Максим Андреев, NewsMaker

„Totul se vede!” Valeriu Pașa – de ce Stoianoglo trebuie să demisioneze

După venirea la putere a Partidului Acțiune și Solidaritate, discuțiile despre o eventuală demisie a procurorului general s-au întețit. NM este deschis pentru diverse puncte de vedere. De această dată, publicăm opinia președintelui Comunității WatchDog Valeriu Pașa, despre felul cum apreciază acesta activitatea lui Alexandr Stoianoglo în funcția de procuror-șef.

În primul rând, pentru că a fost ales printr-un concurs viciat intenționat de către socialiști. Nu – nu am nici cea mai vagă închipuire că anume Stoianoglo a fost miza PSRM atunci. El a fost candidatura acceptabilă pentru ei, nu cred că preferată.

Dacă nu țineți minte cum a decurs concursul – vă amintesc. Un membru care subpuncta, la indicația lui Igor Dodon, candidații ”nepotriviți” – și restul membrilor, care, onest până la naivitate infantilă, apreciau ca roboțeii calitățile profesionale ale candidaților.

Integritatea și trecutul acestora nici nu au fost examinate. Cel mai epic fail al Guvernului Sandu. Pe deasupra și contrar Constituției.

Dar altfel nici nu ar fi fost posibil. Așa era situația politică. Igor Dodon deja agrease prin negocieri de culise cu Eugeniu Nichiforciuc răsturnarea Guvernului Sandu. Maia Sandu nu ar mai fi acceptat să stea o zi în coaliția care nu pune un procuror gata să intre ”cu coasa” în capii sistemului cleptocratic. Annușka deja vărsase uleiul cum ar veni. Îmi amintesc cum prognozam încă prin iunie 2019, dar mai ales în august, că aici se va ajunge. A fost o surpriză doar pentru diplomații acreditați la Chișinău. Ei și pentru Andrei Năstase. Dar să revnim la lucruri serioase.

Iată de ce Alexandr Stoianoglo a fost „răul cel mai mic” în acea situație. Cât de mult nu l-am critica acum, vă rog să facem un pas în spate și să privim obiectiv ce se întâmpla în 2019. Putea fi mult mai rău. Iar doritori erau. Variante reciclabile de Harunjeni și Bețișori pe lista de doritori să devină procurori generali erau destui.

Alexandr Stoianoglo a venit să oprească modul de operare a Procuraturii în calitate de Gestapo. Cam doar asta a promis. El nu a promis să curățe sistemul de procurori corupți, să îi pună pe banca acuzaților pe cei care au fabricat dosare la comandă, au distrus vieți omenești.

Doar că Alexandr Stoianoglo nu a promis nici că va da carte blanche altor grupări criminale. Că sub conducerea lui corupția politică este în afara acțiunii Codului Penal. Că dovezile finanțării ilegale de peste hotare ale unui partid „nu se socot”. „Privet, Veaceslav!” este însă adevăratul călcâi a lui Ahile în cazul lui Stoianoglo. Eliberarea din închisoare, tărăgănarea altor investigații penale care îl vizează pe Platon, sincronizarea perfectă a intensității acțiunilor Procuraturii și a lui Platon contra lui Plahotniuc, plecarea nestingherită a lui Platon din țară, ”inexistența” infracțiunii pe cazul Laundromat – sfidător de evident. Circul penibil pe cazul retrocedării ilegale prin implicarea PCCOCS a imobilelor ASITO și Casa Modei – asta a fost cireașa de pe tort. S-a ajuns la suprarealism – SIS practic să fie nevoit să inducă în eroare procurorii pentru a obține dreptul legal să facă percheziții în unul dintre oficiile lui Platon, unde se ocupa de amestecul (în esență falsificarea) alegerilor parlamentare. Iar apoi culmea (!) – procurorii refuză sechestrarea calculatoarelor găsite acolo.

Alo, domnule Stoianoglo, totul se vede! Eu am avut ocazia o singură dată în viață să discut cu dl Stoianoglo. Impresia cea mai importantă a fost că este un om decent. Anume decent. Nu luptător, nu avea pretenția unei reputații ireproșabile, pur și simplu un om decent. Istoria îl va judeca.

Integritatea sa este indiscutabil afectată de această cooperare cu Platon. Esența și cauza acesteia nu știu dacă o vom afla. Dar dl Stoianoglo, cert, încă poate să plece decent.

Conștient de faptul că pe 11 iulie s-a votat inclusiv contra felului în care a condus Procuratura. Mai mult – eu încă mai cred că, pe termen lung, după ce mai scad emoțiile, Alexandr Stoianoglo ar putea fi apreciat drept poate cea mai potrivită persoană de tranziție în situația obiectivă din ultimii doi ani.

Valeriu Pașa, președintele Comunității WatchDog.MD

Opinia autorului poate să nu coincidă cu cea a redacției NM. 

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Top 13 Bestsellere Škoda din toate timpurile

În cei 130 de ani de existență, Škoda a produs o gamă variată de modele care au cucerit inimile șoferilor din întreaga lume. Fiecare dintre aceste automobile a avut un impact semnificativ asupra industriei auto, aducând inovații tehnologice și un raport excelent între preț și performanță. În continuare, prezentăm cele mai bine vândute 13 modele Škoda din toate timpurile, evidențiind punctele lor forte și experiența unică la volan.

1. Škoda Octavia – Modelul Fanion al Mărcii

Lansată în 1996, Octavia a devenit rapid cel mai bine vândut model Škoda, cu peste 7 milioane de unități vândute până în prezent. Fiabilitatea, spațiul generos și consumul redus de combustibil au transformat-o într-un model favorit pentru familii și flote.

Experiență la volan: Octavia oferă un confort deosebit datorită suspensiei bine reglate și a materialelor de calitate din interior. Tehnologiile moderne, cum ar fi sistemele avansate de asistență la condus, îmbunătățesc siguranța și ușurința în utilizare. Disponibilă atât cu motoare pe combustie, cât și hibride, Octavia reușește să îmbine perfect performanța cu eficiența.

2. Škoda Fabia – Compactă și Eficientă

De la debutul său în 1999, Fabia s-a impus prin dimensiunile compacte, dar și prin calitatea superioară a construcției. Este o mașină ideală pentru oraș, oferind un echilibru perfect între economie și confort.

Experiență la volan: Manevrabilitate excelentă și un consum de combustibil redus.

3. Škoda Superb – Lux și Eleganță

Lansată în 2001, Superb a redefinit conceptul de sedan premium accesibil, fiind vândută în peste 1,5 milioane de unități.

Experiență la volan: Superb oferă o senzație de conducere luxoasă datorită suspensiei adaptive și finisajelor premium din interior. Motorizările sale puternice, inclusiv versiunile plug-in hybrid, asigură o accelerație lină și un consum eficient. Sistemele avansate de siguranță, precum controlul adaptiv al vitezei și asistența la parcare, fac fiecare călătorie mai confortabilă și mai sigură.

4. Škoda Rapid – Un Bestseller Accesibil

Rapid a fost conceput pentru a umple golul dintre Fabia și Octavia, oferind o alternativă accesibilă pentru cei care doreau un sedan spațios și fiabil.

Experiență la volan: Simplitate, confort și costuri de întreținere reduse.

5. Škoda Kodiaq – Primul SUV de Mari Dimensiuni

Lansat în 2016, Kodiaq a devenit rapid unul dintre cele mai bine vândute SUV-uri ale mărcii, cu peste 800.000 de unități vândute.

Experiență la volan: Kodiaq oferă o combinație ideală între confort și robustețe. Suspensia sa bine echilibrată absoarbe denivelările drumului, oferind o călătorie lină chiar și pe teren accidentat. Interiorul spațios poate găzdui până la șapte pasageri, iar tehnologiile moderne, precum sistemul multimedia avansat și tracțiunea integrală, asigură o experiență de conducere plăcută în orice condiții.

6. Škoda Karoq – SUV-ul Compact Perfect

Karoq a fost introdus ca înlocuitor pentru Yeti în 2017 și a fost vândut în peste 600.000 de unități, devenind unul dintre cele mai populare SUV-uri compacte din Europa.

Experiență la volan: Karoq impresionează prin manevrabilitatea sa excelentă, ideală atât pentru oraș, cât și pentru drumurile lungi. Interiorul său bine finisat oferă un echilibru perfect între confort și funcționalitate. Motorizările eficiente și opțiunile de tracțiune integrală fac din Karoq un partener de încredere în orice călătorie.

7. Škoda Scala – Inovație în Segmentul Hatchback

Scala este un hatchback modern, cu un design elegant și o tehnologie avansată, fiind un concurent direct pentru Volkswagen Golf.

Experiență la volan: Spațiu generos și dotări high-tech.

8. Škoda Enyaq iV – Primul SUV 100% Electric

Enyaq este simbolul tranziției Škoda către electromobilitate, oferind autonomie mare și tehnologii de ultimă generație.

Experiență la volan: Silențiozitate absolută și accelerare instantanee.

9. Škoda Yeti – SUV-ul Urban Iubit de Șoferi

Deși a fost retras din producție, Yeti rămâne unul dintre cele mai iubite modele Škoda, datorită aspectului său robust și versatilității.

Experiență la volan: Poziție înaltă la condus și tracțiune integrală eficientă.

10. Škoda Citigo – Clasa Mini – Perfectă pentru Oraș

Citigo a fost soluția ideală pentru cei care căutau o mașină mică, economică și ușor de parcat în orașele aglomerate.

Experiență la volan: Agilitate maximă și consum redus.

11. Škoda Roomster – Monovolumul Practic

Roomster a oferit un spațiu interior imens și o modularitate impresionantă, fiind alegerea ideală pentru familiile active.

Experiență la volan: Spațiu generos și vizibilitate excelentă.

12. Škoda Favorit – Simbolul Schimbării

Favorit a fost unul dintre modelele care au modernizat Škoda înainte de intrarea în Grupul Volkswagen, fiind prima mașină cu tracțiune față a mărcii.

Experiență la volan: Design modern pentru anii ’80 și fiabilitate.

13. Škoda 120 – Modelul Legendar din Epoca Socialistă

Timp de peste două decenii, Škoda 120 a fost mașina preferată a Europei de Est, combinând un preț accesibil cu o fiabilitate remarcabilă.

Experiență la volan: Conducere simplă și rezistență în timp.

Fiecare dintre aceste modele a contribuit la succesul global al Škoda, demonstrând că brandul ceh poate oferi calitate, inovație și accesibilitate. De la mașini compacte la SUV-uri și vehicule electrice, Škoda continuă să fie un lider în industria auto mondială.

Descoperă acum modelele disponibile in stocul din Moldova: https://skodab2b.service-auto.md/md 

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: