Unii moldoveni s-au pomenit cu facturile la gaz umflate substanțial. Spînu: „Presupun că a fost o eroare de calcul și atâta tot”
Full Article 3 minutes read

Unii moldoveni s-au pomenit cu facturile la gaz umflate substanțial. Spînu: „Presupun că a fost o eroare de calcul și atâta tot”

Viceprim-ministrul Andrei Spînu susține că, cel mai probabil, unii cetățeni ai Republicii Moldova s-au pomenit cu facturi mai mari la gaz pentru că s-ar fi făcut o eroare de calcul și a fost inclus un volum mai mare decât cel consumat în realitate. Declarația a fost făcută în cadrul conferinței de presă din 11 ianuarie. În ajun, mai multe persoane, printre care și ex-deputatul Platformei DA Ion Terguță, au remarcat că le-a fost calculat greșit consumul de gaz.

„Am văzut aceste informații. Din câte cunosc, Moldovagaz a publicat un comunicat și a solicitat consumatorilor să sune la telefoanele indicate și să anunțe despre acest lucru. În anumite situații chiar s-a rezolvat. Eu presupun că a fost o eroare de calcul și atâta tot, nu cunosc alte detalii. Nu știu dacă această informație este una generalizată pentru toți consumatorii”, a declarat minsitrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale Andrei Spînu.

Pe 10 ianuarie, ex-deputatul Ion Terguță a publicat pe Facebook factura sa pentru gazul consumat în luna decembrie. Acesta a remarcat că i se cere să plătească pentru un volum de gaz pe care nu l-a consumat.

„De la 46m3 în noiembrie la 516 m3 în decembrie. Un salt prea mare pentru doar 8 zile de consum. Factura îmi arată un indice al contorului de 1736 m3, de unde, rezultând diferența cu cel de luna trecută, mă taxează cu 5750 de lei. Noroc de compensația guvernului de 537,66 lei, afișată în factură ( că dealtfel de unde aș fi știut) și m-am scos la 5200. Doar că indicele contorului e la doar 1451 și-mi arată asta azi, nu la începutul lunii. Și acum să facem un calcul 1736-1451=285, plus consumul din ianuarie, doar pentru aragaz și apă caldă, obținem o diferență de 300 m3. 300×11,08= 3.324. Trei mii trei sute douăzeci și patru lei mă fură Moldova Gaz fără să clipească”, a scris acesta.

Ulterior, Moldovagaz a publicat un comunicat de presă și a îndemnat consumatorii care au primit „facturi eronate” să anunțe reprezentanții companiei.

„Citirea indicilor echipamentului de măsurare a gazelor naturale în luna decembrie 2021 atât pentru sectorul municipal, cit și pentru sectorul particular, s-a efectuat cu asigurarea măsurilor de siguranță și precauție privind contactul direct cu consumatorii la preluarea indicilor”, a argumentat Moldovagaz.

Astfel, În cazul în care consumatorul final depistează că i-a fost emisă o factură de plată eronată (indici facturați greșit, lipsa indicilor, indici estimativi etc) pentru a remedia situația creată pot fi utilizate următoarele căi:

– apelul telefonic la numărul unic 1304 sau 1305 (în cazul capitalei), disponibil în toată țara, sau „Cabinetul personal al consumatorului” de pe site-ul www.moldovagaz.md

– telegram-canalul https://t.me/MoldovagazSupportBot (întrebările din partea consumatorilor sunt recepționate în regim 24 din 24 de ore, iar răspunsurile sunt oferite după prelucrarea acestora de operatori).

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: