Moldo Crescendo

Violonista moldoveancă Alexandra Tirsu s-a ales cu o vioară Stradivarius

Moldoveanca Alexandra Tirsu s-a ales cu o vioară Stradivarius din 1699. Aceasta i-a fost oferită de compania J & A Beare din Londra, comunică reprezentanții proiectului Moldo Crescendo. 

La vioara oferită Alexandrei Tirsu a cântat inclusiv și Ida Haendel, violonistă renumită din Polonia. Haendal a fost o violonistă populară a secolului XX, care l-a avut printre profesori și pe George Enescu.

De menționat că viorile Stradivarius nu sunt de vânzare, acestea sunt oferite doar muzicienilor cu merite.

Moldo Crescendo declară că Alexandra Tirsu înregistrează la moment, împreună cu London Symphony Orchestra, un CD cu muzică de Ceaikovski, Beethoven și Paul Lorenz în studiourile Abbey Road.

„Și încă ceva, Alexandra o să urce pe scenă la ediția a VII-a a festivalului Moldo Crescendo de la sfârșitul acestei veri. S-o rugăm să ia Stradu cu ea?”, se mai arată în declarația proiectului moldovenesc.

Amintim că pe 22 octombrie 2021, la Aeroportul Internaținal Chișinău, violonista moldoveancă Alexandra Conunova a rămas fără vioară. Procuratura pentru Combaterea Criminalității Organizate și Cauze Speciale anunța că violonista este acuzată că ar fi încercat să scoată din țară o vioară datată din secolul al XVIII-lea, fără declararea acesteia. Pe 23 decembrie 2021, vioara ridicată i-a fost returnată Alexandrei Conunova, care a prezentat documentele autentificate ce o împuterniceau să o dețină în folosință.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: