Angajații Căii Ferate din Ocnița au blocat liniile de tren. Nu li se plătesc salariile de câteva luni. LIVE

Muncitorii angajați la calea ferată din Ocnița nu și-au mai primit salariile de câteva luni. Aceștia au ieșit la protest. Lucrătorii au blocat liniile de tren

Președintele comitetului sindical al Căii Ferate din Ocnița, Dumitru Fisiuc, l-a contactat telefonic pe directorul întreprinderii, Adrian Onceanu, cerând să vină la Ocnița și să le explice oamenilor de ce nu li se plătesc salariile și de unde să ia bani pentru întreținere.

Onceanu a refuzat să vină la Ocnița, dar a spus că „face tot posibilul pentru a plăti salariile lucrătorilor”, promițând că oamenii vor primi bani până la sfârșitul săptămânii.

Protestatarii au spus că vor intra în grevă. În plus, angajații căilor ferate au blocat liniile.

UPDATE 9:00  Femeia care este astăzi de serviciu la stația de tren din Ocnița a spus că poliția i-a avertizat pe protestatari că vor fi aplicate amenzi și dosare penale tuturor celor care stau pe liniile de tren. În același timp, ea a spus că conducerea căii ferate nu a alocat motorină pentru trenuri și că traficul va fi sistat. „Sperăm că cineva din guvern va vedea acest lucru și va acorda atenție”, a spus angajata feroviară.

Ea a adăugat că fiul ei, care lucrează pentru întreprinderea de stat, și-a primit salariul pentru luna octombrie în februarie.

UPDATE 9:25 Protestatarii au ieșit de pe linii. Un tren a trecut pe lângă protestatari în urmă cu câteva minute.

Știrea se actualizează.

Anterior, lucrătorii feroviari de la Ocnița au trimis o scrisoare directorului întreprinderii Calea Ferată a Moldovei, avertizând despre proteste. Onceanu, la rândul său, le-a trimis o scrisoare prin care le cerea scuze și îi îndemna să se abțină de la blocarea căilor.

Menționăm că din primăvara anului trecut, din cauza pandemiei, trenurile internaționale de călători și o parte din traficul intern de călători a încetat să mai circule.

Angajații ÎS „Calea Ferată din Moldova” nu-și primesc salariile de mai bine de patru luni. În unele raioane, lucrătorii căilor ferate au ieșit la proteste încă din decembrie anul trecut, dar așa și nu și-au primit banii. Datoriile CFM față de angajați depășesc suma de 60 milioane de lei.

Faptul că angajaților Întreprinderii de Stat „Calea Ferată din Moldova” nu le sunt plătite salariile deja de câteva luni a devenit cunoscut la sfârșitul lunii decembrie, când aceștia au început să protesteze. La 22 decembrie, lucrătorii căilor ferate din Basarabeasca au ieșit la protest, iar la 5 ianuarie, au protestat feroviarii din Ocnița. Aceștia au declarat că nu și-au primit salariile încă din luna octombrie și că nu au cu ce trăi.

La CFM sunt demult probleme mari privind achitarea salariilor pentru angajații. În ultimii cinci ani, întârzierile au devenit permanente. Ion Zaporojan, președintele Federației Sindicale a Feroviarilor, a menționat că războiul din Ucraina este una dintre cauzele insuficienței de bani în întreprindere.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

4,6 milioane de colete livrate, 7 oficii noi, rebranding și premiul Notorium Brand Awards — rezultatele Nova Post Moldova pentru prima jumătate a anului 2025

În prima jumătate a anului 2025, Nova Post în Moldova a înregistrat o creștere stabilă a principalilor indicatori. Numărul livrărilor a ajuns la 4,6 milioane — cu 305,2% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut. Volumul total al impozitelor achitate la bugetul de stat al Republicii Moldova a constituit 26,5 milioane de lei.

Nova Post livrează colete prin toată Moldova și peste hotare. În primele șase luni, numărul livrărilor interne a depășit 396 de mii — cu 7,5% mai mult față de anul trecut. Livrările internaționale au crescut de aproape 6 ori, atingând cifra de 4,2 milioane. Cel mai frecvent, clienții primesc comenzi din China, SUA, România și Ucraina — în principal de pe platformele Temu, Joom, Aliexpress, iHerb, Zapatos, Trendyol și MakeUp.

Ca răspuns la cererea tot mai mare, Nova Post investește activ în infrastructură. În prima jumătate a anului, compania a anunțat extinderea rețelei de parteneri și a invitat antreprenorii să devină parte a grupului internațional de companii Nova. Astfel, în primele șase luni au fost deschise șapte oficii noi, dintre care trei oficii partenere în orașele Nisporeni, Drochia și Varnița.

Totodată, Nova Post deține poziții de lider în ceea ce privește numărul de poștomate și rămâne singurul operator logistic din țară care livrează colete la punctele de eliberare. În iulie 2025, rețeaua companiei în Moldova include 37 de oficii, 83 de puncte de eliberare, 260 de poștomate și 3 terminale de sortare.

Un moment important în dezvoltarea companiei în primul semestru a fost rebrandingul. Nova Poshta, care activa în Moldova de peste 10 ani, a devenit Nova Post și a început integrarea într-un sistem european unic, prezent deja în 15 țări din Europa.

„Devenim o parte integrantă a rețelei europene Nova Post. Acest lucru ne va permite să lansăm noi servicii, să extindem capacitățile logistice și să conectăm Moldova cu alte țări din Europa și din lume”, a declarat Serhii Shapran, CEO Nova Post Moldova.

În acest an, compania a fost apreciată și de consumatorii din Republica Moldova — Nova Post a câștigat premiul Notorium Brand Awards la categoria „Servicii poștale și de curierat”.

Pe lângă dezvoltarea afacerii, compania s-a alăturat inițiativelor ecologice. Nova Post a devenit partener al proiectului de împădurire a Republicii Moldova, inițiat de Ministerul Mediului și postul de televiziune JurnalTV. În cadrul acestui proiect, echipa companiei, împreună cu voluntarii, au plantat mii de arbori pe o suprafață de 30 de hectare.


Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: