Gheretele și chioșcurile din capitală trebuie să rămână închise. Precizarea a fost făcută de primarul general al municipiului Chișinău, Ion Ceban, în cadrul emisiunii „Politica Nataliei Morari” din 27 aprilie.
Edilul a menționat că pe parcursul zilei de luni, 27 aprilie, unele gherete au funcționat din cauza faptului că pretorii de sector nu au înțeles corect dispoziția Comisiei pentru Situații Excepționale.
„Dimineața, în cadrul ședinței primăriei, s-a discutat acest subiect, pentru că pot fi diferite interpretări. Unii pretori au înțeles într-un fel, alții în alt fel. După amiaza, am precizat și am anunțat că, deocamdată, nu pot funcționa. Noi nu facem constatări, este munca organelor de drept. În Dispoziția Comisiei scrie clar că nu au dreptul să activeze, în pofida indignărilor, fie că sunt chioșcuri de ziare sau gherete pentru cafea”, a explicat Ceban.
Totuși, administratorii gheretelor și chișcurilor care au funcționat pe parcursul zilei de ieri, cel mai probabil, nu vor fi amendați, pentru că nu a existat o interpretare clară a Dispoziției Comisiei pentru Situații Excepționale, a menționat Ion Ceban.
Preicizăm că într-un comunicat publicat ieri, 27 aprilie, pe site-ul Primăriei Chișinău se menționează că „chioșcurile care vând ziare și gheretele unde se comercializează cafea și gustări, rămân în continuare închise, întrucât acestea fac parte din sectorul HoReCa, activitatea cărora încă nu a fost reluată”.
Pe data de 17 martie în Republica Moldova a fost decretată stare de urgență din cauza pandemiei de coronavirus de tip nou. Prin decizia Comisiei pentru Situații Excepționale s-a decis închiderea tuturor agenților economici din domeniul HoReCa.
Începând de luni, 27 aprilie, guvernul a renunțat la unele măsuri de restricție și a permis plimbările în parcuri și păduri. La fel, au fost redeschise majoritatea unităților de comerț cu amănuntul, nu și cele din centrele comerciale.
Chișinău, [29 septembrie] – Glovo, una dintre cele mai importante platforme tehnologice care operează în Europa, Asia Centrală și Africa, marchează cinci ani de activitate în Republica Moldova. Lansată în octombrie 2020 în Chișinău, platforma și-a extins operațiunile în municipiul Bălți și a devenit un actor cheie în digitalizarea comerțului local, crearea de locuri de muncă și sprijinirea micilor întreprinderi locale din sectoarele restaurantelor și comerțului cu amănuntul.
Glovo a devenit mai mult decât o simplă aplicație. Este o adevărată platformă tehnologică, un ecosistem digital care conectează clienții, întreprinderile locale și curierii. Platforma sprijină transformarea digitală a comercianților locali și creșterea acestora, încurajează un nou comportament al consumatorilor bazat pe comoditate, accesibilitate, diversitate și oferă noi oportunități de venit pentru curieri.
Pentru a marca cea de-a cincea aniversare a operațiunilor în Moldova, cofondatorul Glovo, Sacha Michaud, a efectuat o vizită de lucru în țară pentru a sărbători acest moment important și pentru a se întâlni cu echipa locală, dar și partenerii cheie ai platformei. Antreprenor cu experiență și director executiv britanico-canadian, Michaud a fondat Glovo în 2015 alături de Oscar Pierre, cu viziunea clară de a oferi acces rapid la orice produs din oraș. Sub conducerea sa, Glovo a evoluat într-una dintre cele mai dinamice platforme tehnologice care oferă servicii multicategorie la nivel global.
„Suntem mândri să sărbătorim cinci ani de activitate în Moldova. Împreună cu echipa locală și partenerii noștri, am construit un ecosistem care conectează clienții, companiile și curierii, transformând modul în care facem cumpărături și oferind mai multă comoditate și accesibilitate miilor de moldoveni”, a declarat Sacha Michaud, cofondator Glovo.
Ecosistemul Glovo: digitalizarea companiilor locale și stimularea noilor tendințe de consum
În doar cinci ani, Glovo a devenit o soluție indispensabilă pentru mii de moldoveni, integrând livrarea de produse alimentare în viața de zi cu zi a consumatorilor. Pornind din Chișinău în 2020, platforma și-a extins operațiunile în aprilie 2021 la Bălți – al doilea oraș ca mărime din țară. În prezent, Glovo colaborează cu peste 600 de locații partenere în Moldova, acoperind o rețea diversă de întreprinderi locale.
Modelul Quick Commerce (Q-Commerce), în care Glovo este un pionier, redefinește comerțul urban: livrări ultra-rapide, acces instantaneu la orice produs, flexibilitate pentru clienți și oportunități pentru parteneri de a-și extinde operațiunile.
Investiții și impact economic
Pentru a-și susține creșterea în Moldova, Glovo a investit până în prezent peste 3 milioane de euro în infrastructura logistică, tehnologie și dezvoltarea unui ecosistem de parteneri locali. Această investiție a avut un efect multiplicator, încurajând digitalizarea și stimulând vânzările pentru sute de IMM-uri.
„Încă de la început, Glovo a fost un partener de creștere pentru întreprinderile mici și mijlocii din sectorul HoReCa și nu numai. Mulți antreprenori locali din Moldova au făcut primii pași în vânzările digitale prin intermediul Glovo, ajungând la noi clienți și consolidându-și reziliența. Cu platforma noastră, deschidem noi oportunități pentru IMM-uri de a-și diversifica canalele de vânzare și de a se extinde mai rapid, continuând în același timp să consolidăm economia locală”, a adăugat Sacha Michaud.
Glovo contribuie activ la economia locală prin salariile angajaților, veniturile generate de curieri și valoarea adăugată creată pentru fiecare vânzător prin dezvoltarea vânzărilor online. În plus, Glovo respectă toate taxele solicitate la nivel local, inclusiv impozitele pe salarii și alte taxe de exploatare.
În abordarea sa hiperlocală, Glovo a creat 15 locuri de muncă directe în biroul său din Chișinău, care se ocupă de operațiunile zilnice și de aspectele comerciale pentru a oferi cel mai bun serviciu moldovenilor. În plus, aproape 400 de curieri operează în prezent pe platformă prin intermediul unor parteneri logistici terți. Acești curieri joacă un rol vital în dinamica livrărilor urbane rapide și în noua eră în care clienții caută comoditate, în timp ce modelul Glovo ajută întreprinderile mici să ajungă la un public mai larg, dincolo de cartierele lor, să-și diversifice canalele de vânzare și să-și crească vânzările.
Despre Glovo
Glovo este o platformă tehnologică de vârf care conectează clienții, întreprinderile și curierii, oferind servicii la cerere din mai multe categorii de la restaurante locale, magazine alimentare și supermarketuri, precum și magazine de retail de pe străzile principale. Ca lider în Quick Commerce, următoarea generație de comerț electronic, viziunea Glovo este de a construi cea mai mare piață online pentru a oferi tuturor acces la orice din orașul lor în câteva minute. Fondată în 2015 în Barcelona, compania operează în 23 de țări din Europa, Asia Centrală și Africa.Pentru mai multe detalii, accesează: https://about.glovoapp.com/