În incinta Aeroportului Internațional Chișinău a fost deschis un birou. Astfel, cetățenii pot cere suport în situația în care li se anulează sau întârzie zborul. Anunțul a fost făcut de ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale Andrei Spînu, pe 1 august.
„Autoritatea Aeronautică Civilă a deschis un birou în interiorul aeroportului unde cetățenii pot solicita suportul în cazul întârzierii sau anulării rutelor de zbor”, a scris Spînu pe rețelele de socializare, urmare a unei vizite la aerogară.
Totodată, el a anunțat că „pista principală a Aeroportul din Chișinău este în reabilitare”. Menționăm că aceasta a intrat în reparație pe 4 iulie. Potrivit lui Spînu, obiectivul este să fie finalizate lucrările până la mijlocul lunii septembrie. „Acest lucru va crește siguranța, dar și va permite ca aeroportul să atragă mai multe companii care să opereze de la Chișinău iar cetățenii noștri vor putea călători mai ușor”, a menționat oficialul.
***
Aeroportul Internațional Chișinău a trecut oficial în gestiunea statului începând cu 28 martie 2023, după ce în 2013 a fost luat în concesiune pentru o perioadă de 49 de ani. Președinta Sandu i-a acuzat de „furtul” aeroportului, prin „tranzacții mincinoase”, pe liderul Partidului „ȘOR”, deputatul fugar, Ilan Șor și fostul lider al Partidului Democrat din Moldova Vlad Plahotniuc. Ca urmare a acestei scheme, timp de nouă ani, statul a pierdut venituri în valoare de 1,6 miliarde lei, susținea șefa statului.
Amintim că Air Moldova și-a anulat, în ultimele luni – repetat, toate zborurile. Recent, cel mai mare operator aerian din Republica Moldova a respins declarațiile autorităților centrale privind falimentarea companiei aeriene. Compania a emis o notă informativă în care a dat asigurări că Air Moldova continuă să parcurgă etapele procesului de restructurare, îndemnând politicienii să se abțină de la a comenta situația din jurul companiei.
Recent, directorul Autorității Aeronautice Civile (AAC) Vasile Șaramet a declarat că Air Moldova ar putea să nu mai revină cu operațiuni pe Aeroportul Internațional Chișinău. Potrivit șefului AAC, conducerea companiei nu reușește, deocamdată, să identifice resurse financiare pentru a întoarce datoriile.
Pe 20 iulie, pe rețelele de socializare, au fost publicate imagini cu oameni nemulțumiți – la Aeroport. Mai mulți pasageri s-au arătat indignați că au fost nevoiți să aștepte mai mult timp la aerogară. Aceștia au cerut, de la polițiștii de frontieră, o discuție cu un reprezentant al companiei aeriene care efectua cursa. Într-o reacție, un angajat al Poliției de Frontieră a spus oamenilor că nu poate să ofere explicații pasagerilor: „Stați oleacă, vedeți sunt polițist de frontieră. (…) Vă rog frumos mergeți în sală înapoi. (…) Aveți probleme cu compania aeriană, dar dumneavoastră vă revărsați… Eu sunt de acord, eu îmi fac lucrul meu. Eu nu zbor, eu nu am avioane. S-au dus după reprezentantul companiei, dar atâta timp cât nu vine eu nu pot să stau și să vă dau răspunsuri la întrebările dumneavoastră”.
Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.
Vreți să susțineți ceea ce facem?
Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.
Susțineți NewsMaker!