Eforturile depuse de Victoriabank privind asigurarea securității bancare a clienților săi au fost apreciate la nivel internațional prin validarea conformității cu programul de securitate PIN al Visa. Astfel, instituția bancară a fost inclusă în Registrul global al furnizorilor de servicii Visa.
Victoriabank a obținut acest titlu datorită eforturilor considerabile în vederea furnizării serviciilor calitative de asigurare a securității datelor.
Un exemplu în acest sens îl constituie serviciul E-PIN, lansat acum un an de Victoriabank. Acesta reprezintă o modalitate, care înlocuiește plicul cu PIN pe suport de hârtie, cu codul de activare expediat deţinătorului de card prin intermediul mesajelor SMS. PIN-ul poate fi ulterior schimbat rapid și gratuit de către client la bancomatele băncii. Această metodă de obținere a codului PIN previne eventuale dificultăți apărute în caz de pierdere sau furt.
Registrul global recunoaște furnizorii de servicii care și-au asumat angajamentul față de securitatea tranzacțiilor cu cardul prin îndeplinirea cerințelor Standardului de securitate a datelor din Industria Plăților cu cardul (PCI). Acesta a fost creat pentru a spori controlul privind securitatea datelor deținătorilor de carduri cu scopul de a reduce fraudele prin intermediul cardurilor bancare.
În prezent, peste 80% din clienții Victoriabank beneficiază de serviciul E-PIN, care este mult mai comod, rapid și sigur și demonstrează succesele obținute de bancă în asigurarea standardelor internaționale de securitate.
„Considerația oferită de Visa reflectă, de fapt, angajamentul pe care Victoriabank l-a făcut în raport cu clienții săi, și anume, asigurarea securității plăților cu cardul și oferirea serviciilor bancare la standarde internaționale. Securitatea plăților efectuate de clienții noștri este o prioritate și o preocupare constantă, iar procentajul de peste 80%, chiar și de 95%, în unele sucursale, care au beneficiat de serviciul E-PIN, reconfirmă standardele înalte de securitate pe care Victoriabank și le-a asumat și pe care continuă să le dezvolte”, a declarat Președintele Victoriabank, Bogdan Pleșuvescu.
Visa încurajează Victoriabank să mențină același nivel de profesionalism în domeniul prevenirii, detectării și corectării oricăror probleme legate de securitate.
Totodată, Visa a subliniat faptul că prezența băncii în Registru oferă clienților, dar și potențialilor clienți, încredere în serviciile prestate și diferențiază Victoriabank de concurenți.
„Includerea Victoriabank în Registrul global al furnizorilor de servicii Visa reprezintă o recunoaștere internațională a eforturilor constante depuse de echipa profesionistă – pe care am onoarea să o conduc – în domeniul asigurării securității industriei de plăți digitale. Trăim într-o eră în care securitatea tranzacțiilor digitale reprezintă aspectul primordial al încrederii pe care o au clienții într-o instituție bancară. Suntem recunoscători partenerului nostru Visa pentru considerație și ne angajăm să menținem această înaltă apreciere internațională”, a conchis Bogdan Pleșuvescu.
Prima apariție a Victoriabank în Registrul Global al Furnizorilor de Servicii Visa a fost în 2016 fiind apreciat efortul depus în ceea ce privește securitatea datelor deținătorilor de carduri.
Victoriabank este unul dintre cele mai recunoscute branduri din Republica Moldova. În 2018, Banca Transilvania, cel mai mare grup financiar din România, a devenit acționar majoritar al Victoriabank, alături de BERD. Instituția bancară traversează un proces complex de change management și de transformare culturală, iar investițiile în platformele digitale rămân o prioritate, acestea reprezentând viitorul. Potrivit statisticilor publice ale Băncii Naționale a Moldovei, Victoriabank este banca sistemică cu procentul cel mai mare de tranzacții efectuate de clienți fără numerar din numărul total de operațiuni bancare.