Ucraina – acuzată de moartea Dariei Dughin, fiica ideologului președintelui rus. Reacția Kievului 

Comitetul de anchetă al Federației Ruse susține că decesul Dariei Dughin, fiica ideologului președintelui rus, a fost la comandă și planificat din timp, comunică Ria Novosti. Iar liderul autoproclamatei republici populare Donețk susține că partea ucraineană ar sta în spatele decesului. Mihail Podoleak, consilierul lui Zelenski, spune că „Ucraina nu are nimic de-a face cu explozia de ieri”, în urma căreia și-a pierdut viața Daria Dughin. 

Presa rusă scrie că reprezentanții Comitetului de anchetă al Federației Ruse au stabilit că sub mașina în care se afla fiica ideologului rus, pe partea șoferului, a fost instalat un dispozitiv exploziv, iar „Daria Dughin, care se afla la volan, a murit pe loc”.

Se mai menționează că la fața locului continuă să lucreze anchetatorii și specialiștii din cadrul Direcției principale de Criminalistică a Comisiei de Investigație. Totodată, expertul în explozivi a examinat autoturismul ars, după care mașina a fost condusă la o parcare specializată.

La fel se declară că a fost deschis un dosar pentru omor săvârșit în condiții periculoase.

Liderul autoproclamatei republici populare Donețk Denis Pușilin a scris pe Telegram că partea ucraineană ar sta în spatele decesului Dariei Dughin, iar Aleksandr Dughin a fost ținta principală și nu fiica lui.

Mihail Podoleak, consilierul președintelui Vladimir Zelenski, a spus că „Ucraina nu are nimic de-a face cu explozia de ieri, pentru că noi nu suntem un stat criminal, cum este Federația Rusă, și cu atât mai mult nici stat terorist”.

Potrivit lui Podoleak, acum în Rusia sunt diferite grupuri politice care luptă între ele pentru a redistribui spațiul ideologic intern în interiorul țării, relatează Ukrainskaea Pravda.

Menționăm că Daria Dughin, în vârstă de 30 de ani, și-a pierdut viața după ce automobilul în care se afla ar fi explodat din mers. Mașina aparține tatălui ei, Aleksandr Dughin, comunică TASS cu referire la șeful mișcării sociale „Orizontul rusesc” și un cunoscut al persoanei decedate, Andrei Krasnov.

Automobilul a explodat în apropiere de Moscova. Daria Dughin a deținut funcția de observator politic la Mișcarea internațională Eurasiatică, care este condusă de tatăl ei.

Presa americană l-a numit pe Aleksandr Dughin „creierul lui Putin”. Acesta este unul dintre ideologii „lumii rusești”, el a susținut intrarea trupelor ruse în Ucraina și ocuparea aproape a întregului teritoriu al acesteia. Se consideră că ideile lui Dughin influențează politica Kremlinului.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Pe 31 mai a fost deschis circulației podul peste calea ferată de pe drumul de ocolire a municipiului Bălți. Potrivit Ministerului Infrastructurii, acesta a fost reconstruit integral. Lucrările de reparație, demarate în octombrie 2024, au costat aproximativ 31,6 milioane de lei. Conform ministerului, durata de viață a podului este estimată la cel puțin 100 de ani. La ceremonia de inaugurare au participat președintele Parlamentului Igor Grosu și ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale Vladimir Bolea.

„Începând de astăzi, șoferii vor circula pe un pod sigur, dotat cu: parapet de siguranță și parapet pietonal protejate cu zinc, rezistente la coroziune; rosturi de dilatație moderne, adaptate la schimbările de temperatură; îmbrăcăminte rutieră din beton asfaltic turnat în două straturi; sistem dirijat de evacuare a apelor pluviale”, au comunicat reprezentanții Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, pe 31 mai. Potrivit ministerului, durata de viață a noii structuri este estimată la cel puțin 100 de ani.

Președintele Parlamentului, Igor Grosu, a spus că podul a fost „construit de la zero în timp record – 6 luni”. „Podul peste calea ferată, de pe traseul Chișinău-Orhei-Bălți, este un pod demult așteptat, construit conform ultimelor standarde europene. (…) Pe lângă faptul că este o arteră importantă de ocolire a orașului, podul a deschis acum drum direct și către Zona economică liberă Bălți. Până acum, antreprenorii și muncitorii din zonă erau nevoiți să facă un drum de ocolire, ceea ce însemna timp și bani irosiți”, a menționat Grosu.

Administrația de Stat a Drumurilor a raportat că pasajul peste calea ferată are o lungime de 76,21 metri și o lățime totală de 12,30 metri. Acesta include patru deschideri și două trotuare pietonale, fiecare cu o lățime de 1,0 metru. Lucrările de reparație, demarate în octombrie 2024, au o valoare totală de circa 31 635,42 mii lei. Potrivit Administrației, banii au fost alocați din Fondul Rutier.

„Vom continua cu reabilitarea podului peste râul Răut, astfel încât întreaga centură a municipiului Bălți să corespundă celor mai înalte standarde de circulație rutieră”, a declarat ministrul Vladimir Bolea.

Ministerul Infrastructurii a precizat că lucrările de reabilitare au loc în două etape: prima etapă a prevăzut reparația pasajului peste calea ferată, iar cea de-a doua etapă presupune reparația podului peste râul Răut: „Podul peste râul Răut și pasajul peste Calea Ferată sunt de o importanță strategică, fiind parte integrantă a centurii municipiului Bălți. Acestea au fost date în exploatare la începutul anilor ’70, însă, în urma constatării deteriorărilor semnificative s-a impus necesitatea stringentă a reabilitării”.

Igor Grosu
Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova
Igor Grosu
Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova
Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova
Igor Grosu
Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: