Vasile Bolea a primit „ordin de restricție de urgență” după ce și-ar fi agresat soția

Deputatul Vasile Bolea, afiliat oligarhului fugar Ilan Șor, a primit un „ordin de restricție de urgență”. Informația a fost confirmată de către vicepreședinta Parlamentului, Doina Gherman, după ce ZdG a scris că parlamentarul și-ar fi agresat soția.

Confirm oficial, din informațiile oferite de Inspectoratul General al Poliției, că în acest caz a fost emis un ordin de restricție de urgență. Solicit autorităților să investigheze acest caz rapid, corect și transparent. Legea trebuie aplicată la fel pentru toți — fără nicio excepție.

Mii de femei din Moldova sunt abuzate în propria casă, violența verbală deseori este urmată de cea fizică. În cele mai multe cazuri victima nu își reclamă agresorul. Cine știe câți ani la rând această femeie a fost umilită, agresată și redusă la tăcere? De data aceasta un copil a avut curajul să găsească sprijin la autorități”, a scris Doina Gherman pe pagina sa de Facebook.

Conform ZdG, în seara de 25 aprilie, poliția a intervenit la domiciliul familiei lui Vasile Bolea, după ce a fost solicitată de către un copil care a telefonat la 112. Motivul este că deputatul și-ar fi agresat soția.

Parlamentarul nu a comentat deocamdată informațiile.

***
Vasile Bolea este fost deputat socialist, care ulterior a devenit afiliat Blocului „Victorie”, condus de Ilan Șor. Acesta este cunoscut pentru viziuni pro-ruse și promovarea „familiei tradiționale”.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

30 de treceri feroviare din Republica Moldova vor rămâne fără bariere mecanice. Acestea vor fi înlocuite cu indicatoare rutiere. Anunțul a fost făcut pe 5 iunie de întreprinderea de stat „Calea Ferată din Moldova” (CFM). Potrivit instituției, decizia a fost luată în contextul reducerii drastice a fondurilor disponibile pentru întreținerea infrastructurii. Astfel, participanții la trafic sunt îndemnați să se asigure vizual și auditiv, înainte de traversarea liniei ferate.

„Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” informează participanții la trafic, că a demarat procesul de transformare a 30 de treceri la nivel cu calea ferată dirijate (dotate cu bariere mecanice) în treceri la nivel cu calea ferată nedirijate, semnalizate prin indicatoare. Această decizie este inevitabilă, fiind luată pentru a menține funcționalitatea rețelei feroviare, în contextul reducerii drastice a fondurilor disponibile pentru întreținerea și modernizarea infrastructurii”, au comunicat reprezentanții CFM pe 5 iunie.

În acest context, întreprinderea a făcut apel la toți participanții la trafic să manifeste maximă prudență la apropierea de trecerile la nivel cu calea ferată nedirijate, să reducă viteza, să se asigure vizual și auditiv că nu se apropie înainte de traversarea liniei ferate niciun tren sau alt vehicul feroviar și să respecte indicatoarele rutiere.

„Reiterăm, că conducătorului de vehicul îi este interzis să se angajeze în traversare în cazul în care situaţia rutieră îl va impune să oprească pe calea ferată, precum şi să ocolească vehiculele oprite în faţa trecerii, ieşind pe contrasens. Pentru cedarea trecerii trenului sau altui vehicul feroviar, în cazul lipsei marcajului și a indicatorului, conducătorul trebuie să oprească nu mai aproape de 10 m de la prima șină”, se mai arată în mesajul CFM.

***

Amintim că CFM se confruntă cu dificultăți financiare din august 2022, când tranzitul feroviar din Ucraina s-a redus semnificativ după redeschiderea portului Odesa. Pierderile generate au dus la diminuarea veniturilor și la întârzieri de luni întregi la plata salariilor angajaților. În încercarea de a face rost de bani, întreprinderea a scos la licitație vagoane de pasageri, locomotive și fier vechi.

În prezent, CFM este condusă de Serghei Cotelnic. Ministrul Agriculturii și Industriei Alimentare, Vladimir Bolea, a declarat anterior că întreprinderea este strategică și nu se discută despre o posibilă privatizare.

În luna mai 2025, autoritățile au anunțat că întreprinderea va beneficia, în premieră, de sprijin financiar din partea statului pentru întreținerea și modernizarea rețelelor feroviare. Deși proiectul supus consultărilor publice prevedea o alocare anuală de 400 de milioane de lei, în baza unui contract multianual, Ministerul Infrastructurii anunța că suma exactă va fi stabilită la momentul semnării documentului. 

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: