernul îi cheltuie din banii noștri, nacealinișii galbeni vor merge prin țară ca să le povestească oamenilor cât de bravo ei sunt și ca să-și facă campanie electorală. Mai mult decât atât, chestia asta nu-i făcută cumva așa, pod șumoc, ci chiar cu toate cărțile pe față, domnul Vodă informându-ne și că „fiecare leu cheltuit va fi raportat transparent, conform legii”. Justificarea necesității desfășurării acestei campanii se rezumă la faptul că acum este mult „zgomot digital” și ei vor să ne informeze corect.

Mie-mi place să urmăresc cum Daniel vorbește ore întregi cu zâmbetul pe față despre cum Guvernul taie frunze la câini și prezintă asta ca mari succese. Cu atât mai mult că mai vine și Ursula la Chișinău o dată la câteva săptămâni să le amintească cât de bravo ei sunt.

După 5 ani de prăpăd galben național, s-au pornit iar să ne învețe cum trebuie corect să ne informăm despre cât de bine trăim. Și toate astea pentru că, în clădirea Guvernului și aerul e mai proeuropean, și realitatea mai autentică. Iar noi – niște zgomotoși digitali hibrizi. Moldova poate, dar fără PAS”, a scris Ion Bulgac pe pagina sa de Facebook.

Ulterior, purtătorul de cuvânt al Guvernului, Daniel Vodă, a venit cu o reacție în care a respins acuzațiile privind campania de informare.

E cam mult tupeu să primesc lecții de la cineva care a schimbat partidele mai des decât și-a prezentat proiectele concrete pentru Chișinău. (…) Campania de informare „Moldova Poate” nu este despre ce ați scris dumneavoastră, ci despre transparență și comunicare clară cu cetățenii. Mulțumesc totuși pentru promovare. (…)

Și, apropo de promisiuni neîndeplinite: podul de la Mihai Viteazul este în reparație de 2 ani, iar traficul pe strada Vasile Lupu este un coșmar zilnic – despre care m-am abținut să scriu până acum. Când va veni momentul să puneți cetățenii pe primul loc? Poate ar fi mai constructiv să vă concentrați pe nevoile lor și să luați exemplu de la Guvernul Republicii Moldova”, a menționat Daniel Vodă pe Facebook.

Totodată, acesta i-a sugerat lui Bulgac să facă o instruire în comunicare publică. „Sunteți o achiziție nereușită. Mult succes să creșteți, ca formă și conținut”, a adăugat el.

Amintim că, pe 21 mai, Daniel Vodă a anunțat că Guvernul lansează o campanie de informare națională, intitulată „Moldova poate”. Scopul acesteia este să explice cetățenilor, într-un limbaj accesibil, cum funcționează statul și impactul reformelor implementate în viața cotidiană, dar și să promoveze colaborarea cu Uniunea Europeană. Potrivit reprezentantului Guvernului, campania de informare are un buget total de 5 milioane de lei și este „apolitică”.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

NewsMaker

La Chișinău are loc conferința PAS, cu acces pe bază de bilete. Ce se discută (FOTO/VIDEO)

Pe 5 iulie are loc Conferința Politică Anuală a Partidului Acțiune și Solidaritate (PAS), organizată cu acces pe bază de bilete, al căror preț a variat între 250 și 2000 de lei. Evenimentul va continua și pe 6 iulie. Duminică, conferința va începe cu declarațiile șefei statului, Maia Sandu. Corespondenta NM, Ecaterina Dubasova, se află la evenimentul din 5 iulie. Menționăm că presa are acces fără bilet, însă doar până la ora 13:00.

În cadrul evenimentului din 5 iulie, PAS a prezentat cinci angajamente ale partidului:

  1. Semnarea tratatului de aderare la UE până în 2028, înainte de finalul celui de-al doilea mandat al președintei Maia Sandu;
  2. Dublarea veniturilor populației active (salariați în mediul privat, profesori, medici, polițiști, liber-profesioniști, etc);
  3. De 2 ori mai mari vânzările de mărfuri și servicii autohtone din Republica Moldova în toată lumea;
  4. Până la 3000 km de drum în plus reparați până în 2028;
  5. Crearea unui program de promovare a culturii și tradițiilor noastre naționale, prin care vor fi finanțate evenimente din țară și din diasporă.

La conferința PAS va ține un discurs și președinta Maia Sandu, însă pe 6 iulie.

***

Amintim că, în mai 2025, presa a aflat că PAS a început să vândă bilete pentru „Conferința Politică Anuală”, desfășurată în zilele de 5 și 6 iulie, la Capitoles Park din Chișinău. Serviciul de presă al formațiunii menționa că evenimentul nu este destinat publicului larg, ci exclusiv membrilor de partid și susținătorilor, adăugând că persoanele terțe pot primi invitație doar de la un membru al partidului. Formațiunea a pus în vânzare patru tipuri de bilete, cu prețuri cuprinse între 250 și 2000 de lei.

Președinta Maia Sandu declara că evenimentul PAS, organizat cu acces pe bază de bilet, reprezintă o practică normală, inspirată din statele UE, și constituie o metodă legală și „transparentă” de finanțare a formațiunii. Șefa statului a menționat că va participa la eveniment doar dacă va fi invitată și că nu își va cumpăra bilet.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: