moldnews.md

Accesul cetățenilor în incinta primăriei Chișinău, restricționat

Primăria municipiului Chișinău a restricționat accesul tuturor persoanelor în incinta instituției, în legătură cu multiplele cazuri de infectare înregistrate în rândul angajaților instituției. Anunțul a fost făcut de Primarul Ion Ceban, în cadrul ședinței operative săptămânale din 15 martie.

„Spre regret, avem direcții unde sunt bolnavi chiar și jumătate din numărul de funcționari. De aceea accesul în clădire va fi restricționat. Rog astăzi să fie reactivată capacitatea necesară din partea poliției, astfel ca intrările să fie controlate”, a menționat primarul.

Potrivit edilului, toate ședințele de la primărie vor fi trecute pe online.

Municipalitatea a decis ca cea mai mare parte din angajați să lucreze de la distanță, iar prezența la birou va fi doar în cazurile de necesitate urgentă.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

R. Moldova va avea un centru național de management al crizelor: Parlamentul a dat undă verde proiectului

În Moldova va fi înființat Centrul Național de Management al Crizelor. Parlamentul a votat, în lectura a doua, proiectul de lege privind managementul situațiilor de criză, care stabilește crearea acestui centru. Instituția va coordona toate măsurile de prevenire, pregătire, intervenție și recuperare în situații de criză, la nivel național.

Proiectul de lege, susținut de 60 de deputați și elaborat de un grup de parlamentari PAS, stabilește modul în care autoritățile, instituțiile publice, organizațiile neguvernamentale și operatorii economici vor colabora în gestionarea integrată a crizelor.

Centrul Național de Management al Crizelor va activa sub conducerea Prim-ministrului și va avea rolul de a coordona toate acțiunile în caz de criză. În paralel, va fi creată și Comisia Națională de Management al Crizelor, alcătuită din premier, șeful Centrului, conducători ai operațiunilor, miniștri și alți responsabili, în funcție de tipul crizei.

Legea introduce și alte măsuri noi, printre care crearea registrului național al riscurilor, instituționalizarea Centrelor Operaționale de Coordonare pentru gestionarea crizelor şi a punctelor de contact 24/7. Totodată, documentul prevede elaborarea unui Plan Național de Management al Crizelor, obligatoriu pentru toate instituțiile implicate.

O altă prevedere este regimul stării de alertă, care va permite instituirea unor măsuri restrictive temporare, în condiții de legalitate și proporționalitate, pentru a limita efectele crizelor.

Proiectul de lege va intra în vigoare la 1 septembrie 2025.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: