„Va aduce după sine costuri suplimentare”. Premier Energy, despre amenzile pentru deconectarea deliberată a consumatorilor de la rețelele electrice
Full Article 2 minutes read

„Va aduce după sine costuri suplimentare”. Premier Energy, despre amenzile pentru deconectarea deliberată a consumatorilor de la rețelele electrice

„Premier Energy” a venit cu o reacție, după ce deputații au susținut introducerea unor sancțiuni pentru deconectarea deliberată a consumatorilor de la rețelele electrice. Întreprinderea susține că „această inițiativă este una nechibzuită și ineficientă”.

x

„Modificările operate în Codul Contravențional intră în contradicție cu actele normative de reglementare în domeniul energetic și prevederile Legii cu privire la energia electrică, care stabilesc expres modalitatea de preavizare și de informare a consumatorului despre termenul de plată a facturii și consecințele neachitării acesteia”, se arată într-un comunicat emis de „Premier Energy”.

Întreprinderea notează că „această modificare legislativă va aduce după sine costuri suplimentare atât pentru furnizori, cât și pentru consumatori”, ceea ce va determina majorarea prețului de furnizare a energiei electrice. Costurile suplimentare estimative constituie circa 27 de milioane de lei pe an (doar pentru „Premier Energy”), ceea ce reprezintă o creștere a prețului mediu de furnizare a energiei electrice cu 0,7% (1,07 bani / kWh).

„Principala dificultate operațională pe care o implică noua obligație impusă, este faptul că se necesită o confirmare în scris din partea consumatorului privind recepționarea avizului suplimentar despre depășirea termenului de achitare a facturii pentru consumul energiei electrice și consecința care derivă din aceasta – deconectarea instalației sale electrice. Ținând cont de faptul că în majoritatea cazurilor, consumatorul nu se află acasă în momentul livrării avizului, acest lucru va îngreuna procesul de recepționare a acestuia”, se mai arată în comunicat.

Întreprinderea mai susține că „un grup limitat de consumatori ar putea abuza de această nouă reglementare, încercând în mod intenționat să evite plata pentru consumul de energie electrică, prin refuzul de a confirma în scris recepționarea notificării prealabile”.

„Premier Energy” precizează că în perioada stării de urgență, furnizorii de energie nu deconectează consumatorii pentru întârzierea plăților.

Amintim că pe 22 aprilie, deputații au susținut introducerea unor interdicții și sancționări pentru deconectarea deliberată a consumatorilor de la rețelele electrice.

Proiectul prevede introducerea unor modificări la Codul Contravențional în vederea sancționării deconectării instalațiilor de utilizare ale consumatorilor de la rețeaua electrică, până la momentul expirării unui termen de înștiințare de 10 zile, calculat de la data recepționării preavizului de deconectare, expediat după neachitarea energiei electrice curente, emise și expediate către consumator, de către furnizorul de energie electrică.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: