Zborul de pe ruta Paris–Chișinău, care a suferit o defecțiune tehnică la aeronavă, a înregistrat o întârziere de peste 28 de ore. Cei 189 de pasageri ai cursei au dreptul să solicite o compensație în valoare de 400 de euro. Informația a fost comunicată de Autoritatea Aeronautică Civilă, care a anunțat că decolarea noii aeronave, identificată de operatorul aerian, a fost programată pentru ora 14:20, ora locală Paris. Astfel, ținând cont de cele comunicate de Autoritate, zborul ar fi trebuit deja să decoleze.
Autoritatea Aeronautică Civilă a precizat că zborul care a înregistrat întârzieri este operat de SkyUp Malta.
„Zborul întârziat Paris–Chișinău urmează să decoleze în aproximativ 40 de minute, (14:20 ora locală Paris) având la bord 189 de pasageri”, au comunicat reprezentanții Autorității Aeronautice în jurul orei 15:00.
Reprezentanții Autorității au mai spus că „întârzierea este de peste 28 de ore, iar potrivit reglementărilor în vigoare privind drepturile pasagerilor, aceștia pot solicita o compensație în valoare de 400 euro per pasager, având în vedere distanța ortodromică”. „De asemenea, în astfel de situații, operatorul are obligația de a asigura hrană, băuturi, cazare și transport pentru pasagerii afectați. În cazul în care nu li s-au oferit aceste servicii, pasagerii sunt încurajați să se adreseze cu o petiție Autorității Aeronautice Civile”, au declarat reprezentanții instituției.
Amintim, cu câteva ore în urmă, la ora 11:04, reprezentanții Autorității Aeronautice Civile anunțau că un zbor de pe ruta Paris–Chișinău înregistrează o întârziere semnificativă din cauza unei defecțiuni tehnice la aeronavă. Instituția preciza că operatorul aerian a identificat deja o altă aeronavă, iar îmbarcarea pasagerilor „urmează să înceapă în scurt timp”.
Ai zbor întârziat, anulat sau bagaj pierdut? Vezi aici drepturile pasagerilor avia.