(VIDEO) „Aici sunt jurnaliști care ne susțin”. Reprezentanții celor 6 posturi TV cu licența suspendată au protestat la București
Full Article 3 minutes read

(VIDEO) „Aici sunt jurnaliști care ne susțin”. Reprezentanții celor 6 posturi TV cu licența suspendată au protestat la București

Un grup de jurnaliști din Republica Moldova a organizat un protest, pe 25 ianuarie, în Piața Presei Libere din București. Aceștia și-au manifestat nemulțumirea în legătură cu decizia Comisiei pentru Situații Excepționale de a suspenda, pe perioada stării de urgență, licența de emsie a șase posturi TV.

Jurnaliștii prezenți la manifestație erau reprezentanți ai posturilor de televiziune suspendate. Aceștia au declarat că decizia CSE este „abuzivă” și „ilegală”.

„Ceea ce se întâmplă astăzi la Chișinău nu e deloc despre democrație, despre libertatea de exprimare, despre dreptul fundamental al omului de a se informa din ce sursă dorește. Consider că este momentul să ne unim cu toții și să spunem „Nu Cenzurii!”, a declarat jurnalistul TV6, Alexei Lungu.

Acesta  susține că acuzațiile guvernării despre promovarea urii sau lansarea de fake-uri sunt nefondate.

„Vreau să vă spun că n-am avut nicio sancțiune pe fake news la Consiliul Audiovizualului, așa cum le place să spună unora. N-am avut nicio samcțiune pe promovarea de ură interetnică sau pe promovarea intereselor Federației Ruse în războiul din Ucraina. Dimpotrivă, noi am condamnat războiul din țara vecină, nu am susținut și am dat echidistant toate pozițiile și evenimetele”, a adăugat acesta.

Contactat de NM, Dumitru Chitoroaga, directorul TV6 și Orhei TV, a declarat că jurnaliștii au ales să protesteze la București pentru că în acest oraș există jurnaliști care le împărtășesc poziția. „Pentru că sunt mulți jurnaliști români care sunt de partea noastră, deci la București. Nu avem această oportunitate în alte țări, de exemplu în Franța. Cu toate că jurnaliștii francezi au vorbit cu noi și și-au dat seama că adevărul este în spatele nostru. Motivul de bază este că există jurnaliști aici care ne susțin”, a declarat Chitoroaga.

Amintim că, pe 16 decembrie 2022, CSE a dispus suspendarea licenței  de emisie a șase posturi de televiziune (Primul în Moldova, RTR Moldova, Accent TV, NTV Moldova, TV6, Orhei TV) pentru „lipsa unei informări corecte în reflectarea evenimentelor naționale, dar și a războiului din Ucraina”. Argumentele invocate întru justificarea acestei decizii sunt: (1) câteva persoane fizice și/sau juridice supuse sancțiunilor internaționale exercită controlul asupra posturilor TV supuse restricției (2) Consiliul Audiovizualului (CA) a monitorizat și a sancționat posturile TV pentru lipsa unei informări corecte în reflectarea evenimentelor naționale, dar și a războiului din Ucraina.

Opt instituții mass-media și organizații ale societății civile au semnat declarații prin care cer lămuriri de la CSE.

Ambasadorul Uniunii Europene în Republica Moldova, Jānis Mažeiks, consideră că Guvernul și Consiliul Audiovizualului trebuiau să ofere detalii și o argumentare explicită privind decizia de suspendare.


Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la existența jurnalismului de calitate susținându-ne pe Patreon! În acest fel, puteți fi parte a schimbării în bine a Moldovei. Datorită sprijinului vostru, vom putea implementa și mai multe proiecte noi și importante. Vă punem la dispoziție 6 modalități de a ne sprijini. În schimb, vă oferim content exclusiv și cadouri plăcute. Accesați linkul pentru a deveni patronul nostru. Nu este deloc greu, în schimb este atât de plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: