Andrei Mardari / NewsMaker

Andrei Spînu declară că și pe 28 octombrie vom avea deficit de energie electrică: „Situația nu s-a schimbat mult”

Republica Moldova continuă să aibă deficit de energie electrică. Prin urmare, pe 28 octombrie, vom înregistra un deficit de 7,8%.  Anunțul a fost făcut de ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu. 

„Prieteni, situația în sectorul electroenergetic nu s-a schimbat mult. În continuare avem deficit. Vom prelua energia necesară de la Transelectrica România conform contractului de avarie Reducerea consumului ajută ca să păstrăm conectată la energia electrică toată țara”, a menționat Andrei Spînu.

Pe de altă parte, el a comunicat că SA Energocom a mai achiziționat 6 milioane de m3 de gaz pentru rezerva strategică. În total avem aproximativ 95 milioane m3 de gaz stocate.

Începând cu 24 octombrie, Republica Moldova înregistrază zilnic un deficit energie electrică, întrucât autoritățile nerecunoscute de la Tiraspol au decis instituirea stării de urgență economică pe întreg teritoriul regiunii, până pe data de 1 noiembrie. Drept urmare, Centrala de la Cuciurgan a limitat exportul de energie electrică pentru partea dreaptă a Nistrului. Astfel, în loc de 70 % cât livrează în prezent, Chișinăul primim doar 27%.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Suzuki Vitara și Suzuki S-Cross – parteneri adevărați pentru viață și drum

Când ai în spate zeci de mii de kilometri și mulți ani de experiență la volan, îți schimbi atitudinea față de mașini. Nu te mai interesează „tendințele anului” și „opțiunile superioare”. Principalul lucru este ca mașina să meargă, să nu se strice, să nu fie capricioasă și să fie previzibilă pe șosea.

Suzuki Vitara și Suzuki S-Cross sunt exact așa.
Fiabile, simple, cu caracter. Fără patos, dar cu calitate adevărată sub capotă.

Suzuki Vitara — pentru cei care iubesc natura și libertatea

„Dimineața. Pescuit pe Nistru. Plecați în zori, pe bancheta din spate — undițe, cutie, câteva sandvișuri. Drumul este ud, pe alocuri cu pietriș. Dar Vitara nu pune întrebări inutile”.

1.4 BoosterJet de 140 CP și tracțiune integrală (dar poate fi și față) — și deja ești lângă apă, în timp ce ceilalți așteaptă să se usuce asfaltul.

Transmisie – la alegere: mecanică clasică sau automată. Fără roboți și variatoare. Pentru cei care preferă să țină totul sub control.

Exemplu din viață

„Am luat Vitara. Vara – la vânătoare, iarna – la pescuitul de iarnă. Nu m-a dezamăgit niciodată. Odată m-am împotmolit pe un câmp, pe ploaie, dar am activat tracțiunea integrală și am ieșit singur, fără tractor. Și apoi cu aceeași Vitara duc copilul la școală, prin oraș. Și totul cu o singură mașină.”

Suzuki S-Cross — pentru călătorii în familie și drumurile Europei

„Dimineața — piața din Cricova, după-amiaza — crama din Purcari, iar peste o săptămână — excursie pe Transfăgărășan în România”.

Suzuki S-Cross — partenerul ideal pentru astfel de trasee. Interior spațios, portbagaj încăpător, consum redus.

Te urci, pornești sistemul de navigație (sau CarPlay) și pornești la drum să descoperi lumea.

Chiar și în configurația de bază există tot ce este necesar. Iar în configurația de top — camere, climatizare, încălzire a scaunelor — confortabil atunci când conduci mult timp.

De ce alegi tocmai Suzuki?

  •     Calitate japoneză — înseamnă că nu va începe să facă zgomot după un an
  •     Minimul necesar — doar ceea ce este cu adevărat necesar
  •     Motor și transmisie fiabile – ca în vremurile bune de altădată
  •     Tracțiune integrală sau față – la alegere
  •   Garda la sol de 180 mm – suficientă atât pentru drumurile de țară, cât și pentru Europa

Ce este important de știut despre motorul și echiparea Suzuki

  •     Noul motor 1.4 BoosterJet (140 CP) — cu turbocompresor, dar fără capricii. Are o tracțiune bună la turații joase, nu este supraîncărcat cu electronică și se comportă excelent atât în oraș, cât și la munte.
  •     Econom: în condiții reale — 6,0–6,5 l/100 km pe autostradă.

Asta înseamnă că excursiile la cabană, prin Moldova sau prin Carpați nu vă vor afecta bugetul.

  •     Transmisie cu lanț pentru distribuție — fiabilă și fără cheltuieli inutile.
    Fără curele care trebuie schimbate „la fiecare două sezoane”.
  •     Transmisie clasică — la alegere: manuală sau automată.
    Fără variatoare, fără roboți — doar cutii de viteze testate în timp, care pot fi întreținute chiar și în provincie.
  •     Interior simplu și logic — totul la îndemână, fără suprasolicitarea senzorilor.
    Fără funcții inutile. Totul este intuitiv, simplu și fiabil. 
  •     Manevrabilitate excelentă — mai ales în comparație cu crossover-urile mari și grele.

Suzuki este mai ușor, dar mai stabil pe șosea. Atât în oraș, cât și pe serpentine — se conduce cu plăcere.

Acum – pentru Suzuki Vitara și Suzuki S-Cross – prețurile sunt reale, ceea ce înseamnă că este momentul potrivit pentru a cumpăra. 

Unde puteți cumpăra?

Suzuki vă așteaptă în showroom-urile Suzuki ale companiei DAAC-Hermes:

Chișinău, str. Petricani, 17

Bălți, str. Ștefan cel Mare, 152

Cahul, str. Dunării, 2
Puteți solicita un Test Drive online

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: