Игорь Чекан / NewsMaker

„Aerotransfer”: persoanele care vor călători cu autobuzul de la Odesa la Aeroportul Chișinău se vor înregistra într-un sistem electronic

Ucraina a dezvăluit detalii despre proiectul „Aerotransfer”, care presupune transportul organizat cu autobuze din Odesa până la Aeroportul Chișinău pentru persoanele care au programate zboruri. Autobuzule, care urmează să fie lansate în viitorul apropiat, va trece prin vama moldo-ucraineană în regim accelerat. Informația a fost raportată de publicația „Думская” cu referire la administrația militară din regiunea Odesa.

Proiectul „Aerotransfer” a fost discutat în cadrul unei întâlniri comune între polițiștii de frontieră ucraineni și moldoveni și reprezentanți ai misiunii EUBAM.

Potrivit informațiilor, înregistrarea pasagerilor se va face prin intermediul unui sistem electronic. Pentru a face acest lucru, va fi necesar să trimiteți o copie a biletului pentru cursa avia de la aeroportul din Chișinău, să indicați datele cu caracter personal și informații despre evidența militară, dar și  despre transportul persoanelor cu dizabilități, dacă este necesar.

Componența pasagerilor care vor fi transportați cu autocarul special de la Odesa va fi formată cu 2-3 zile înainte de zborul de pe Aeroportul Chișinău (principalele destinații: Istanbul, Varșovia, Viena).

Autobuzul va trece procedurile vamale și de frontieră în regim accelerat (șederea autobuzului în zona de control nu va dura mai mult de 30 de minute).

***

Amintim că lansarea proiectului „Aerotransfer” a fost convenită în cadrul unei întâlniri de la mijlocul lunii ianuarie cu o delegație a reprezentanților PNUD în Ucraina. Transferul va permite accelerarea călătoriei ucrainenilor care se îndreaptă spre Aeroportul din Chișinău și va reduce traficul la punctele de trecere a frontierei (PTF) moldo-ucrainene, în primul rând la PTF Palanca – Maiaki Udobnoe. Detalii – AICI.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

R. Moldova va avea un centru național de management al crizelor: Parlamentul a dat undă verde proiectului

În Moldova va fi înființat Centrul Național de Management al Crizelor. Parlamentul a votat, în lectura a doua, proiectul de lege privind managementul situațiilor de criză, care stabilește crearea acestui centru. Instituția va coordona toate măsurile de prevenire, pregătire, intervenție și recuperare în situații de criză, la nivel național.

Proiectul de lege, susținut de 60 de deputați și elaborat de un grup de parlamentari PAS, stabilește modul în care autoritățile, instituțiile publice, organizațiile neguvernamentale și operatorii economici vor colabora în gestionarea integrată a crizelor.

Centrul Național de Management al Crizelor va activa sub conducerea Prim-ministrului și va avea rolul de a coordona toate acțiunile în caz de criză. În paralel, va fi creată și Comisia Națională de Management al Crizelor, alcătuită din premier, șeful Centrului, conducători ai operațiunilor, miniștri și alți responsabili, în funcție de tipul crizei.

Legea introduce și alte măsuri noi, printre care crearea registrului național al riscurilor, instituționalizarea Centrelor Operaționale de Coordonare pentru gestionarea crizelor şi a punctelor de contact 24/7. Totodată, documentul prevede elaborarea unui Plan Național de Management al Crizelor, obligatoriu pentru toate instituțiile implicate.

O altă prevedere este regimul stării de alertă, care va permite instituirea unor măsuri restrictive temporare, în condiții de legalitate și proporționalitate, pentru a limita efectele crizelor.

Proiectul de lege va intra în vigoare la 1 septembrie 2025.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: