Un grup de producători moldoveni cer ca 50% din produsele vândute în rețelele de magazine să fie autohtone
Full Article 3 minutes read

Un grup de producători moldoveni cer ca 50% din produsele vândute în rețelele de magazine să fie autohtone

Reprezentanții asociaților mari de producători din R. Moldova solicită parlamentului să excludă, la nivel legislativ, practicile neloiale ale rețelelor de comerț cu amănuntul întreprinse față întreprinderile autohtone. Pentru aceasta ar trebui aprobate amendamentele la Legea cu privire la comerțul interior, adoptată în anul 2018, în prima lectură.

x

În cadrul unei conferințe de presă care a avut loc pe 6 octombrie la agenția INFOTAG, directorul executiv al asociației Naționale a Producătorilor de Lapte și Produse Lactate “Lapte”, Carolina Linte, a spus că cel puțin 50% din mărfurile de pe rafturile magazinelor din țară ar trebui să fie de producție autohtonă. În același timp, întreprinderile comerciale nu ar trebui să solicite o reducere mai mare de 10%.

„Beneficiind de situație, rețelele de comerț cu amănuntul cer reduceri care variază de la 20% până la 35%, majorându-se în fiecare an”, a spus Carolina Linte.

Potrivit ei, fiecare întreprindere „trebuie să plătească anual sume semnificative pentru reduceri, precum și pentru logistică, marketing, distribuție, deși acestea sunt costuri, pe care trebuie să le suporte comercianții”.

„Adoptarea amendamentelor la Legea cu privire la comerțul interior este extrem de necesară, în special, în perioada pandemiei COVID-19, când rețelele de comerț cu amănuntul au înlocuit piețele. Relația dintre furnizor și vânzător trebuie să fie una civilizată. Ne dorim ca autoritățile să găsească o soluție, care ar satisface cerințele tuturor părților implicate”, a declarat directorul executiv al Asociației Producătorilor și Exportatorilor de Fructe „Moldova Fruct”, Iurie Fală.

Preşedintele patronatului întreprinderilor prelucrătoare de carne, Sergiu Grădinaru, a subliniat că „vânzarea produselor autohtone asigură salariile pentru angajații din sector, iar banii rămân în economia țării”.

Amintim că, la sfârșitul anului 2017, guvernul condus de Pavel Filip a elaborat un proiect de lege care presupune limitarea reducerilor oferite comercianților de către furnizori – cel mult 10% și a termenului la ofertele promoționale – până la 60 de zile pe an. Totodată, autorii proiectului insistă asupra faptului ca produsele autohtone să ocupe cel puțin 50% din rafturile magazinelor.

Ulterior, guvernul Sandu a retras acest proiect de lege, iar președintele Igor Dodon a învinuit PAS că ar fi apărat interesele corporațiilor străine. Despre ceea ce spun politicienii, dar și experții, puteți citi în articolul NM „Noi vom mai negocia. Cum și de ce Dodon eliberează rafturile pentru producătorul autohton”.

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: