Денис Дерменжи / NewsMaker

Un bebeluș care avea doar o lună de viață a fost răpus de coronavirus în R. Moldova

23 de cazuri noi de infectare cu COVID-19 au fost confirmate în Republica Moldova, după efectuarea a 1 034 de teste. Totodată, Ministerul Sănătății raportează pe 4 aprilie trei decese asociate virusului. Printre victime este și un copil de doar o lună.

În instituțiile medico-sanitare spitalicești sunt internate 277 de persoane confirmate cu COVID-19. În stare extrem de gravă sunt 36 de pacienți, dintre care trei – supuși ventilării mecanice. Totodată, alte 185 de persoane au fost vindecate.

În tratament la domiciliu cu forme ușoare și moderate de COVID-19 sunt 1 196 de persoane, iar 1 874 se află sub supraveghere.

Totodată, au fost raportate alte trei decese provocate de COVID-19, dintre care două în regiunea transnistreană:

Deces 11.447 din 25.12.2021: Copil din mun. Chișinău, internat în IMSP SCM „Gheorghe Paladi”. Comorbidități: sindrom de aspirație, malnutriție, bronhopneumonie. Contactați de NM, reprezentanții Ministerului Sănătății au precizat că este vorba despre un nou-născut de doar o lună.

Deces 11.448 din 02.04.2022: Femeie de 86 de ani din regiunea transnistreană. Comorbidități: cardiomiopatie, encefalopatie.

Deces 11.449 din 02.04.2022: Femeie de 42 de ani din regiunea transnistreană. Comorbidități: miocardită.

Bilanțul cazurilor de COVID-19 în țara noastră a ajuns la 514 222. În total, 500 267 de persoane au fost tratate, iar 11 449 au decedat din cauza COVID-19.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Andrei Mardari / NewsMaker

Ministrul Bolea, reacție la nemulțumirile transportatorilor: „Mai mult decât să iubim banii, să iubim oamenii”

Vicepremierul și ministrul Infrastructurii, Vladimir Bolea, a declarat că „nu există problema aceasta legată de persoanele cu necesități speciale”, comentând nemulțumirile transportatorilor exprimate de APOTA. Aceștia susțineau că operatorii de transport sunt obligați să adapteze toate vehiculele pentru transportul persoanelor cu necesități speciale. Potrivit ministrului, agenții economici trebuiau să informeze „dacă există măcar o mașină în parcul lor care ar putea prelua pasageri cu necesități speciale”. Ministrul a mai spus că totul „nu este despre negocieri, ci despre oameni”. „Mai mult decât să iubim banii, trebuie să iubim oamenii”, a declarat oficialul, adăugând că pe 1 iulie va avea loc o discuție cu transportatorii.

La emisiunea „În context” de la Moldova 1, Bolea a fost întrebat dacă a purtat discuții cu reprezentanții APOTA, care au decis să protesteze. În continuare, prezentatorul TV i-a comunicat ministrului că transportatorii nu acceptă monitorizarea prin GPS, nici vânzarea biletelor prin sistemul informațional e-bilet, întâmpină dificultăți în adaptarea mașinilor pentru persoanele cu necesități speciale și solicită un alt mod de calcul al tarifelor.

„În primul rând vreau să vă spun că nu există problema aceasta legată de persoanele cu necesități speciale. (…) Deci, agenții economici trebuiau să informeze dacă există măcar o mașină în parcul lor, pe o rută, care ar putea prelua pasageri cu necesități speciale. (…) În general, totul este nu despre negocieri. Totul este despre oameni. (…) Dacă noi astăzi, în Republica Moldova, nu avem niciun microbuz care ar putea prelua o persoană cu necesități speciale, dumneavoastră considerați că este normal? (…) Noi trebuie să creăm condiții de inclusivitate socială pentru toți cetățenii din Republica Moldova. (…) Trebuie să avem un grad de empatie. Mai mult decât să iubim banii, să iubim oamenii”, a declarat oficialul.

Referitor la monitorizarea prin GPS și sistemul informațional e-bilet, ministrul a spus: „Nici nu a intrat în vigoare. Mâine (nota red. pe 1 iulie) avem discuții cu ei. Nu a fost votat încă în ședințele Guvernului, nu a intrat în vigoare nimic. O să începem discuții publice în privința GPS-ului, să vedem care sunt problemele și care trebuie să fie perioada de implementare pentru acest nou proiect de lege”.

Întrebat dacă nemulțumirile transportatorilor sunt justificate, Bolea a răspuns: „O să vedem mâine (nota red. pe 1 iulie), pentru că au fost discuții cred că ani în șir despre… o să ne întâlnim mâine și o să vedem despre ce este vorba în general”.

Menționăm că pe 1 iulie, președintele Consiliului Asociației Patronale a Operatorilor de Transport Auto (APOTA), Oleg Alexa, va participa la emisiunea NM „Есть вопросы”.

***

Pe 24 iunie, reprezentanții APOTA au acuzat Ministerul Infrastructurii și Agenția Națională Transport Auto (ANTA) de inacțiune, dar și presupuse abuzuri și scheme de corupție. APOTA a transmis un apel public, în care a avertizat că lipsa metodologiei tarifare, impunerea sistemelor electronice e-GPS și e-Bilet, precum și obligația de adaptare a tuturor vehiculelor pentru persoanele cu dizabilități pun în pericol activitatea transportatorilor. Aceștia au amenințat, atunci, cu proteste, dacă autoritățile nu vor ține cont de nemulțumirile lor.

În reacție, Guvernul a transmis că a luat act de solicitarea publică și a adăugat că soluționarea problemelor ține de competența Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale. „MIDR are ușile deschise”, a declarat purtătorul de cuvânt Daniel Vodă. În ceea ce privește acuzațiile APOTA legate de posibile scheme de corupție, Executivul a invitat toate părțile care dețin informații relevante să le prezinte organelor competente.

La două zile după ce au amenințat cu proteste, reprezentanții APOTA au decis să iasă în stradă. Asociația a anunțat organizarea a trei manifestații în capitală: prima în Piața Marii Adunări Naționale, a doua în fața sediului Misiunii Uniunii Europene în Republica Moldova, iar a treia – în fața Agenției Naționale Transport Auto (ANTA). Președintele Consiliului APOTA, Oleg Alexa, a anunțat că primul protest al transportatorilor din cele trei planificate va avea loc în data de 9 iulie.

Transportatorii insistă pe trei revendicări principale: aprobarea imediată de către Guvern și publicarea metodologiei de calcul a tarifelor pentru serviciile regulate de transport pasageri; retrimiterea spre elaborare a proiectului MIDR nr. 1125/2024, care prevede implementarea sistemelor electronice de tip e-bilet și e-GPS; retragerea scrisorilor emise de ANTA prin care operatorii de transport sunt obligați să adapteze toate vehiculele pentru transportul persoanelor cu dizabilități.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: