Opt ONG-uri și instituții mass-media cer lămuriri cu privire la suspendarea licenței de emisie a unor televiziuni
Full Article 3 minutes read

Opt ONG-uri și instituții mass-media cer lămuriri cu privire la suspendarea licenței de emisie a unor televiziuni

Cinci instituții mass-media au semnat o declarație prin care cer Comisiei Situații Excepționale (CSE) să comunice public toate informațiile privind circumstanțele de fapt și de drept în temeiul cărora a fost emisă decizia CSE ce impune restricții în raport cu unii furnizori de servicii media. O declarație prin care se solicită mai multă transparență a fost semnată și de Amnesty International Moldova, alături de alte organizații ale societății civile. Acestea au fost publicate pe 20 decembrie. 

Centrul pentru Jurnalism Independent, Asociația Media Guard, Asociația Presei Electronice, Centrul de Investigații Jurnalistice și RISE Moldova cer autorităților să comunice public toate informațiile privind circumstanțele de fapt și de drept în temeiul cărora a fost emisă decizia CSE ce impune restricții în raport cu unii furnizori de servicii media.

Suspendarea licenței, drept măsură restrictivă întreprinsă de CSE, poate fi admisă în cazul existenței unor motive serioase, convingătoare, justificate și probate corespunzător. În prezent, însă, evaluarea proporționalității ingerinței și legitimității scopului urmărit este imposibilă din cauza lipsei informației explicite, clare și detaliate ce ar confirma controlul exercitat asupra celor șase posturi de către o persoană inclusă în lista sancțiunilor internaționale. De asemenea, în hotărârea CSE lipsește informația exactă despre sancțiunile aplicate anterior de CA în privința fiecărui furnizor de servicii media vizat”, se arată în declarație.

Aceasta a fost semnată de:

Centrul pentru Jurnalism Independent
Asociația Media Guard
Asociația Presei Electronice
Centrul de Investigații Jurnalistice
RISE Moldova

O declarație privind suspendarea dreptului de emisie a șase posturi TV a fost semnată și de organizațiile civile:

Asociația Promo-LEX
Amnesty International Moldova
Centrul de Resurse Juridice din Moldova (CRJM)
Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI)

Solicităm ca toate circumstanțele de fapt și argumentele care au stat la baza deciziei CSE să fie comunicate public și îndemnăm autoritățile să ia de îndată toate măsurile permise de lege pentru a preveni legitimarea războiului din Ucraina și a combate concentrarea controlului asupra media”, se arată în document, a cărui listă de semnatari rămâne deschisă.

Pe 16 decembrie 2022, CSE a dispus suspendarea licenței  de emisie a șase posturi de televiziune (Primul în Moldova, RTR Moldova, Accent TV, NTV Moldova, TV6, Orhei TV) pentru „lipsa unei informări corecte în reflectarea evenimentelor naționale, dar și a războiului din Ucraina”. Argumentele invocate întru justificarea acestei decizii sunt: (1) câteva persoane fizice și/sau juridice supuse sancțiunilor internaționale exercită controlul asupra posturilor TV supuse restricției (2) Consiliul Audiovizualului (CA) a monitorizat și a sancționat posturile TV pentru lipsa unei informări corecte în reflectarea evenimentelor naționale, dar și a războiului din Ucraina.


Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la existența jurnalismului de calitate susținându-ne pe Patreon! În acest fel, puteți fi parte a schimbării în bine a Moldovei. Datorită sprijinului vostru, vom putea implementa și mai multe proiecte noi și importante. Vă punem la dispoziție 6 modalități de a ne sprijini. În schimb, vă oferim content exclusiv și cadouri plăcute. Accesați linkul pentru a deveni patronul nostru. Nu este deloc greu, în schimb este atât de plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: