UE va impune limite mai stricte pentru poluarea aerului din 2030, cu microparticule, dioxid de azot și dioxid de sulf

Miniştrii mediului din Uniunea Europeană, reuniţi luni la Luxemburg, au aprobat oficial obiective mai stricte privind poluarea aerului aplicabile din 2030, informează dpa, preluată de G4Media.

Circa 300.000 de decese anual în Uniunea Europeană pot fi puse pe seama poluării aerului, care reprezintă „cel mai mare risc de mediu pentru sănătate”, consemnează un comunicat al Consiliului UE.

Noile limite se referă la particulele PM10 şi PM2.5 (cu diametre sub 10, respectiv 2,5 microni – n. red.), la dioxidul de azot şi dioxidul de sulf, despre care se ştie că provoacă probleme respiratorii.

Cetăţenii europeni vor avea dreptul la compensaţii în caz că se îmbolnăvesc din cauza nerespectării limitelor, arată comunicatul citat de dpa.

Statele europene pot însă solicita amânarea în anumite condiţii a termenului-limită din 2030. Legislaţiile naţionale pentru implementarea limitelor mai stricte trebuie adoptate în termen de doi ani, iar ţările care nu respectă obiectivele pot fi amendate.

Noile valori maxime admise pentru poluarea aerului au la bază acordul la care au ajuns în februarie anul acesta reprezentanţii Parlamentului European şi ai statelor membre.

Reglementările urmează să ghideze planul de acţiune al Comisiei Europene pentru eliminarea completă a poluanţilor din aer, apă şi sol până în 2050.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Defecțiunile tehnice înregistrate luni la Aeroportul Internațional Chișinău au fost cauzate de instabilitatea rețelei de electricitate din Ucraina, afectată de bombardamentele rusești. Explicațiile au fost oferite de vicepremierul Vladimir Bolea, ministru al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, citat de IPN.

Vladimir Bolea a declarat că, în prezent, Republica Moldova este conectată la rețeaua electrică prin Ucraina.

„Defecțiunea care a avut loc ne demonstrează importanța liniei pe care o construim și care leagă Vulcănești de Chișinău. În urma bombardamentelor de pe teritoriul Ucrainei au avut loc zeci de căderi de tensiune. Aceste căderi de tensiune au provocat arderea unei părți a unui utilaj de la Aeroport”, a precizat Vladimir Bolea în cadrul emisiunii Punctul pe Azi de la TVR Moldova.

Ministrul infrastructurii a precizat că, deși Aeroportul dispune de trei linii de aprovizionare cu energie electrică – una principală și două de rezervă – defecțiunea a reușit totuși să afecteze sistemul.

„Chiar dacă Aeroportul are trei linii, una de bază și două de rezervă, pentru a aproviziona Aeroportul cu energie electrică, totuși a avut loc această defecțiune. Până la prânz, ei au reușit să rezolve totul pentru că aveau piese de rezervă. S-a trecut la regim manual controlul și informarea cetățenilor. Au fost unele impedimente, dar Aeroportul și-a cerut scuze și a manifestat profesionalism”, a susține Vladimir Bolea.

Vicepremierul a subliniat că, odată cu finalizarea construcției rețelei Vulcănești – Chișinău, „această problemă nu va mai exista, pentru că atunci Republica Moldova va deveni independentă pe segmentul livrării energiei electrice“.

Amintim că luni, 9 mai, în Aeroportul Chișinău a avut loc o defecțiune tehnică, din cauza căreia unele sisteme informaționale au fost temporar indisponibile. Problemele au îngreunat activitatea unor servicii și au cauzat întârzieri în deservire. Angajații au fost nevoiți, pe alocuri, să completeze biletele manual. În plus, au fost anulate două curse — spre București și Dortmund, iar celelalte curse au decolat cu întârziere.

Până la amiază, problema tehnică a fost remediată, însă dificultățile și întârzierile au continuat pe parcursul întregii zile.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: