Facebook/Vlad Bilețchi

USB a devenit AUR. Munteanu: Ne integrăm plenar în marea familie

Partidul politic „Uniunea Salvați Basarabia” (USB) a fuzionat prin absorbție cu Alianța pentru Unirea Românilor (AUR). Anunțul a fost făcut de către Valeriu Munteanu, președintele formațiunii, în urma congresului care s-a desfășurat pe 27 noiembrie.

„Mărturisitori sinceri ai Unirii Basarabiei cu România, membrii USB au decis astăzi, în cadrul Congresului, în mod legal și statutar fuziunea prin absorbție de către Alianța pentru Unirea Românilor. Stegari neobosiți ai celor patru piloni fundamentali pentru orice român – Credința, Națiunea, Familia și Libertatea, foștii membri USB, se integrează plenar în marea familie a AUR, un partid puternic pentru întreg spațiul românesc, de la Timișoara până la Tiraspol”, a menționat Munteanu și a subliniat că unirea Republicii Moldova cu România rămâne dezideratul statutar suprem al AUR.

La rândul său, președintele AUR Moldova, Vlad Bilețchi a menționat că formațiunea pe care o conduce intenționează să unească toate formațiunile cu viziuni pro-unirea Republicii Moldova cu România: „Este foarte important ca unioniștii să se regăsească sub umbrela aceleiași entități, pentru a le oferi unioniștilor și celor care simt românește șansa de a fi reprezentați de un partid puternic, care să ducă la apropierea celor două maluri de Prut. Vom continua procesul de coagulare a forțelor unioniste și vom fi vocea tuturor celor care cred că cetățenii Republicii Moldova merită un trai mai bun alături de Patria-Mamă, România”.

Amintim că, la alegerile parlamentare din 11 iulie, USB și Partidul Liberal au participat alături de AUR. Cele trei formațiuni au obținut un scor de 0,49% (circa 7 200 de voturi).

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: