Facebook/Pro Moldova

Andrian Candu s-a retras din funcția de președinte al partidului PRO MOLDOVA

Andrian Candu s-a retras din funcția de președinte PRO MOLDOVA. Anunțul a fost făcut în seara de 29 octombrie, pe site-ul formațiunii. Președintele interimar al partidului a devenit Boris Foca.

Consiliul Național Politic PRO MOLDOVA l-a votat în calitate de președinte interimar al formațiunii pe Boris Foca, după ce președintele Andrian Candu și-a prezentat demisia. Boris Foca este membru PRO MOLDOVA de la fondarea partidului, are 39 de ani, este lector universitar, președinte al Camerei de Comerț și Industrie Moldova-China. Are o bogată experiență de manager atât în afaceri, cât și în sectorul asociativ.

Pro Moldova

În aceeași ședință, Consiliul a aprobat o nouă componență a Biroului permanent și l-a desemnat pe Radu Crețu în funcția de secretar general al partidului, după demisia lui Vladimir Cebotari.

De asemenea, CNP a votat pentru instituirea funcției de secretar general executiv, aceasta fiind preluată de către Igor Melnic.

Menționăm că, potrivit statutului formațiunii, Conducerea partidului urmează să fie aleasă la următorul Congres al Partidului PRO MOLDOVA. În același timp, organul de conducere între două congrese este Consiliul Național Politic.

Partidul Politic PRO MOLDOVA și-a început activitatea în februarie 2020, după ce un grup de deputați în frunte cu Andrian Candu, au anunțat că părăsesc Partidul Democrat din Moldova și vor crea un grup parlamentar propriu.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: