Activitatea „Poșta Moldovei” continuă să fie sistată. Alaiba: datele personale ale clienților nu au fost compromise
Full Article 3 minutes read

Activitatea „Poșta Moldovei” continuă să fie sistată. Alaiba: datele personale ale clienților nu au fost compromise

La întreprinderea de stat „Poșta Moldovei” încă se lucrează pentru restabilirea sistemului informațional. Se întâmplă după ce în ajun întreprinderea a anunțat că a fost ținta unui atac cibernetic și sistează prestarea serviciilor poștale și financiare până la recuperarea sistemului. Acum, o echipă interinstituțională lucrează pentru a garanta că astfel de incidente nu se vor produce în viitor. Precizările au fost făcute de purtătorul de cuvânt al Guvernului. Ministrul Dezvoltării Economice și Digitalizării a spus că echipa Poștei Moldovei, alături de experți în securitate cibernetică, lucrează non-stop pentru a remedia problema și a dat asigurări că datele personale ale clienților nu au fost compromise. 

Purtătorul de cuvânt al Guvernului Daniel Vodă a spus că „Guvernul a fost informat imediat despre acel incident de securitate cibernetică care s-a produs la întreprinderea de stat „Poșta Moldovei””.

Autoritățile iau în serios acest incident. La etapa zilei de astăzi, înainte să înceapă ședința de Guvern, am făcut cunoștință cu ultimele informații și incidentul este în continuare examinat de către specialiștii responsabili. De asemenea se lucrează pe restabilirea sistemului. (…) Lucrează o echipă interinstituțională, pentru a garanta că astfel de incidente de securitate cibernetică nu se vor produce în viitor. În cursul zilei de astăzi, toate eforturile sunt orientate pe recuperarea completă și sigură a sistemelor afectate, precum și investigarea circumstanțelor acestui atac: cine sunt responsabilii, care sunt urmările și consecințele, și care pot fi recomandările și pentru alte instituții”, a comunicat Vodă în timpul unor declarații pentru jurnaliști.

Întrebat dacă acum cetățenii se pot folosi de serviciile poștale, Vodă a spus că „la momentul de față, la fel cum a anunțat și Poșta Moldovei, serviciile nu sunt disponibile în formatul complet”.

Dumitru Alaiba, ministru al Dezvoltării Economice și Digitalizării, a scris pe rețelele de socializare că „a fost afectată funcționarea sistemelor informatice și a datelor întreprinderii, determinând sistarea temporară a prestării serviciilor”.

Acum echipa Poștei Moldovei, alături de experți în securitate cibernetică, lucrează non-stop pentru a remedia problema și a restabili funcționalitatea sistemelor. Vă asigurăm că datele dumneavoastră personale nu au fost compromise”, a menționat oficialul.

***

Pe 20 februarie, reprezentanții Poșta Moldovei au anunțat că întreprinderea a fost supusă unui atac cibernetic și se confruntă cu probleme tehnice ale sistemului informațional. „Prestarea serviciilor poștale și financiare a fost sistată până la recuperarea sistemului. Persoanele responsabile lucrează pentru a remedia problema. Despre reluarea prestării serviciilor vă vom informa suplimentar”, comunica întreprinderea.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: